Pijn in onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Regenboog01, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Hoe is het nu met je?
     
  2. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Gisteravond opgenomen ivm toenemende buikpijn. Ontstekingswaardes waren ietsje gestegen, maar niet zorgwekkend. Moest een nacht blijven ter observatie. Kindje maakt het goed en kreeg pijnstilling.
    Vanmorgen opnieuw bloedgeprikt, echo gehad van mijn buik en een MRI. Ontstekingswaardes weer ietsje gestegen maar opnieuw niet zorgwekkend. Op de echo konden ze mijn blindedarm niet vinden, zagen wel een vergrote nier aan 1 kant, toen door voor MRI om eventuele infecties uit te sluiten.
    Gelukkig geen infecties, geen blindedarmontsteking en dus ook geen operaties. Ik was blij, maar ja wat is het dan wel?
    De vergrote nier wordt ook wel nierstuwing genoemd. Waarschijnlijk drukt de groter wordende baarmoeder iets op de urineleider wat ervoor zorgt dat de urine niet helemaal goed weg kan lopen en daardoor nierstuwing veroorzaakt. Echter kan dat als enige niet zoveel pijn geven.
    Ze denken daarom nierstuwing icm groeipijnen en overprikkelde baarmoeder en buikvlies.
    Moest de hele dag nuchter blijven, handig als je zwanger bent :mad:..
    ik werd misselijk, braakneigingen, pijnaanvallen.. jeetje wat voelde ik me beroerd.
    Toen kreeg ik snel een glucose infuus met pijnstilling en nu ook buscopan. Dat helpt mogelijk tegen krampaanvallen in je buik (maag/darmen). Ze hopen hiermee mijn buik rustig te krijgen. Moet nog een nachtje blijven om te kijken of het aanslaat.
    Tegen nierstuwing is niets te doen, behalve pijnmedicatie en hopen dat het minder wordt naarmate de zwangerschap vordert.
    Heb wel het idee dat mijn buik iets rustiger is dan vanmorgen / vanmiddag. Wel veel harde buiken, geringe inspanning doet zeer en meteen weer harde buik.
    Kindje is heel beweeglijk maar zodra hij schopt krijg ik weer een harde buik.
    Lijkt dus toch allemaal erg geprikkeld te zijn. Hopen dat de buscopan werkt en ik morgen naar huis mag!

    Lief dat je het vraagt.. wat een gedoe zeg!

    Ik ben ook bekend met zwangerschapscholestase, maar dat staat hier los van geven ze aan.

    Alles zag er verder gelukkig goed uit.
     
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg! Sterkte! Hoop dat je je gauw weer beter voelt en de nierstuwing minder word.
     
  4. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wat vervelend voor je zeg! En ook wel verontrustend lijkt me, dat niet echt precies gevonden wordt wat er nu aan de hand is. Sterkte hoor!
     
  5. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nou, ik weet wel, ik heb een geprikkeld buikvlies gehad toen ik niet zwanger was. En toen liep ik ook letterlijk krom. Ik ben geen dokter natuurlijk, maar als dat mede de oorzaak is snap ik wel dat je krom in bed lag.

    Hoe gaat het nu?
     
  6. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ik heb veel beter geslapen dan gister dus dat is in ieder geval fijn. Ongeveer een uur na de buscopan wordt mijn buik iets rustiger, maar nof steeds pijnlijk en krampen. Kan nog niet rechtop lopen. Ongeveer 3 uurtjes nadat ik buscopan heb gehad, heb ik weer pijn dus lijkt het wel uitgewerkt. Ik mag het alleen pas 1x per 8 uur.. dat is wel vervelend die tussentijd.

    Ik heb geen idee of het een geïrriteerde buikvlies / baarmoeder is. Die doet in ieder geval echt heel zeer.

    De pijn is nu wel iets veranderd. I.p.v. continu zeurende pijn, is het nu meer krampen. En dan ook af en toe van die aanvallen. Een krampend gevoel / samentrekkingen.
    Straks komt de gyn weer langs en zal ik het opnoemen.

    Voelt niet als weeen maar eerder als teveel harde buiken achter elkaar die lang aanhouden dus idd echt overprikkeld ofzo..

    Lief dat hetzelfde vraagt!! Dankjewel
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wat een ellende! Hoop dat er snel meer duidelijk is zodat je wat kunt opknappen!
     
  8. Theprinces

    Theprinces Actief lid

    17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Hoi sorry als ik er meteen in duik maar meten ze je baarmoederhals?
     
  9. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Goed dat heb het vraagt. Ja die was 3 cm en baarmoedermond nog helemaal gesloten.

    Ik mag naar huis met de medicatie. Het duurt even voordat ik een spiegel opbouw maar zeker met een week moet het beter gaan als dit het is geeft ze aan.

    Beide nieren zijn wat vergroot heeft ze net gezegd. Mijn baarmoeder drukt waarschijnlijk mijn urineleider een beetje dicht waardoor de urineleider verkrampt. Hier reageert mijn baarmoeder weer op en zo raakt het allemaal flink overprikkeld. De medicatie zorgt er als het goed is voor dat de krampen verminderen / verdwijnen.
    Het gekke is alleen dat ik totaal geen moeite of pijn heb met plassen.

    Over 2 weken weer een belafspraak en als de situatie redelijk hetzelfde blijft of het veranderd, dan moet ik weer bellen. Het moet echt beter gaan zegt ze.
    Ik ben wel blij dat ik weer naar huis mag en we gaan het zien.
     
  10. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Wat is eigenlijk een normale lengte? Ze zei dat het goed was. Ben nu 22 weken en is 2e kindje. Weet niet of dat wat uitmaakt?
     
  11. Theprinces

    Theprinces Actief lid

    17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Volgens mij alles onder de 2 cm is niet goed... maar 3 cm en gesloten is hartstikke goed.. ik had in Mn vorige zwangerschap ook enorm vaak harde buiken wel andere oorzaak maar net als jij bleef Mn baarmoederhals lang en gesloten ondank alles.
     
  12. Theprinces

    Theprinces Actief lid

    17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Fijn dat je naar huis mag, ik hoop dat dit snel overgaat en dat je kan genieten van je zwangerschap.
     
  13. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel voor je reactie. Ging even opzoeken en daar lees je wisselende verhalen over. Best gek. Ik ga sowieso de aankomende 3 dagen heel rustig aan doen en hopen dat het allemaal wat rustiger wordt.
     
    Theprinces vindt dit leuk.
  14. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Joh wat een gedoe zeg!! Heftig! Pas maar goed op jezelf.

    Bmm is inderdaad 3 cm en alles er boven goed. Dus geen reden tot zorgen :) als de krampen lang blijven zou ik wel vragen of ze t nog eens opmeten om te kijken of t niet korter wordt, maar zullen ze zelf ook wel bedenken, gok ik zo.

    Rustig aan en optijd aan de bel trekken!!
     
    Regenboog01 vindt dit leuk.
  15. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel voor je reactie. Ja, ze zei dat het minimaal 3cm moest zijn, dus dan is het goed. Ik houd het ook graag zo.
    Zeker een gedoe, maar ben blij dat ik nu weer thuis ben. Ze hebben heel goed voor me gezorgd en namen me uiterst serieus, dat vond ik heel fijn.
    Ze meten het niet graag op vanwege de risico’s natuurlijk, maar met toenemend buikpijn of krampen gaan ze het idd weer opmeten.
    Ik blijf snel en veel harde buiken houden, maar het duurt ook even voordat het rustiger wordt. Dus hopen op het beste en rustig aan :thumup:
     
  16. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Gisteavond echt een pijnaanval met heftige steken, krampen etc. Ik kon niet zitten en niet liggen van de pijn. Ik wist niet waar ik het zoeken moest... ik ging op mijn knieën voorover gebogen zitten. Dat hielp het meeste. De druk van mijn buik af. De tranen rolden over mijn wangen van de pijn, zo bizar..
    als ik helemaal ineen gekrompen lag ging het goed. Nu ook amper geslapen, dus we gaan zo weer bellen. Ze zei dat ik dan een infuus krijg met buscopan. Ik zit er echt niet op te wachten, maar dit is geen doen. Plassen lukt niet goed meer, wat is dit naar zeg!!
     
  17. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wat vreselijk voor je zeg, zoveel pijn! Sterkte in het ziekenhuis!
     
  18. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel. Lig zoals ik had verwacht weeen in het ziekenhuis. Net bloed geprikt en urine ingeleverd. Zo aan het ctg en dan komt de gyn langs voor verder beleid
     
  19. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Weeen = weer. Sorry!!
     
  20. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Gadsie meid. Sterkte. En voortaan niet de nacht aantobben maar gewoon bellen!!
     

Deel Deze Pagina