Pijn in linker bil en been.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door djen, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djen

    djen Lid

    11 okt 2007
    89
    0
    0
    Ik heb al sinds 12 weken last van mijn linker been en boven bil.Nu Ben ik 30 weken bijna,Maar nu is het wel heel erg.lopen enzo is geen probleem.Maar liggen op mijn rug..Dan kom ik niet meer overeind!.En kan ook de kracht niet zetten dan mijn been op te tillen om op te staan zegmaar.wi eheeft hier ook last van en mss Tips?het is echt alleen in mijn bil en been.

    groetjes
     
  2. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    klinkt mij als icchias toe.. ik heb het zelf ook vaker gehad (voor mijn zwangerschap) en het is echt niet iets waar je zo mee door moet lopen! Ik zou naar de HA gaan.. en waarschijnlijk zul je er fysiotherapie voor krijgen.
     
  3. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Ik weet niet wat het is, maar heb er ook last van. Ook voor de zwangerschap had ik er last van. Alleen wanneer ik heel moe was, voelde ik het. Nu vaker.

    Ik zou ook blij zijn met wat tips.
     
  4. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    fysiotherapie en rusten
    dan maar een oud wijf maar als ik niet rust kan ik niet eens meer normaal zitten en je moet straks wel he!
    als die kleine er is dan moet je wel lopen en doen.
    dus beter nu meer rust nemen en ik werk heerlijk al halve dagen en vind t heerlijk.
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja ischias denk ik. Daar is weinig tegen te doen helaas (ik geniet er ook dag en nacht van). Wel even langs de huisarts, die zal waarschijnlijk paracetamol voorschrijven. Mag gewoon dus neem ze gewoon. Want het werkt in een cirkeltje. Hoe meer pijn, hoe vermoeider je raakt, en hoe vermoeider je raakt, hoe meer pijn. Bel ook eens de thuiuszorgwinkel bij je in de buurt. Daar hebben ze van die 'draaimatjes' voor in bed. Soort van zeiltjes die je onder je legt. Daar draai je veel makkelijker op en doet opstaan uit bed veel minder pijn. Ik gebruik het ook in de auto, anders kom ik de auto niet uit.

    Oh en rusten raadde de fysio mij juist weer af. Hoe minder ik deed, hoe meer pijn ik kreeg. Ik werk helemaal niet meer, maar zorg dat ik regelmatig beweeg. Sterkte meid!
     
  6. Krullebol

    Krullebol Actief lid

    31 dec 2006
    386
    1
    0
    Daar kreeg ik ook ineens last van rond de 30 weken. De fysio deed wonderen bij mij, ik had last van vastzittende wervels die eea blokkeerden...
     
  7. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik had het ook, zakte er de hele tijd door. Heb hele goede fysio gehad en nu gaat het weer goed.
     
  8. mieke1981

    mieke1981 Bekend lid

    27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    toevallig, ik heb dit ook onzettend. Heb zaterdag mijn huis gepoets en kon gisteravond niet meer lopen. Ik heb het ook links onder in de rug, kont en achterkant bovenbeen. Het doet echt ontzettend pijn, als ik even gelegen of gezeten heb kom ik heel moeilijk op en kan bijna niet meer lopen. Ik denk dat ik morgen maar naar de ha ga, want ik werk in het onderwijs, maar zie mezelf zo morgen nog niet gaan werken. Wat denken jullie?
     
