heftige kramp in bovenbuik/ maagstreek..iemand ervaring hiermee??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door an12, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Ik voel me al een paar dagen niet echt top fit.
    ontzettend futloos, heb echt helemaal nergens geen zin aan.
    sinds gister elke keer vlagen van hoofdpijn, vanmorgen werd ik wakker en dacht ik dat ik koorts had, voelde me gewoon echt niet lekker, spieren in mn lijf deden zeer van, benen, enkels, vingers rug, onderbuik, schouders en nek. vanmorgen was ik behoorlijk beroerd, ben gauw bed uit gegaan om wat te eten, elke keer voelde ik mn maag gewoon trekken. ik dacht...na het eten word het vast minder..ik vanmorgen even lekker rustig aan gedaan..kreeg het eten amper na binnen, terwijl ik daar normaal nooit geen problemen mee heb. Maar nu krijg ik elke keer een gigantische kramp in mn bovenbuik/ maagstreek..en die kramp is soms behoorlijk heftig..kan dan ook echt even geen stap verzetten. Dit duurt ongeveer 10 tot 20 sec. en dan is het ineens weer weg..daarna krijg ik weer zo'n koorts gevoel. en die vlagen hoofdpijn komen ook steeds terug. oja vanmorgen had ik ook ineens last van gewone darmkrampen, was toen ineens aan de diaree (sorry :)), en een uurtje later was dat weer zo. maar daarna heb ik niks geen last daar meer van gehad.
    Ik maak me een beetje zorgen, weet niet echt wat ik moet doen..ik voel mn kleine meisje heerlijk rond springen in mn buik, die is juist nu ik me niet lekker voel weer lekker druk, maarja dat komt misschien ook omdat ik nu niet zo heel veel doe.
    Ik weet dat als ik me zorgen maak dat ik dan de vk op moet bellen, maar de assistente is alleen s ochtends te bereiken, en anders moet ik nu het nood nummer gaan bellen...dat vind ik dan ook gelijk zo raar:).

    wat vinden jullie?? herkend iemand dit?? en wat kan ik er tegen doen??
     
  2. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Buikgriep?
    Daar lijkt t op.

    Dan bel je je huisarts. Die kan je ook helpen.

    Beterschap.
     
  3. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zou heel goed maagzuur kunnen zijn, maar je hebt meer klachten dan alleen in je maagstreek... dus het blijft gissen
    Ik zou gewoon je VK bellen...dan maar het noodnummer daar zullen ze echt niet moeilijk over doen... je voelt je niet goed en zij zijn ervoor om je aan te horen en dan een advies te geven etc..
     
  4. Morgan

    Morgan Actief lid

    23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als een buikgriepje of maagvirus!
    Maag en darmen kunnen echt gruwelijk veel pijn doen.
    Een buikgriepje of maagvirus kan voor je baby geen kwaad zo lang het niet langer dan een dag of 3 aanhoud en je genoeg blijft drinken, want dat is heel belangrijk! Een dag of 3 niet of weinig eten kan geen kwaad. Verder moet je opletten dat je geen koorts krijgt, want dat is wel slecht voor je baby. Als het na drie dagen niet over is of je hebt koorts, huisarts bellen! Hoofdpijn kan komen door vocht te kort, dus minstens 1,5 liter per dag drinken!
     
  5. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    @morgan..ik probeer ook veel te drinken, maar als ik een een paar slokjes heb gehad voel ik mn mag alweer trekken, maar ik zal proberen nog meer te gaan drinken. |Het stelt me wel gerust dat je zegt dat het een buikgriepje geen kwaad kan. en wat die koorts betreft..het is heel genant, maar ben mn termometer kwijt:$..ik denk dat ie bij de vorige vakantie is blijven liggen, normaal gesproken ligt ie standaard in de douche..zo stom om dat ding kwijt te zijn.

    @ukoldaatje..de doktersassistente zegt altijd gelijk..moet je maar met je vk overleggen, ik heb een super huisarts, maar die assistente's...pff geen prettige mensen.
     
  6. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    He das dan weer jammer met zo n assistente.

    Maar als je maag ook al protesteert met water lijkt het me echt een buikvirus te zijn..

    Zou gewoon dat spoednummer draaien dan van je verloskundigen. Je maakt je zorgen, heel begrijpelijk, en dan kan zij je verder op weg helpen, gerust stellen...

    Brandend maagzuur kan ook, maar dan heb je al die andere klachten niet. Denk echt dat je een virusje of griepje te pakken hebt.

    Ga gewoon bellen. Daar is dat nummer voor, als je het niet vertrouwd.
     
  7. Morgan

    Morgan Actief lid

    23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vk bellen heeft denk ik geen zin, want die zal je wel verwijzen naar je huisarts.

