Placenta voorkant en mannetje voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angelaa, 26 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelaa

    Angelaa Actief lid

    20 jun 2006
    337
    32
    28
    Hoi Hoi

    Ik heb mijn placenta aan de voorkant liggen en voel de kleine al een paar weken heel duidelijk en soms wel 20 keer op een dag. Maar mijn vriend legt iedere keer zijn hand op mijn buik en heeft nog niets gevoeld. Iedere keer zeg ik, JA VOELDE JE DIE? Huh nee, zeg hij dan, ik baal er wel van omdat ik aan zijn koppie zie dat hij het ook zo graag wil voelen.
    Vanaf wanneer voelde jullie mannekes de kleine bewegen, terwijl je placenta aan de voorkant ligt?
    LIEFS ANGELAA
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja bij mij was dat toch al voor de 20 weken ook al lag de placenta aan de voorkant. Echter volgens de echoscopiste heb ik een brede dunne placenta, dus da's dan ook weer anders...

    Karin
     
  3. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mijn mannetje heeft de kleine ook al gevoeld, 3 keer nu....
    denk ook sinds 1 of 2 wkn... en hier ook de placenta aan de voorzijde
     
  4. mijn vriend heeft ons ventje nu ook denk n stuk of 4x gevoeld,hij vind t helemaal geweldig!
    maar ik heb mn placenta niet voor liggen,mijn ventje ligt er relax boven op,vandaar dat ik hm super goed voel elke dag!

    succes iedereen

    groetjes krulliewullie
     
  5. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant. Ik voelde de kleine zelf al met 13 weken. Met een week of 20 werden het echt schopjes en met 24 weken heeft mijn hubbie het kunnen voelen.
     
  6. Nessa

    Nessa Actief lid

    14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    even een vraagje aan de meiden hier... ik was 2 weken geleden bij de gyne en die zei dat mijn moederkoek voor lag. Ik was die dag kotsmisselijk en haar uitleg is wat aan mij gepasseerd maar wat ik nog herinner is dat ze zei dat als dit zo blijft, ik niet via normale manier kan bevallen maar via keizersnede. Ze zei ook dat als je moederkoek daar gesitueerd is, je bloedingen kan krijgen (die niks te maken hebben met miskraam maar gewoon door het feit dat de moederkoek daar ligt)...
    Is dat dat wat jullie ook hebben?
    Als ik dat zo lees, zijn er best wel veel vrouwen dan die dit hebben of zit is wat jullie hebben, anders?
     
  7. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nessa, ik denk dat de gyn je heeft vertelt dat jouw placenta laag ligt voor het geboortekanaal. Dan klopt jouw verhaal. Maar als je het niet zeker weet zou ik de gyn bellen om het nog eens na te vragen. Overigens kan de placenta nog opschuiven naar boven heb ik begrepen en doen ze vaak een extra echo wat later in de zwangerschap om te kijken hoe het er dan bij ligt.

    Succes.

    Karin
     
  8. Lizzy

    Lizzy Bekend lid

    5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    @ Nessa; je gyn heeft idd waarschijnlijk bedoeld dat de placenta voor de cervix (geboortekanaal) ligt. Wel vreemd dat ze dan nu al over een keizersnede begint, want de kans dat je placenta meegroeit omhoog met de baarmoeder is heel erg groot. Wat wel fijn is, is dat je niet meteen totaal in paniek hoeft te schieten als je wat bloedverlies/ een bloeding hebt. Dat had ik dus in week 21, maar mijn placenta is gelukkig dusdanig omhoog getrokken dat ik gewoon op de normale manier kan gaan bevallen.
     
  9. Nessa

    Nessa Actief lid

    14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    thx voor de reacties! Dat was het inderdaad... dus dat is dan nog iets anders dan aan de voorzijde liggen...
    Ze had wel gezegd dat het nog in orde kon komen maar 'k denk dat manlief meer uitleg gevraagd had en dat ze daarom zei wat de mogelijke gevolgen waren. Toch blijf ik het een enge gedachte vinden dat ik een bloeding zou kunnen krijgen :confused: Krijg je dat dan zomaar of na een bruuske beweging, na t vrijen... ?
     
