pijnlijke/heftige bewegingen baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Soms dan weet ik mezelf geen houding te geven. Dan beweegt ze zo heftig...en met erg veel kracht. Doet gewoon pijn. Nu herken ik dit niet van mijn 1e zwangerschap. Onze dochter is hypermobiel en hypothoon (lage spierspanning) in de ergste mate. Zou het hiermee te maken hebben? Ze heeft nu ook minder kracht dan zou moeten maar goed...met fysio en oefeningen zijn we al een heel eind gekomen.

    Iemand hier ervaring mee? Vaak zijn er in een gezin meerdere kindjes met deze 'beperking' maar mijn gevoel zegt dat dit kindje veel sterker is.
     
  2. life

    life Niet meer actief

    Dit is mijn 1ste kindje dud durf dat niet te zeggen.
    Wel weet ik dat bij mij ook de schopjes behoorlijk pijn kunnen doen, zover ik weet is dat ook normaal.
    Vooral als de kleine zich lekker gaat uitrekken kan het best zeer doen:)
     
  3. Isade

    Isade Actief lid

    4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Ik denk soms dat ze er door de zijkant uitkomt, harde bewegingen die regelmatig erg pijnlijk zijn. Vooral sinds dat ik week of 28 zwanger ben. Je went er wel aan want toen ze aantal dagen rustiger was maakte ik me weer zorgen :)
     
  4. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    nou mijn dochter is hypermobiel maar deed toch verrekte pijn in mijn buik haha, zoonlief erger maar die was groter en sneller in algemene ontwikkeling e.d.

    Het ligt er ook aan hoe ze liggen e.d.

    Maar dat het pijn kan doen en zeer ongemakkelijk qua houding is wel bekend hier, ik had een hele beurse ribbenpartij..
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had door mijn zoontje gekneusde ribben, voelde het nog weken na de bevalling nog! Het kan dus zeker pijnlijk en heftig zijn.

    Deze baby ligt anders en beweegt anders. Ik heb nog maar zelden de hik gevoeld (Bij zoontje voelde ik dat heel vaak en die had dat na zijn geboorte nog een paar keer per dag de hik.)
    Zoon schopte echt hard en lag ook al eerder met z'n hoofd naar beneden. Hij raakte me steeds op dezelfde plek onder mijn ribben. Deze baby ligt nog dwars en die schopt niet zozeer hard, maar die zet zich flink af: voetjes in mijn blaas en dan met het hoofdje heel hard duwen. Ook niet altijd aangenaam. Maar ik duw gewoon terug. ;) wat dat betreft ligt deze baby voor mij beter, die kan ik nog iets makkelijker "sturen".

    Maar wat mijn ervaring betreft kunnen de bewegingen van kinderen in de buik inderdaad heel erg verschillen. Onze zoon voelde ik erg vaak en erg goed. En hij was na de geboorte ook sterk, hij kon bijv. al heel snel zijn hoofd overeind houden. Maar hij was ook gelijk wat groter en zwaarder bij de geboorte, dus dat werkt natuurlijk ook mee.
     
  6. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Het is dus normaal.. dacht ik wel. Maar onze eerste is nogal slapjes. Na de bevalling stond binnen 5 min de KA aan mijn bed om haar te checken. De hypermobiliteit en hypothonie zullen er wel mee te maken hebben.

    Dit kindje beweegt veel harder.
     
  7. hartmannetje

    hartmannetje Actief lid

    20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 'pas' 26 weekjes zwanger,maar de kleine man trapt alsof hij kungfu meester in wording is,ik ben vrij tenger van mijzelf en heb geen groot buikje,maar daardoor voelt het net of onze zoon door mijn huid heen trapt.Zeer pijnlijk helaas.......
     

Deel Deze Pagina