Hartje horen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door worteltje2009, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. worteltje2009

    19 jul 2008
    59
    0
    0
    Hoi Meiden,

    Weten jullie misschien vanaf welke week je het hartje kan horen met zo'n apparaat?
    Ik ben nu 10 weken en hoop dat dit snel kan om wat onzekerheid bij mij weg te halen ;)
     
  2. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ligt eraan.
    Bij de ene pas met 14 weken of 12 weken en de ander al sneller.
    Zeker als het je 2e of 3e bijv. is dan horen ze het sneller.
    Bij mijn dochter hoorde ik m pas met 14 weken...en deze keer met 11 weken geloof ik
     
  3. vaamrile

    vaamrile Fanatiek lid

    30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Meestal kan dit (wel m.b.v. proffesionele doptone) vanaf de 12 weken. Bij de een iets later, bij de ander iets eerder. Bij mij hoorde de vk het hartje toen ik 11 weken en 4 dagen was.
    Maar met een thuisapparaat (angelsound geloof ik) is het altijd moeilijker aangezien je nog niet weet waar je naar moet luisteren. Vaak hoor je de hoofdslagader die door je buik heenloopt.
    Als je het toch wilt proberen zorg dan dat je wat olie of bodylotion gebruikt voor de geleiding en luister dichtbij je schaambeen. Je kindje zit nu nog heel erg laag.

    Maar let op dat je niet nog onzekerder gaat worden, want ik heb meiden bij mij op het forum die al een stuk verder zijn en het hartje niet kunnen vinden.
    Dan kun je misschien beter voor een 2d pretecho gaan.

    Veel succes!

    Liefs Vaam
     
  4. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb bewust gewacht toch ik wat verder was met het luisteren naar het hartje. Gewoon om onzekerheid te voorkomen. Ik heb dus met 18 weken voor het eerst zelf met een angel sound naar het hartje geluisterd en toen was het ook nog heel goed zoeken!
     
  5. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    hier met de eerste gewoon gewacht bij het verloskundigen bezoekje met 14 weken.

    en nu met de tweede thuis de zelfde dag als de echo, 10 weken en 1 dag, met een dopler.
    maar indd erg laag bij je schaambeen,

    maar dat wil niet zeggen dat jij het nu ook kan horen, zou gewoon het verloskundigebezoekje afwachten, of ben je daar al eens geweest.

    1ste afspraak bij mij 8 weken, alleen intake.
    2de afspraak 10 weken, de echo, hartje zien kloppen
    3de afspreek 14 weken en 3 dagen toen wel bij de verloskundige het hartje gehoord.

    en als je wle onzeker bent zou ik de verloskundige gewoon bellen en je verhaal uitleggen.

    anita
     
  6. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Het scheelt wel natuurlijk als je al eens zwanger geweest bent... Ik weet precies wat ik moet horen... Je eigen hartslag gaat een stuk langzamer als die van het kindje...

    Ik heb thuis het hartje voor het eerst met 10 weken gehoord.. maar heb em ook een tijd niet kunnen vinden... Gisteravond heb ik em weer gevonden...
     
  7. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Mijn vk wilde pas voor het eerst gaan luisteren bij 12 weken omdat voor die tijd het nog niet is aangetoond dat het niet schadelijk is voor de baby. Ik heb het dus bij 12 weken en 4 dagen voor het eerste gehoord.
     
  8. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Daar zijn ze inmiddels al van teruggekomen hoor... Het is niet schadelijk voor het kindje.... Ook niet voor de 12 weken...

    De 12-weken grens wordt normaliter aangehouden door de vk's omdat het kindje dan pas vaak achter het schaambot vandaan komt en je het dan pas kan horen.. Zodoende heb je minder teleurstellingen... Maar het is niet schadelijk voor het kindje...
     
  9. Florida13

    Florida13 Fanatiek lid

    25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ik heb het hartje ook pas gehoord met 12 weken en 2 dagen. (had toen pas de angel sound besteld)
     
  10. hartewens

    hartewens Fanatiek lid

    11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Met 10 weken hoorde de verloskundige hem luid en duidelijk, en met 11 weken ook nog! :)
     
  11. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik luister zowat elke dag met de angelsounds ;)
     
  12. MissMama09

    MissMama09 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik heb een 2d pretecho gedaan om te weten of het hartje klopt:)
     
  13. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik hoorde hem zelf met 13 weken voor het eerst geloof ik, ik heb nog nooit gehad dat ik de hartslag niet kon vinden.
    Wel heel laag zoeken, echt rond je schaambeen.
     
  14. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik heb een echo gehad met 7 weken en toen was het hartje al duidelijk hoorbaar (op dat apparaat bedoel ik). 2 mm groot, maar toch al zo sterk dus :)
     
  15. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik heb het idee dat ie bij mij al wel hoog ligt...
    Vlak onder mijn navel... en dan iets naar links...

    Misschien omdat dit niet mijn eerste zwangerschap is...
     
  16. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Dan kan natuurlijk, maar vaak hoor je dat mensen te hoog zoeken :)
    Bij mij verschilt het nu steeds waar het hartje te horen is, ze ligt steeds anders.
     
  17. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik denk dat het bij mij echt komt doordat ik vaker zwanger ben geweest....
     
  18. worteltje2009

    19 jul 2008
    59
    0
    0
    bedankt voor zoveel reacties, ik hoop maar dat ik hem straks ook kan horen.
    Ik heb hem wel gezien op het scherm bij de gynaecoloog met 6 weken 3 dagen.

    nog een vraagje, houden jullie ook rekening met bepaalde dingen zoals bv hoe je bed uitstapt vanwege je buikspieren? hoe je tilt? of ga je gewoon door zoals het daarvoor ook was (uitgezonderd van hoe je eet natuurlijk).
     
  19. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    dit is juist neot goed voor de baby, dit inverband met de golven die het apparaat doorzend,
    die van een verloskundige heeft minder sterke golven, of hoe je het ook maar uitlegd.

    bij mijn derde bezoekje vertelde ik dat ik thuis wel eens luisterde, dit vond ze niet heel verstandig, maar doe ik eigenlijk nooit, alleen als ik onzeker ben,
    maar bij de eerste heb ik niet zo';n apparaat gehad, en vind het leuker om toe te leven naar de bezoekjes aan de verloskundige.

    dit is wat de verloskundige tegen mij zei he, ze zijn natuurlijk niet voor niets te koop, maar zou toch echt niet elke dag luisteren, das zeker niet goed.
    maar ja eigen keus

    anita
     

Deel Deze Pagina