Pijn in onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Regenboog01, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Hoi dames,

    Ik heb een vraag. Ik ben bijna 22 weken zwanger en ik heb al een week pijn in alleen mijn onderbuik. Dit is mijn 2e kindje en ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap niet gehad. Het zijn niet mijn banden, geen steken, geen pijn in mijn onderrug. Echt alleen onderin mijn buik. Ik heb nog nooit in mijn leven een blaasontsteking gehad. Ik ga het toch voor de zekerheid weer laten controleren morgen, maar heb dit al 2 keer laten doen deze zwangerschap en beide keren geen blaasontsteking.

    Wie weet wat het kan zijn? Is een zeurend gevoel, voelt echt niet comfortabel en doet met regelmaat heel zeer. Ook met ontspannen gaat het niet weg.
    Net yoga gehad en ademhalingsoefeningen gedaan en het blijft aanwezig.

    Reden om de vk te bellen of??
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik zou morgen wel even bellen. Waarschijnlijk niets aan de hand, maar voor de zekerheid...
     
  3. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Dankjewel voor je reactie. Google is niet mijn grootste vriend zeg maar.. je leest vaak dingen wat helemaal niet zo hoeft te zijn dus dan gaan mensen zich snel druk maken om niets en kan ik dat ook doen..

    Maar nu heb ik het dit keer wel gedaan, maar kan niet echt wat vinden. Dat maakt het lastig.. geen idee wat het is.
    Sinds vandaag ook met regelmaat harde buiken. Niet heel pijnlijk, maar met name oncomfortabel.. niks geks gedaan vandaag.
    Dus naast een eventuele blaasontsteking kan ik niet bedenken wat het kan zijn.

    Misschien dat anderen nog een idee hebben?
    Anders toch maar even bellen morgen
     
  4. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier zijn dat groeipijnen, dus als de kleine/je buik een spurtje maakt. Hoe is je stoelgang? ;)
     
  5. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Stoelgang is nu juist heel goed. Heb er in de eerste weken moeite mee gehad maar nu al een aantal weken prima.
    Maar als het groeitspurtje was, had je er dan ook zo lang last van? Dus een week net als ik? En ook de hele dag? Werd het niet minder?
     
  6. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja vaak wel 1 a 2 weken dat ik daar last van had & daarna zag je ook echt dat mn buik groter was. Was idd ook echt de hele dag en werd niet minder door warmte of wat dan ook.
     
  7. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Ik hoop dat dat het dan is. Half uur geleden wakker geworden van de onwijze pijn in mijn buik. Nog steeds het meest aanwezig helemaal onderin, maar trekt nu ook weer naar boven. Normaal altijd aandrang tot plassen, nu niet. Toch maar even naar de wc en moest wel plassen. Urine opgevangen. Kon alleen niet rechtop lopen, voorover gebogen naar de wc gelopen van de pijn en kan alleen maar in foetus houding in bed liggen. Als die kleine schopt, krimp ik helemaal ineen...

    Toch maar de vk gebeld, die komt over een uur langs. Ik snap hier echt niks van.. jeetje wat doet dit zeer
     
  8. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Goed dat je de vk hebt gebeld, daar zijn ze voor. Hopelijk weet je straks waar je aan toe bent en is het iets onschuldigs. (Misschien harde buiken?)
     
  9. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Dankjewel. Ik hoop het ook. Het voelt niet als harde buiken, omdat het continu aanwezige pijn is, heel zeurend.. soms heel heftig en dan wordt het ietsje minder, maar blijft continu.
    De kleine schopt er nu ook echt flink op los. Dat helpt ook niet mee (hoewel ik heel blij ben dat hij van zich laat horen).
    Sinds gistermiddag ook harde buiken maar niet regelmatig of veel. Mijn buik staat continu gespannen. Als je er een klein beetje op drukt doet het heel zeer. Warme kruik helpt niet helaas.
    Heel vreemd dit. Ik hoop niks geks. Even afwachten.
     
