Pijn in buik bij draaien in bed

Discussie in 'Gezondheid' gestart door RoAn1981, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    De laatste weken merk ik dat ik steeds slechter slaap vanwege pijn die ik in mijn buik heb als ik me omdraai. Het is niet echt dat ik verga van de pijn maar toch duidelijk wel pijn, geen ongemak ofzo. Mijn buik is dan ook behoorlijk hard. Overdag heb ik ook wel wat last van buikpijntjes maar dat lijkt eerder gerelateerd aan het feit dat ik dan teveel heb gedaan ofzo. Als ik gewoon op de bank lig heb ik nergens last van.

    Ik herken dit helemaal niet van mijn eerste zwangerschap. Wie heeft deze klacht ook? Moet ik me er zorgen om maken?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Komt het niet ook door je bekken?

    Ik moet me in 4 etappes omdraaien en ook dan doet het pijn... zou me er niet echt zorgen om maken
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.753
    113
    Oh dat heb ik ook, heb het idee dat m'n buikspieren het niet meer zo goed trekken ofzo...
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier ook, vooral onder in mijn buik voel ik dan zo'n diepe pijn. Het lijken me ook mijn spieren/banden/bekken. Alles komt toch onder druk te staan.
     
  5. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik denk dat het je banden zijn ik heb dit ook vaak snachts zo'n harde pijn scheut als ik me te snel omdraai of iets te lang uitrek. Au.
     
  6. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik heb dit ook. Ik draai ook in etappes en ik vind het vooral pijnlijk als ik ook een volle blaas heb. Na het plassen is het al veel minder.
     
  7. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    herkenbaar, heb dit ook al enkele weken. Ik denk dat het bij mij komt omdat het kindje intussen al meer dan 3 kg weegt en het echt op mijn organen drukt. Draai ik naar links, dan ondervind ik na een tijdje dat het pijn doet, draai ik naar rechts, dan doet dit na een tijdje ook pijn. Alsof mijn organen worden geplet :)

    Dat zijn dan de laatste loodjes, zeker? Succes, en inderdaad, niet fijn als je in deze fase niet meer goed kan slapen...
     
  8. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Fijn om te horen dat meer mensen er last van hebben (hoewel ik het natuurlijk naar voor jullie vind, haha!), dan ga ik me er verder geen zorgen meer om maken en wijt het maar aan laatste loodjes-leed ;)
     
  9. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier ook :( echt vreselijk irritant... vooral als ik er over na denk dat ik pas 34 weken ben. Gaat nog even duren.
    Overigens herken ik het ook niet van de eerste zwangerschap.
     
  10. Naatje-Boonanza

    24 apr 2017
    16
    2
    3
    Vrouw
    Dit klinkt inderdaad als banden en/of bekkenpijn. Wat misschien kan helpen om de pijn te verlichten is draaien als je uitblaast. Dus eerst inademen en bï het uitademen (langzaam) draaien. Dan span je de schuine buikspieren automatisch aan en dat kan het draaien makkelijker maken.

    Veel succes met de laatste loodjes.
     
  11. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Het is zowat een hele puf sessie dat omdraaien in bed o_O

    Van rechts naar rug...puf puf puf...
    Van rug naar links...puf puf puf...
    Ondertussen dat voedingskussen tussen je benen proppen, buik recht neerleggen...puf puf puf...

    Oh shit...nu moet ik plassen :confused:

    ;)
     
    Nescio, Lamode, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Hier is het niet alleen ook ongemakkelijk, kleine heeft ook een voorkeur haha.. mag van haar alleen maar op mn linkerzij liggen. Heel soms rechts maar meestal begint ze te protesteren! En geloof me, alleen op je linkerzij liggen is ook geen pretje meer :confused:
     
  13. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    793
    183
    43
    Vrouw
    Ik herken het wel en dan ben ik nog niet eens zo ver als jullie!

    Ook hier is het draaien in bed een hele gebeuren haha! Mijn fysio zegt dat dit bandenpijn is maar ook mijn bekkenbodem.
     

Deel Deze Pagina