  10. Teigetje

    Teigetje Lid

    13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Angelaa,

    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en mijn lief heeft hem een keer gevoeld toen ik 27 weken was!

    Groetjes
     
  11. Knuf

    Knuf Actief lid

    28 aug 2006
    304
    0
    0
    Nessa, mijn placenta lag ook voor de baarmoedermond bij 22 weken.
    Bij 30 weken heb ik weer een echo gehad en toen was die mooi mee omhoog getrokken en kan ik dus alsnog gewoon via de normale weg bevallen.

    Het kan zijn dat je bloedingen krijgt. Die heb ik gelukkig niet gehad. Het is handig dat je het weet, want dan weet je dat er niet meteen wat ergs aan de hand is als je een bloeding krijgt. Op dat moment gewoon je VK of gyn bellen.
    Ga in elk geval niet op internet zoeken want dan kom je de meest gruwelijke verhalen tegen en dan maak je je alleen maar zorgen.
    Gewoon even een tijdje afwachten..
     
  12. Lizzy

    Lizzy Bekend lid

    5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    @ Nessa; ik kreeg een behoorlijke bloeding terwijl ik braaf lag te slapen, werd dus wakker in behoorlijk wat bloed. Maar ik had er nog nooit van gehoord dat dat kon komen door een placenta voor de cervix, en ik werd dan ook echt helemaal gek! Als 't nou gebeurd, je weet de oorzaak al, maar altijd even je vlos of gyn bellen! En 't kan ook goed dat t gewoon fijn NIET gebeurd!
     
  13. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    IK had datzelfde 'probleem' ook mijn placenta zit ook aan de voorkant en iedere keer als mijn vriend dan zijn hand op mijn buik deed voelde hij niets terwijl ik toch duidelijk wel wat voelde.Bij mij heeft het heel lang geduurt voordat hij iets kon voelen zeker ruim boven de 22 weken.Wat hij wel kan proberen is een beetje richting je zij voelen.
     
  14. anja1969

    anja1969 Actief lid

    29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Nessa,

    Ook bij mij lag de placenta voor de uitgang. Dit wisten we niet, tot ik met 33 weken een bloeding kreeg in de keuke terwijl ik een beker limonade stond te maken voor onze oudste. Ik ben toen met loeiende sirene afgevoerd naar het ziekenhuis, waar ze pas zagen dat het een voorliggende placenta was.
    Omdat de bloeding nogal heftig was, mocht ik thuis niets meer doen (zelfs niet stoffen) en ik onze jongste met 38 weken met de keizersnee geboren.

    Het hoeft dus niet dat je een bloeding krijgt.
    Bij mij schrokken zowel wijzelf als de vk heel erg, omdat we het niet wisten.
    Ze vertelde mij in ieder geval het zkh en 112 te bellen als het weer voorkwam en zo snel mogelijk per ambulance naar het ziekenhuis te gaan.
    Ik denk wel dat het wijs is je gyn te vragen wat je moet doen als het gebuert, zodat je voorbereid bent.

    Ik hoop dat ik je niet al te ongerust heb gemaakt hiermee.

    Sterkte.

    Anja
     
  15. Nessa

    Nessa Actief lid

    14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    thx iedereen voor de berichtjes. Het is inderdaad beter dat je wat ingelicht bent over wat er je te wachten kan staan en ja, de berichten die je op het internet leest, zijn niet bemoedigend dus daar stap ik vanaf, die lees ik niet meer. Ik heb op 13 december een nieuwe afspraak bij de gynaecologe en ga er dan even met haar over praten. Het is in elk geval geruststellend te weten dat het inderdaad nog kan dat de placenta naar omhoog trekt want al bij al zou ik toch liever natuurlijk bevallen en vooral geen bloed verliezen (het blijft eenmaal eng als het je overkomt é)...

    dikke knuf iedereen
     
  16. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    heb de placenta ook voor liggen.
    maar mijn man kan de kleine al een aantal weken voelen.
    niet voor, maar dan boven of onderin als ons kleintje daar toevallig schopt.
    En dat doet ie gelukkig heel veel :D
     
  17. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Die van ons ok, voel baby aan de zijkant schoppen of erg laag, net boven schaamstreek.

    Gebeurd elek dag en mijn man heef thet ookal gevoelt :)
     

Deel Deze Pagina