  10. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Spannend meid. Helpt een paracetamol niet? Ik heb het bij mn dochter ook gehad met 21 wk heftige buikpijn. Toen opgenomen geweest en op de monitor bleek dat het toch oefenweeen waren alleen in heftige mate.
     
  11. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Nee helpt niet helaas. Vk is net geweest en moet me melden in het zkh. Baarmoeder is helemaal gespannen en bij licht aanraking krijg ik een harde buik :(
    Wel hartje gehoord dat was goed. Dit is niet alleen groei vd baarmoeder zegt ze. Dan doet het niet zo zeer en is het niet zo gespannen.. urine en bloed laten cobtroleren en een echo.. duimen jullie voor me? Nu vind ik het wel een beetje spannend worden
     
  12. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Je bent in goede handen en ik hoop dat ze je kunnen helpen. Ik ben voor je aan het duimen!
    Veel sterkte meid!
     
  13. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Goed dat je gebeld hebt!! Zoveel pijn dat je kromloopt is idd niet normaalo_O
    Spannend! Laat je weten hoe het was? Ik hoop dat alles goed gaat rn ze je van de pijn kunnen helpen, succes!
     
  14. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Dank voor jullie lieve reacties. Geen blaasontstekingen en de baby maakt het gelukkig goed. Echter wel verhoogde ontstekingswaardes in mijn bloed. Ze vermoeden een blindedarmontsteking. Straks komt de chirurg om te kijken of het echt zo is en beleid bespreken :(
    Ik ben bang voor risico’s voor de baby.
    Mocht het geen blindedarm ontsteking zijn, willen ze verder onderzoek doen. Er is in ieder geval iets niet in orde
     
  15. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Jeetje dat is schrikken! Een blindedarm operatie op zich is vervelend maar niet enorm ingrijpend. Volgens mij loopt je kindje daar weinig risico mee...
     
  16. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Jeetje meid wat ontzettend balen! Wel goed dat je toch hebt gebeld. Hopelijk weet je snel meer en kunnen ze het goed behandelen! :)
     
  17. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Dat zou flink balen zijn, maar goed dat je gebeld hebt. Sterkte.
     
  18. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Nu net weer thuis. Chirurg is langs geweest en hij vond het moeilijk om een oordeel te geven. De pijn zit meer in het midden van mijn onderbuik en niet rechts. Een echo is niet betrouwbaar gezien ik zwanger ben en je organen verplaatsten en zoals bijv een CT scan mag niet als je zwanger bent.
    Echter zijn de ontstekingswaardes wel te hoog om niets te doen. Morgen ochtend moeten we ons weer melden en gaan ze opnieuw bloedprikken en onderzoeken. Indien er ergens een ontsteking zit moeten de waardes gestegen zijn binnen 24 uur. Sowieso komt de chirurg ook weer langs. Als ze gestegen zijn, vermoeden ze toch een blindedarmontsteking. Indien het daalt, dan waarschijnlijk hevige groeipijn icm oefenweeën. Ze zien het altijd dalen of stijgen dus het kan 2 kanten op gaan zeiden ze. Nu 3 x daags 2 paracetamol en als de pijn in de tussentijd toeneemt dan moet ik bellen en meteen terugkomen.

    Het is afwachten wat het doet en daarom konden ze nu niet veel doen.
    Heb nu al 4 pcm gehad en de pijn blijft redelijk hetzelfde. We gaan voor de zekerheid back-up regelen voor mijn dochter vannacht en mijn schoonmoeder Ian hier morgen ochtend vroeg.

    Hopen dat het niets ernstigs is en de pijn snel verdwijnt.

    Bedankt voor jullie berichtjes
     
  19. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Oh wat naar dat ze nog niets kunnen vinden :cry: Hopelijk morgen uitsluitsel, fijn dat je schoonmoeder kan helpen! Hou je ons op de hoogte?
     
  20. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Jeeeetje!! Dat is spannend en niet leuk! Ik hoop voor je dst de ontstekingswaardes gedaald zijn, mijn duimen draaien! Veel succes en sterkte vast morgen!
     

Deel Deze Pagina