Krijgt Justin nu wel genoeg eigenlijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jucade, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zie hier overal om me heen dat de beebs die ong net zo oud zijn als Justin in de laatste fles bijvoorbeeld wat rijstebloem oid krijgen en misschien zelfs al hapjes..? Justin krijgt nu 4, soms nog 5 flessen van gemiddeld 230 nu. Hiervan zijn 3 (soms dus 4) bv en de laatste fv van 210/7 waar ie soms wat van laat staan.. Maar omdat Justin nooit toont dat hij honger heeft, vraag ik me af of die 4 voedingen niet te kort zijn? Hij slaapt overigens s nachts 12 uur door dus..
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    4 flessen van 230 is echt genoeg. Nutrix zou je door een fles mogen doen. Dit mag vanaf 4 maanden. Je krijgt dan een soort papvoeding.

    Ilja
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar is bv niet lichter verteerbaar dan? Ik ben zo bang dat mn jochie honger lijdt terwijl t niet hoeft.. :oops: en wb de nutrix.. wij geven nog helemaal geen bijvoeding tot volgende maand, vandaar dat ik bang ben dat ie anders niet genoeg krijgt.. Maar stel dat ik volgende maand wél nutrix wil gaan gebruiken, waarom dan s avonds als Justin toch 12 uur slaapt op die fv? Of is een kind daar dan gewoon aan toe? Tja moeilijk hè, pfff word echt af en toe gek van mezelf.. ;)
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Borstvoeding is inderdaad beter verteerbaar, maar als je 230cc in een fles geeft is dat echt voldoende. Stel dat je em zelf aan de borst laat drinken dan weet je niet hoeveel Bv hij zou drinken. Dat kan 200 zijn, maar het zou ook 250 kunnen zijn. Als hij verder tevreden is en hij goed groeit moet je je geen zorgen maken.

    Nutrix hoeft ook nog niet. En als je het straks gaat geven mag dat ook in de eerste fles. Dat is geheel een eigen keus.
    Nutrix, fruit etc moet je onder de 6 maanden echt als extra zien. Ze groeien op de melk.

    Heb vertrouwen in jezelf. Volgens mij doen jullie het hardstikke goed.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina