vroegtijdige weeën

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamaweentje, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaweentje

    mamaweentje Actief lid

    9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    hallo dames,

    mijn vraag aan jullie is of er hier dames zijn die net als ik
    al vroegtijdig weeën hebben gehad...
    ben namelijk nu bijna 27 weken zwanger en heb een week in het ziekenhuis gelegen omdat ik al weeën had..
    heb aan de remmers gelegen en ben nu weer thuis
    maar toch bij ieder krampje of wat dan ook denk ik oh jee daar begint het weer!
    zijn er dames die dit ook hebben meegemaakt maar de zwangerschap gewoon helemaal hebben uitgelopen of juist niet.
    en weet iemand hoe groot de kans is dat het kindje eerder komt?

    alvast bedankt
     
  2. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Ik heb bij mijn eerste met 30 weken weeën gekregen, ook weeënremmers, had al ontsluiting en de boel was aan het verweken. Na iets meer dan een week was ik thuis maar kreeg ik wel 2x daags een klinisch verloskundige op huisbezoek om een CTG te maken (jawel, thuis aan de CTG).

    Uiteindelijk ook nog zwangerschapsvergiftiging erbij gekregen waardoor ik met 38 weken ben ingeleid, en mevrouw kwam er pas bij 38.5 weken uit!!! Een bevalling van 5 dagen omdat ze er niet uit wou hahaha!

    De kans is dus erg groot dat je de zwangerschap uitloopt zolang je onder strenge controle staat!

    Succes!!!!!!!
     
  3. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb al een paar keer gehoord dat de zwangerschap werd "voldragen", rond de uitgerekende datum of zelfs later!
     
  4. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ik heb met 24 weken met vroegtijdige weeën in het ziekenhuis gelegen, door combinatie stress (ontslag en rechtszaak daarover en hartinfarct van m'n vader) en een GBS-bacterie.
    Diverse malen wel nog in het ziekenhuis geweest met harde buiken, dus ik begrijp de "angst" heel erg goed.
    Je bent toch bang om je kindje te verliezen zo vroeg.
    Maar er is hoop! Ik ben uiteindelijk met 39+5 bevallen van een kerngezonde zoon.
     

Deel Deze Pagina