Peutervriendelijk woord voor vagina??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamske, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamske

    Mamske Bekend lid

    5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Mijn peuter (3,5) is heel geïnteresseerd in het verschil tussen jongens en meisjes. Het was hem vorig jaar al opgevallen dat hij een piemel heeft en zijn zusje niet, maar toen vergat hij dat nog steeds en vroeg hij steeds opnieuw of zij ook een piemel had.

    Inmiddels weet hij dat ik weer zwanger ben en dat leverde heel veel vragen op - oa hoe de baby dan naar buiten komt. Via de navel? Toen ik hem uitlegde dat mama's daarvoor een speciaal 'babygat' hebben, in plaats van een piemeltje zoals bij jongens kwam hij niet meer bij. Vandaag kwamen de twee onderwerpen bij elkaar. Heeft zusje geen piemel? Nee, die heeft geen piemel. Heeft ze dan ook een babygat?? Ehh... ja...

    Ik ben wel benieuwd wat nu de 'gangbare' naam is voor een vagina bij peuters/kleuter. Wij noemden het vroeger een 'muisje', maar daarom ben ik een keer gigantisch uitgelachen door een vriendinnetje. Vagina vind ik zo'n volwassen woord... er moet toch ook iets zijn wat er een beetje tussenin zit?
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.048
    3.512
    113
    Vrouw
    Ik gebruik gewoon vagina. Mijn 2 jarige praat er regelmatig over...
     
  3. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik zeg het liefste vagina omdat dat gewoon te benaming is, en kinderen daar anders zo bang voor worden ofzo.

    Maar mijn schoonfamilie zegt ‘ut’ :rolleyes: vind het bloedirritant maar goed het is beter dan ‘kut’ of ‘ster’ of ‘doos’ ofzo. Vulva vind ik ook vreemd, en muis/pienemuis haha daar heb ik zo om gelachen bij de Luizenmoeder :D

    Tja.. ik kom er zelf ook niet uit. De ‘piemel’ versie van vagina is eigenlijk ‘kut’ maar dat is een lelijk woord geworden. Verder is het of te grof of te plat of gewoon vreemd... Ik hou het dan maar toch bij vagina!
     
    Nescio, Elmyra en Biny vinden dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier zeggen we poenani :)
     
    kars en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Nou nee dus... er niets tussen... wat nog een beetje normaal klinkt haha

    Hier dus ook gewoon vagina...
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Ik vind dat stiekem eigenlijk echt heel vreemd als ik echt mega blanke mensen dat hoor zeggen:oops:
     
    Roos12, Pinkblossom, bozoe en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Wij noemen het spleetje. Verder nog geen informatie gegeven wat je ermee kan (behalve plassen)
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haha ja dat is het mss ook wel. Maar in onze multi culturele vriendengroep is dat gewoon ontstaan en zeggen we het nu allemaal
     
  9. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Wij hebben het ook van het begin af aan vagina genoemd. Zo heet het ding nou eenmaal. Voor mijn dochter is het gewoon een normaal woord. Niks raars aan.
     
    Uilenmama en Biny vinden dit leuk.
  10. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Gewoon vagina. Anderen zeggen vaak plasser en dochter zelf heeft er blootje van gemaakt.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij zeggen vagina en plasser. Maar baby’s komen dus uit de vagina (en zo komen ze ook ín de buik) en daar plas je niet mee ;)
    In vergelijking met jongens zeggen ze hier zelf ‘meisjesplasser’ en ‘jongensplasser’ of piemel.
     
    Caithy vindt dit leuk.
  12. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier noemen we alles gewoon zoals het heet. Dat is het meest duidelijk.
    Dus vagina en piemel. Dochter vraagt ook waar baby uit komt. Uit de buik volstaat nog. Maar zodra ze meer wil weten dan leg ik dat uit. Hetis al ingewikkeld genoeg. Als ik ook nog andere namen ga verzinnen dan wordt het helemaal onduidelijk.
     
    noelle84 en Uuz vinden dit leuk.
  13. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Wij noemen het gewoon vagina ... zo heet het nou eenmaal. Niet het mooiste woord ever maargoed ;). Jongens/mannen hebben een piemel en meisjes/vrouwen hebben eem vagina.
     
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Vagina idd
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar het is toch geen vagina? Vagina is binnenin, en daarover heb ik het nooit met mijn dochter.

    De buitenste schaamlippen noemen we hier een spleetje.
     
    fafa, Vulpen en nizzie86 vinden dit leuk.
  16. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Wij noemen het plasser :)
     
    Caithy, liefkleintje en MaMa vinden dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nu zeg ik plassertje, want ze noemde het haar kont haha. Dus leer ik haar dat er plas uit komt. Straks zal ik vagina zeggen denk ik.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  18. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Wij ook haha!
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat vind ik dus ook raar. Ze plassen er voorlopig nog alleen maar mee dus wij noemen het plasser. En als ze het echt willen weten hoe een baby eruit komt dan zou ik dat het babygaatje noemen.
     
  20. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Wij maken onderscheid tussen haar plasser en haar vagina.
     

Deel Deze Pagina