  9. djen

    djen Lid

    11 okt 2007
    89
    0
    0
    Het is ook niet dat ik er last van heb met lopen ofo..het is echt bij opstaan vooral dus smorgens en danna een paar minuutjes i shet weg de pijn.Maar tijdens die paar minuutjes lijkt het alsof ik invalide ben ofzo.En met op de rug liggen.Zoals bijv een echo maken of onderzoek of op de rug in bed dan verg aik echt van de pijn.En krijg mijn been ook niet omhoog
     
  10. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ff een quote:

    Lijkt me wel iets om serieus te nemen ;)
     
  11. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Dat had ik graag eerder geweten zeg van die matjes! Ik heb niet wat de TS gedoeld denk ik. maar ik verga van de pijn in mn heupen en schaambotje (door verweking ivm de zwangerschap zegt de vk). Krijg dus nu ook bijna niet omgedraaid in bed. Maar moet dit wel de hele nacht door want ik slaap niet anders als op mn zij...en na n uur doet mn heup zo'n pijn dat ik er niet meer op kan blijven liggen.
    Zit me nu af te vragen of t nog nut heeft te gaan kijken bij de thuiszorg....ben woensdag 40 weken nml.

    En rust nemen is wat anders als helemaal niks meer doen. Dat je rustig aan doet lijkt me wel nuttig. Maar helemaal niks meer doen dan heb je jezelf te pakken denk ik want dan wordt t alleen maar erger door dat je je benen etc niet meer veel gebruikt.
    Als ik weer eens opsta en haast mn benen niet meer opgetilt krijg door de pijn in mn schaambot dan probeer ik juist rustig aan n beetje rond te lopen in huis. Op de een of andere manier komt t dan n beetje los ofzo en wordt de pijn minder.
    Kan me zo voorstellen dat als je dat niet doet je op n gegeve moment gewoon niet meer op of neer kan.
     
  12. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Zucht....ik vrees dat ik dit ook heb sinds een paar dagen. Zal maandag de fysio eens bellen.
     
  13. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou dit heb ik dus ook maandag maar de huisarts bellen dan.
     
  14. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    HM...heb dit ook al vanaf het begin van mijn zwangerschap, en t lijkt er verdomd veel op... :confused:
    Dacht eigenlijk dat het kwam doordat mijn spieren gewoon slap zijn daar, aangezien ik nooit heb gesport..maar dit klinkt wel ernstig, toch maar eens bellen..al denk ik dat er pas ná de zwangerschap wat aan gedaan kan worden toch? Niet met 39 weken beginnen met therapie denk ik..zal het tijdens de bevalling dan ook zo ongemakkelijk gaan?.. :(
     
  15. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van, precies ook de klachten die jij omschrijft. Ik ben vandaag door mijn vk verwezen naar een osteopaat, dus ik ga daar maar even een afspraak maken. Ik maak me echt ernstige zorgen om mijn werk...ik moet elke dag in totaal 2 uur reizen, waarbij ik veel moet lopen en fietsen. Als die pijn nog erger wordt weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik wil geen aansteller zijn, en ik ben bang dat mijn werkgever het maar raar gaat vinden als ik me ziek zou melden om een beetje pijn. Voor degenen die deze pijn tot aan het eind van hun zwangerschap hebben/hadden: lopen of fietsen jullie nog wel eens? En hoe gaat dat? En werken?
     
  16. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Lopen gaat, 't opstarten 's morgens moeilijk. Moet me dan ergens aan vasthouden, en rechtop komen (en daadwerkelijk op benen gaan staan) duurt wel eventjes.
    Fietsen doe ik al...4 weekjes misschien niet meer, deed teveel pijn aan bekken en benen.. :(
     
  17. Nettie

    Nettie Fanatiek lid

    14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    herken dit ook, alleen in iets mindere mate misschien, maar als ik 5 minuutjes in mn bed lig in welke houding dan ook dan krijg ik er al last van... 's morgens met opstaan enorme opstart problemen, en dat word de laatste dagen steeds erger, vanochtend kon ik het eerste kwartier echt niet op mijn been staan....
    Dus toch maar even mee naar de vk of ha...

    Heb het trouwens ook als ik in een bepaalde houding blijf zitten, dus na ong 5 minuten in dezelfde houding, dan moet ik echt weer gaan verzitten en dan nog is de pijn vaak niet weg....die gaat dan pas over als ik even gelopen heb....Dit ook een bekend verschijnsel bij iemand?
     

Deel Deze Pagina