Pijn, spanning in bovenbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door september08, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    hi,

    Ik heb al een paar weken las van m'n bovenbuik. Alsof het allemaal niet past. Zitten is niet fijn, alleen met de benen wijdt of mijn buik als het ware overstrekt. Auto rijden is helemaal drama. Met een kussen in m'n rug en helemaal rechtop gestrekt is het nog te doen. Maar fijn is echt ver te zoeken. Ben pas 23 weken en herken het helemaal niet. Iemand hier misschien, en wat het is of ik hiermee kan?
     
  2. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Dat gevoel heb ik ook!
    Alleen wordt het juist erger wanneer ik rechtop zit..
    Met lopen, staan en liggen heb ik minder last.
    Hoe is je bloeddruk? Die van mij bleek aan de hogere kant te zijn, moest meteen voor controle naar het ziekenhuis om bloed en urine te controleren.
     
  3. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Je kunt inderdaad je bloeddruk even laten controleren. Zou ook te maken kunnen hebben met maagzuur (uit zich bij sommigen op de manier die jij beschrijft, dus neem eens een Rennie :)) of met de aanhechting van je buikspieren die onder druk komt te staan..
     
  4. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hoge bloeddruk kan haast niet. Die is meestal juist telaag.
    Maagzuur? Mmh.. misschien heb wel meer last van lucht.. maar gelukkig geen zuur.
    Ga het eens proberen!
     
  5. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik had dat ook rond hetzelfde termijn. Alle controles waren toen goed dus wat het uiteindelijk is geweest weet ik niet, in ieder geval geen maagzuur want dat heb ik nu volop en dat voelt anders. Het is vanzelf weer over gegaan.
     
  6. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Heb ik ook gehad rond die termijn, heb dat verschillende keren gehad. Ben je daardoor ook benauwd? Volgens mij is het juist omdat je baarmoeder groeit en tegen je longen e.d. aan drukt. Ging bij mij ook weer vanzelf over. Maar als je het niet vertrouwd zou ik de verloskundige even bellen.;)
     
  7. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik denk ook eerder dat alles in gedrang komt. Alles wordt naar boven gedrukt..
    Pff.. en moet nog zolang, dus hoop dat het inderdaad overgaat. Zo lastig met autorijden!
     

Deel Deze Pagina