peuter wurmt zich los uit autostoel

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door littlemunchkin, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik wordt hier een beetje eng van af en toe, ik zet onze dochter echt goed vast. Strakker gaat niet, ze zit goed met haar billen naar achteren, ik zorg nog extra dat er geen speling zit bij haar benen.. En toch, bij beide autostoelen die we hebben wurmt ze zo haar armen uit het harnas als ze ergens bij wil komen. Ze kan zichzelf vervolgens ook weer goed doen, maar doet dat niet altijd. Leuk, als je op de ringweg of de snelweg rijdt..

    Wie weet daar een goede, veilige oplossing voor? Ik weet dat ze in sommige andere landen chest clips hebben. Maar dat heb ik hier nog nooit gezien bij een autostoel. Hoe kan dat? Is dat los te vinden ook?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik lees even mee. Onze dochter doet het ook
     
  3. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    De volgende keer als ze het weer doet, en je rijd op een rustige weg, even heel hard remmen zodat ze schrikt... dan uitleggen dat ze haar armpjes erin moet houden want anders gaat het weer gebeuren... dat hielp hier :p
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zag heel toevallig gister op mp iets wat daar speciaal voor is!!
    Ik ga even zoeken voor je of ik t weer kan vinden
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik krijg het niet voor elkaar om de link te plaatsen, dus dan maar even zo, kan je er zelf op zoeken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zou een veiligheidsspeld niet ook werken?
     
  8. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Bedankt voor de tips. Een stoel met een voorzet wordt hem niet, dan gaat onze dochter gek. We gaan eens kijken naar die clip, want dat harnasding lijkt me erg warm in de zomer.
     
    ikkie97 vindt dit leuk.
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Wat hier goed werkte:
    Kind met een ruim vest in de stoel zetten. Gordel/riempjes vast en daar OVERHEEN het vest dicht ritsen of knopen.

    En bij kind 2 werkte deze klipjes super. Een doodnormale klem om een zak dicht te maken om eten vers te houden. Riempjes vast maken en de klem vrij hoog om de 2 riempjes klemmen.

    https://m2.ikea.com/nl/nl/p/bevara-zakklem-gemengde-kleuren-diverse-kleuren-50339169/

    Ik weet dat mn zusje hiervoor een klein dun riempje gebruikte. Eerst een veter.
    Werkt hetzelfde als bij de klem: touwtje/riempje hoog om beide gordels doen zodat ze een beetje bij elkaar getrokken worden. Touwtje kan je vastmaken met een veiligheidsknoop die je zo los kan trekken. Touwtje of riempje zo draaien dat de "sluiting" achter de gordel/tegen je kindje aan komt te zitten. Dan valt hij niet op voor kind. Maar omdat het vrij hoog zit kunnen ze er bijna niet bij.
     
  10. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    En als je een ongeluk krijgt, dan moet eerst het jasje los? Lijkt me niet verstandig.
    Wellicht het touwtje met veiligheidsknoop maar dan moet iedereen wel weten hoe het werkt..

    Lastige kwestie.
     
  11. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Ook op aliexpress.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Mijn zoontje van 2 klikt zichzelf los. Hij klikt daarna zelfs de riem van de auto los, dus dan staat t stoeltje "los". We hebben gelukkig geen eigen auto en rijden dus niet veel. Maar ik weet niet wat ik hiermee moet. Hij ziet het ons 1 keer doen en hij weet hoe t moet.. zo weet hij ook hoe de deur open moet in de verschillende auto's (bij de bmw 2 keer aan de hendel trekken bijvoorbeeld). Gelukkig kunnen die op kinderslot. Maar hebben jullie hier ook tips voor? Als hij zn armen eruit wurmt en ik vraag ze terug te doen, doet hij dit wel. Maar zichzelf weer vastklikken lukt niet echt..
     
  13. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.488
    1.087
    113
    hier werkte het ook goed om een keer te remmen zodat ze net uit de stoel schieten, was ff schrikken en flink huilen maar de volgende keer was dreigen met hard remmen genoeg ;)
    en daarbij consequent zijn, je gordel moet je gewoon aan in de auto punt.
    mijn vader stopte vroeger met rijden als ik de gordel los deed, zette mij uit de auto omdat hij zogenaamd dacht dat ik wou uitstappen omdat ik mijn gordel los maakte. dat ik dit nog weet na 30 jaar zegt genoeg haha
     

Deel Deze Pagina