pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag de punctie gehad. Ik doe pgd en zit in het ivf/icsi traject.
    Het is onze eerste poging. Er zijn 13 eicellen gepuncteerd.
    Zijn er dames op het forum die pgd hebben gedaan
    Ik zou graag ervaringen etc lezen
     
  2. Coco27

    Coco27 Actief lid

    20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoi!
    Spanned hoor!! Wanneer hoor hoeveel er bevrucht zijn?
    Ik ben zelf ook zwanger geraakt via PGD. Ik heb namelijk draagster van chromosoomtranslocaite 5 & 6.
    xx
     
  3. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik hoor dinsdag of er bevruchting heeft plaatsgevonden.
    Woensdag hoor ik of er gezonde embryo's bij zitten
     
  4. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Ik had even een vraag aan jullie allemaal.

    Mijn partner en ik hebben afgelopen januari de intake in Maastricht gehad en het hele gebeuren daar voor van onderzoeken en testen.
    Nu is het afwachten wanneer de genetische voorbereiding klaar is en daar zitten we dan ook met smart op te wachten. Nu is dus mijn vraag hoe lang duurde dit bij jullie. Er is ons wel verteld dat de voorbereidingen voorspoedig lopen.

    en iedereen succes!!
     
  5. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij ons duurde het 8 maanden
     
  6. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    En daarna nog 7 maanden op de wachtlijst
     
  7. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    Bedankt voor je reactie meisje1977

    Duurde het na de intake nog 8 maanden voor je mocht komen voor de behandeling en tp?
     
  8. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    En in wel ziekenhuis zitten jullie?

    Sorry dat ik zo onbeleefd inbreek op het onderwerp. schaam schaam!!!
     
  9. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Intake in November 2011 gehad.
    Juli 2012 te horen dat de test klaar was
    Januari 2013 intakegesprek umc betreffende ivf
    Maart/ april 2013 1e poging, helaas met verse tp mislukt

    In het umc loop ik
     
  10. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hoi. :)
    @meisje1977
    Bedankt voor je duidelijke uitleg, nu kan ik me een beetje instellen op het hoe lang en wanneer. Je moet zo'n groot geduld hebben als je zo'n traject in gaat. wij zitten voor de ivf pgd in het ziekenhuis in Maastricht en de terugplaatsing gebeurd in het umcg. Ze hadden in de 1e plaats gezegt dat de genetische voorbereiding voor mijn genetische afwijking nog wel is erg moeilijk kon gaan worden en nu 2 maanden later vertelde ze dat er toch hele goeie vorderingen waren geboekt en dat het toch mogelijk is. Nu begint dus het grote wachten op wanneer het allemaal kan gaan gebeuren.

    Als je om je heen ziet dat iedereen aan een gezinnetje begint dan wil je toch ook wel is een keer. haha.

    Heel veel succes en ik hoop dat er voor jou een positieve bij zit de volgende keer.
     
  11. Coco27

    Coco27 Actief lid

    20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoi! Wij hebben de pgd behandeling in het UMC gedaan (wonen ook in Utrecht) vanaf de intake totaal de eerste behandeling duurde ongeveer 8 maanden. Hangt volgens mij ook af wanneer er plek is in het ziekenhuis waar je de behandeling gaat doen.
    En klinkt gek hoor, maar al het wachten is het waard. Ik ben nu ruim 18 weken zwanger.. Ook een pgd wonder. Ti's een slopend traject, vooral omdat ik veel last had van de bijwerkingen van de medicijnen en te prikken gewoon doodeng vond. Maar eindstand in 1x zwanger van 1 gezonde embryo!
    Als je nog wat wilt weten, je kan me ook pb'en
    Liefs
     
  12. Opzoek

    Opzoek Lid

    31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden waarom gaan jullie niet naar het buitenland voor PGD? Geen wachtlijsten in ieder geval en volgens mij worden de testen ook sneller ontwikkeld mocht dat nodig zijn......
     
  13. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    @coco27 Bedankt voor je bemoedigende woorden daar kan ik weer mee vooruit Ik hoop echt dat het het wachten waard is. Er is me verteld dat ik er niet op moet rekenen dat het gaat lukken omdat de kans maar 15-20% is dat het gaat lukken. En sommige mensen om ons heen zeggen steeds dat we realistisch moeten zijn. Dan is het soms lastig om positief te blijven.

    Hebben ze bij jullie ook ivf icsi pgd gedaan? En nog gefeliciteerd he!!:)
     
  14. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    @Opzoek. Wij willen graag eerst hier onze mogenlijkheden onderzoeken. Ik heb gehoord dat naar het buitenland toegaan erg duus is en dat je wat je terug krijgt van de verzekeraar eerst zelf moet voorschieten. Maar als geld geen issue was dan had ik het wel geweten hoor.

    Succes met je traject. :)
     
  15. Opzoek

    Opzoek Lid

    31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Jij ook!
     
  16. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    @coco27: Met pb bedoel je persoonlijk berichten zeker? en waar zit die optie?. Ik had trouwens nog een vraagje. haha. Welke bijwerkingen komen veel voor bij het spuiten van de hormonen?

    liefs :)
     
  17. Coco27

    Coco27 Actief lid

    20 feb 2011
    469
    0
    0
    @eilandmeisje, als je volgens mij op m'n naam klikt, zie je optie stuur een privé bericht, dat is m :)
    Ik had vooral de eerste behandeling veel last van bijwerkingen (dosis bleek achteraf ook veels te hoog te zijn) enorme gevoelige borsten, moe echt heel MOE! Had het gevoel dat ik opzette, in m'n gezicht en buik zeg maar. En erg emotioneel, maar dat misschien ook omdat het hele traject erg spannend is.
    De tweede behandeling had ik er minder last van (dosis bleek achteraf te laag te zijn) toen was ik veel minder moe alleen wel gevoelige borsten.
    Liefs
     
  18. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hoi hoi.

    Ja je hebt gelijk, je moet idd op de naam klikken en dan krijg je verschillende opties. Wat een vervelende bijwerkingen zeg, pfff. Dan zal ik er ook wel op reageren want ik kan al niet goed tegen de pil. haha.

    umc werkt toch ook samen met maastricht?

    fijne avond.
     
  19. Coco27

    Coco27 Actief lid

    20 feb 2011
    469
    0
    0
    Ja UMC werkt samen met Maastricht. De bevruchte embryo's worden in Maastricht onderzocht, maar de behandeling kon ik gewoon in UMC doen. Hoefde gelukkig ook maar 1x naar maastricht.
    Bijwerkingen zijn vervelend, maar denk maar zo, het is maar voor ongeveer 4 weken.. En hopelijk ben je daarna zwanger. En helaas heb je dan nog meer bijwerkingen hahaha :) zwanger zijn is ook niet altijd een pretje :p
    Waar ga je ookal weer de behandeling doen? Probeer er een beetje nuchter in te staan, ookal is dat best lastig.
     
  20. eilandmeisje

    3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hallo.
    Wij zitten in het umcg en die werken ook samen met Maastricht. Ik hoop dat ze in het umcg een beetje goeie resultaten hebben. In Maastricht heb ik in ieder geval alle vertrouwen. Ik ben verder ook vrij nuchter onder alles maar wel een tikkie ongeduldig. :D Kan je trouwens ook iets vertellen over welke hormonen je hebt gebruikt en hoe dat dan precies gaat. Ben niet zo van de naalden. :$

    Fijne avond en slaap lekker!!!

    Ook voor de rest van de meiden.
     

Deel Deze Pagina