moet mijn dochter na de logopedist?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama05, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama05

    mama05 Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Ik bracht vandaag onze dochter na de psz zaal en wil ik net mijn dochter een kus geven en weg gaan vraagt de juffrouw mij of wij vinden of onze dochter goed praat,
    Nou ja wij vinden eigenlijk van wel en als we haar niet verstaan dan blijven we net zo lang vragen tot we het begrijpen.
    Nu wouden ze nog even afwachten met 2 maand maar anders moesten we toch een denken aan hulp, maar dat moet via cb gaan of huisatrs.
    Ik heb nu gelijk de huisarts gebeld voor een afspraak want ja als ze nu vinden dat het niet goed is is dat over 2 maand ook nog zo toch?

    zijn er mensen die er ervaring mee hebben dat de psz zegt dat ze na een logopedist moet?
    Mijn dochter word volgende maand 3 jaar!
     
  2. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn dochter tessa heeft ook lang weinig gepraat, de laatste maanden gaat het goed en is ze aan een flinke inhaalslag bezig. Ik kon haar behoorlijk goed begrijpen, maar de rest niet. Het cb hier zei dat ze pas als ze 4 jaar zijn voor anderen begrijpelijk moeten praten, het woord logopedie is bij ons nooit genoemd. De laatste keer op het buro waren ze nu ook gewoon tevreden. Ik zou even informeren bij het cb of het nodig is , en in 2 maand leren ze veel hoor, als ik naar tessa kijk? ( zij is 3 jaar en 4 maand!)
     
  3. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Het is zo dat kinderen vanaf 4 bepaalde klanken/letters pas kunnen of pas goed kunnen.
    Het heeft dan ook pas echt zin om aan logopedie te gaan denken.
    Op de basisschool worden alle kleuters in groep 1 gescreend door een logopedist en dan hoor je vanzelf of er stappen genomen moeten worden.
    Maak je niet te druk hoor.

    Groetjes Bloem
     
  4. mama05

    mama05 Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Ik ben gisteren na de dokter geweest en heb het verhaal uitgelegd
    Ze vroeg wat we zelf er van vonden en ja als ouders versta je je eigen kind gewoon heel goed dus zei ook wij vinden het allemaal wel mee vallen maar ja dit is ons 1 kindje dus ik weet het ook niet!
    Nu heeft ze ons voorgesteld om een keer na de logopedie te gaan en hun mening is te vragen.
    door middel van een test
    Heb gelijk gebeld en we staan nu op de wachtlijst!
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Kelsey had dit ook toen ze net begon op de basisschool.
    Mijn ha heeft haar door verwezen naar een kno arts.
    Kelsey d'r gehoor was heel slecht...ze hoefde nét geen gehoor apperaat.
    Ik weet helaas niet hoelang ze al zo'n slecht gehoor had.
    Haar neusamandel is verwijderd en ze heeft buisjes gekregen (die er ondertussen al weer uit zijn)
    Haar gehoor is er een stuk beter op geworden.
    Wel is ze nog heel slecht met verledentijd woorden.
    En met sommige klanken.
    Ben hiermee langs de logopedist geweest maar die vertelde me ook dat Kelsey echt nog een hoop gewoon moest oppakken aangezien we ook niet weten hoelang ze al zo'n slecht gehoor had.
    Het gaat steeds ietsjes beter.
    En zonder logopedist.
     

Deel Deze Pagina