peuterspeelzaal kosten?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sannnniee, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mercedes

    mercedes Fanatiek lid

    8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik betaalde voor mijn zoon 25 euro voor 2 ochtenden (hij was toen 2),toen hij 3 werd is hij 4 dagdelen gegaan,2 ochtenden en 2 middagen en toen betaalde ik 37 euro per maand. Zal in de loop der tijd misschien iets omhoog zijn gegaan,maar zal niet veel zijn.

    Deze psz is werkt samen met onze basisschool,kinderen gaan met 3,5 al 1 dagdeel echt naar de school,vond het wel fijn dan was ie meteen gewend.
     
  2. Lin

    Lin Actief lid

    19 mrt 2007
    243
    1
    18

    Kinderdagverblijven werken tegenwoordig ook met voor en vroegschoolse educatie. Dus als voorbereiding op de basisschool.
     
  3. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

    ja dat doen ze hier ook en je kan dan evt nog peutergym erbij doen dan gaan ze daar alvast gymen enzo dan zitten ze daar al een beetje op school is wel zo leuk!
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Dat is waar. Er is wel echt een verschil. Kunnen ze wel met een pedagogisch plan werken op een KDV maar het is en blijft gewoon opvang met verzorging. Op de SPW opleiding die ik ooit heb gedaan ( 2003) werd dat verschil ook echt duidelijk genoemd en waarom.

    Ze willen dit in de toekomst wel gaan veranderen. Maar dat is nu nog lang niet doorgevoerd.

    Voor heel veel ouders is het gewoon niet te doen als ze werken om hun kindje en naar de PSZ te doen en ook nog eens op een KDV te hebben. Vooral de openingstijden van een PSZ is niet erg handig als je werkt.

    Wij hebben Isabella nu eerst 1 dagdeel op de PSZ. Daarnaast gaat ze nog naar gym en straks ook nog naar een knutselclub. Straks over een half jaar gaat ze twee dagdelen naar de PSZ. dat kost ons ook het hoogste tarief ( en we hebben maar 1 inkomen) maar dat is niet erg.
     
  5. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi dames,
    dank je wel voor jullie reacties..
    ik denk dat ik verkeerd gekeken heb,
    ik heb denk ik verkeerd gelezen.
    65 euro voor 2 dagdelen
    dus dat heb ik x 4 weken genomen. maar dat zal dan de prijs per maand wel zijn.
    jeetje toch wel wat opgelucht.
    scheelt een hoop.

    nou moet ik wel zeggen dat ik het niet normaal vind dat je word afgerekend op hard werken. maar dat is mijn mening, ik werk graag. en ben toch veel bij me kind.

    bedankt allemaal. het scheelt wel zeg.
     
  6. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    ik betaal 20 euro voor 3 dagdelen in de week, normaal zou ik 30 euro betalen maar er komt 1 keer per week Opstapje thuis en dan krijg je korting. Mijn man en ik werken allebei samen. Bij ons kijken ze naar je verdiende salarsi
     
  7. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je zouden iets moeten regelen VANUIT KDV dat ze ervoor en erna naar KDV kunnen of zoiets, want de tijden zijn niet erg handig, nu ben ik thuisblijfmama en maakt het me niet veel uit maar kan me voorstellen als je werkt dat het onmogelijk is!
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja precies. Ik werk ook niet dus voor mij maakt het ook niet uit. Maar ik hoor uit mijn omgeving ook erg vaak geklaag over de tijden van een PSZ.

    Een oplossing is inderdaad dat een KDV dat gewoon opvangt.

    Vroeger hadden wij trouwens oppas aan huis. Dat was nog makkelijker. Maar dat was ook betaalbaar toen.
     

Deel Deze Pagina