pijn aan onderrug en bovenbeen gevoelloos

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door deirdre, 12 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    hoi iedereen,
    de laatste weken gaat het werk wat moeilijker . niet zozeer zwaar tillen .
    heb lichte doosjes .
    Maar ik sta veel stil op 1 vierkante metee . af en toe moet ik dan eens naar de achterkant van de machine lopen om in te pakken .
    Nu heb ik wat last van mijn onderrug en van een brandende pijn net boven mijn knie aan de zijkant. Dat voelt ook nu nog gevoelloos aan na enkele uren rust.

    Ik vraag me nu af of ik de huisarts moet inlichten of mijn verloskundige nog eens .
    zowiezo zal ik dit bij een gesprek met mijn leidinggevende ook aangeven . ik heb volgende week een functioneringsgesprek .
     
  2. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ik denk dat je huisarts er niet zoveel mee kan(?) maar je verloskundige zou ik het zeker nog eens noemen. Als je het eerder hebt aangegeven bij de verloskundige, hoe reageerde ze toen? En bij je leiding gevende zou ik het inderdaad ook noemen.
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    493
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou het zeker zsm aankaarten bij je leidinggevende, niet wachten tot aan het functioneringsgesprek!!! Evt direct contact zoeken met de arbo-arts en kijken wat er nog meer kan worden veranderd mbt je werkzaamheden icm je klachten.
     
  4. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    de vk reageerde er niet echt op .
    aan mijn leidinggevende verteld . die vluchtte zowat . tis een man .
     
  5. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    al verteld aan mijn leidinggevende.
    die vluchtte zowat .
    ik ben niet bekend met arbo arts . ben een belgische van afkomst .
    woon nu enkele jaren in nl. nog nooit een arbo arts nodig gehad .
    moet ik de ziektewet in ?
    dan verdien ik ook minder toch ?
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    493
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Werk je voor een Nederlands bedrijf? Of voor een Belgische werkgever? dat maakt wel even verschil. Van de Vlaamse wetgeving heb ik geen verstand, sorry.

    In geval van NL: je geeft bij je werkgever aan dat je graag in overleg wilt met de arboarts (ook wel bedrijfsarts). Omdat je merkt dat je meer lichamelijke klachten krijgt. Je wilt graag zo lang mogelijk zo goed mogelijk blijven functioneren.
    Het is mogelijk dat de arboarts meteen aangeeft dat je deels of volledig moet stoppen met werken en dat je dus wordt ziekgemeld. (deels of geheel)
    Ik ga er van uit dat deze klachten echt met je zwangerschap hebben te maken, in dat geval zal het UWV de loondoorbetaling voor 100% overnemen (aan je werkgever of rechtstreeks aan jou, afhankelijk van je situatie)
    Je merkt er dan dus niets van qua salaris. Wel kan je ziekmelding ervoor zorgen dat je eerder met verlof moet. Je moet dan met 34 met verlof gaan nl, dat is wettelijk zo geregeld bij ziekmelding in zwangerschap
     
  7. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ik werk gewoon voor een nederlands bedrijf hoor :)
    dankjewel voor de toelichting .
    ik lees hier en daar verhalen van mensen die maar 70 procent kregen van hun loon
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    493
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat kan ook, maar dan zijn zij "gewoon" ziek en niet zwangerschapsgerelateerd ziek. En de uitbetaling bij "gewone" ziekte is vaak ook bij CAO geregeld, althans de aanvulling bovenop de wettelijke 70%.
    Bij zwangerschapsgerelateerd ziekzijn is het 100% doorbetaling
     
  9. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ploegentoeslag van 16 procent gaat er dan wel af denk ik
     
  10. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ik heb geen verstand van hoeveel je uitbetaald krijgt mocht je (deels)moeten stoppen, maar je hebt nog bijna 2 maanden te gaan hé. Ik zou je klachten echt serieus nemen want het word alleen maar zwaarder dus als je nu al met klachten rondloopt moet daar wel wat aan gedaan worden. En wie weet zijn er gewoon vervangende werkzaamheden voor je die prettiger zijn of vind je samen een andere oplossing en hoef je helemaal niet minder te werken.
     
  11. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    493
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    het UWV kijkt naar het gemiddelde loon in de afgelopen maand(en), hierin wordt je ploegentoeslag wel meegenomen.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  12. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ja ik vind het een hekelig punt . ook omdat ik zelf niet wil opgeven . en omdat er buiten mij maar 1 andere persoon is die de machine kan bedienen waar ik aan sta.
     
  13. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    oh ok op die manier . dankjewel voor de uitleg
     

Deel Deze Pagina