    Vervelend dat de assistente van je huisarts zo'n muts is. Ik zou haar gewoon zeggen dat omdat je toevallig zwanger bent niet elke klacht per definitie ook met je zwangerschap te maken heeft. Zeg haar gewoon dat je denkt dat je een maagvirus of buikgriep hebt. Laat je niet afschepen!

    Wat je thermometer betreft, eigenlijk moet je wel weten of je geen verhoging of koorts hebt omdat je dan iets koortsverlagends moet pakken i.v.m. je baby, bijv paracetamol of zo. Bij koorts versneld je hartslag, maar ja die is bij een zwangerschap zoiezo al versneld, dus dat is niet echt een goede graadmeter ;)

    Als je geen water binnen kunt houden probeer dan toch kleine slokjes de hele dag door, dat is beter dan niets. Wat je ook kunt proberen is een waterijsje of zo, dat is ook vocht. Of eventueel iets van bouillon om je zouten binnen te krijgen. Maar niet teveel want dat droogt weer uit. Koffie en frisdrank kun je beter vermijden want daar droog je juist weer van uit. Hoewel cola zonder prik toch wel goed schijnt te helpen bij maag/darm klachten, dus misschien is een klein glas cola waar de prik uit is wel de moeite om eens te proberen. Cola schijnt zo chemisch te zijn dat het alles dood daarbinnen :)
     
  8. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Last van galstenen misschien?
    Het klinkt mij een beetje herkenbaar in de oren. Ik had dezelfde klachten die vervolgens ontaarden in een echte koliekaanval doordat een grotere galsteen de galwegen blokkeerde. Wist niet waar ik het zoeken moest en alleen een adrenalineshot in het ziekenhuis kon me van de pijn afhelpen. Vervolgens galblaas eruit gehaald.
    Zou voor de zekerheid wel ff langs de ha gaan of de vk bellen tijdens de beschikbare uren.
    Beterschap!
     
  9. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hoi! Ik heb 2 weken last gehad van iets wat hier sterk op lijkt. Ben bij een osteopaat voor me bekken en die heeft me hiervoor ook behandeld, Hij had het idee dat het me dunne darm zou zijn die aan me maag aan het 'trekken ' gaat. Heeft me op me darmen behandeld en gelukkig was ik er na een paar dagen vanaf. Nu nog wel last van maagzuur,maar dat heb ik vanaf de 18wk, dus daar maak ik me niet zo druk meer om.

    Veel sterkte ermee!
     
  10. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het lijkt inderdaad op een buikgriepje, en daar hoef je je verloskundige niet voor te bellen. Zeker gezien je diaree hebt en pijn in je maag. Grote kans dat je of flink aan de sjees gaat, of gaat spugen, dan is de viezigheid uit je systeem en zal je lekker opknappen. Zorg goed voor jezelf, drink goed, lekker kopje thee, of soep en knabbel iets waar je trek in hebt. Kruip lekker in bed en doe rustig aan. Kan verder geen kwaad voor je kindje, je bent nu gewoon zelf ziek. Heb zelf deze zwschap al 2x buikgriep gehad, 1x echt buikgriep en 1x voedselvergiftiging. Erg vervelend maar niet schadelijk.
     
  11. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Hier ook zelfde soort buikgriep. Nu al 2 dagen aan de diarree en hele nacht krampen en harde buiken gehad.
    Soms voelt het best eng omdat je darmen zeer doen en die over/ langs je baarmoeder heen liggen waardoor je soms niet weet wat het nou is.
    Goed blijven drinken en als je het niet vertrouwd vk of ha bellen.
     
  12. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik ben gister goed aan het drinken gegaan, en dat ging eigenlijk best goed, vannacht wel heel slecht geslapen, maar vooruit..het eten vanmorgen ging al een stukje beter, dus hoop idd dat het een griepje is wat hopelijk nu aan het wegzakken is..
     
  13. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoop het voor je meid! T is niets om ziek te zijn tijdens een zwangerschap.
     
  14. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    nee indd, dan ga je je veel te veel zorgen maken.

    maar hoe is het met jou?? weet je al waneer ze je gaan inleiden??
     
  15. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoe voel je je nu?
    Hoop dat t beter voelen doorzet voor je!

    Deze week word ik ingeleid, zal wel do of vrijdag worden. Dat hoor ik maandag.
     
  16. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    gister moest ik zo overgeven...alles kwam er in 1x uit geloof ik:(, maar voel me wel weer langzaam opknappen..geen koorts meer enzo gelukkig. dus denk indd dat het een griepje was ofzoiets.

    jij heel veel succes vandaag..wel spannend zeg dat je weet dat je eind deze week je kindje mag vast houden.. ooooh dat lijkt me zo'n heerlijk gevoel, alleen moet ik nog ff wat langer geduld hebben.
     

Deel Deze Pagina