Pil en het gevoel dat ik zwanger ben?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Annemeis, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    hoi allemaal,

    Inmiddels ben ik alweer 2 jaar aan de pil na de geboorte van de jongste.
    Stediril/levenongestrel 30...

    Nu slik ik de pil meestal 6 weken door (2 strips) en dan een stopweek.
    Ik moet van de tweede pilstrip nog 4 pillen en dan heb ik stopweek.

    Nu voel ik deze dingen;
    Steekjes in buik
    Af en toe komt er ineens maagzuur naar boven (heb ik echt nooit gehad)
    Heel klein beetje roze slijm gehad
    Zere borsten
    Borrelende darmen
    Emotioneel vanuit het niets
    Heb wat hoofdpijn, het soort hoofdpijn dat ik normaal heb in de stopweek. Hormonale hoofdpijn dus

    Pff, vind het echt vreemd hoor. Slik de pil echt heel trouw, altijd tussen 22u en 24u. Heb ook zon pil herinnering app. Weet zeker dat ik m niet vergeten ben. Nu zei ik een week of 2 nog tegen mijn man: het lijkt wel of ik een eisprong voel (vroeger voelde ik dat altijd)

    Wat denken jullie ervan? We willen het eigenlijk bij 2 kindjes houden maar ik houd er altijd rekening mee dat er toch onverwacht een derde in aantocht kan zijn. Ik hoor om me heen best weleens van ‘(on)gelukjes’ wel heb ik de indruk dat dat vooral is bij concoomgebruik, niet bij pilslikkers.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wat ik er van denk maakt niet zoveel uit toch :)? Alleen een zwangerschapstestje kan je vertellen of je zwanger bent of niet. Met zoveel klachten gaat 'ie bij een zwangerschap vast en zeker al duidelijk positief zijn.
     
    Evi88, Sado, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Durf een test eigenlijk niet... moet ook 100x op een dag naar de wc... denk dat ik maar meteen de stopweek inlas. Hopelijk word ik snel ongesteld...
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik zou toch even een testje doen:D. Op deze manier blijft het in je hoofd spoken en kun je onbedoeld allerlei symptomen krijgen/inbeelden.
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  5. Sweety30

    Sweety30 Actief lid

    17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    Er zijn meer pilslikkes die zwanger zijn geworden dan je verwacht( waaronder ikzelf) maar enige manier om zekerheid te hebben is gewoon een test doen.
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Als je zoveel klachten hebt dan maak je HCG aan en zal je test ook positief zijn. Ik zou dus een test doen dan weet je het gelijk!
     
  7. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Gisteravond geen pil meer geslikt en ik ben behoorlijk chagrijnig vandaag. Lijkt er dus toch op dat ik ongi ga worden. Kan bij mij altijd wel een dag of 3 duren voordat het doorbreekt dus ik wacht even af...
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Een stopweek inlassen is geen manier om te testen of je wel of niet zwanger bent. Doordat je opeens geen hormonen meer neemt krijg je een onttrekkingsbloeding, geen menstruatie. Zo'n onttrekkingsbloeding kan je ook gewoon krijgen als je zwanger bent, zo hebben al veel dames gedacht niet zwanger te zijn om er dan vervolgens achter te komen dat ze al 6 maanden zijn of zo. Dus als je twijfelt moet je gewoon testen.
     
    Hopsatee en bozoe vinden dit leuk.
  9. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Dat is waar ja. Ik denk altijd; als ik ongi wordt dan is het wel weer oké. Als de symptomen aanhouden ga ik toch maar een testje doen. Voor de zekerheid drink ik dit weekend geen wijntje en gister de brie overgeslagen. Voor het geval dat, wil geen schuldgevoel hebben als ik toch zwanger zou zijn...
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dit bedoel ik niet als aanval, maar als je je al helemaal gedraagt alsof je zwanger bent waarom test je dan niet gewoon?
    Ben je bang dat hij negatief is?

    Overigens mag je de brie uit de supermarkt gewoon hebben mits het van gepasteuriseerde melk is gemaakt ;).
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  11. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Ik hoop dat ie negatief is. Voel verder nog weinig van een naderende ongi. We Willen het graag bij 2 kindjes houden maar we houden er altijd rekening mee dat er door de pil heen een kindje kan komen. Dan zal het ook wel welkom zijn hoor maar we hebben net de tropenjaren achter de rug en zijn eigenlijk wel compleet.
    Als ik maandag niet ongi ben haal ik een test
     
    bozoe vindt dit leuk.
  12. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Ben ondertussen flink ongesteld met alkes wat daarbij hoort; hoofdpijn, buikpijn...
    Nog wel zere borsten. Vraag me af of dat van het sporten kan komen, heb krachtoefeningen gedaan zaterdag. Het voelt wel als spierpijn.

    Afspraak gemaakt met huisarts over anticonceptie, misschien is de prikpil een betere optie. Heb nu vaak hoofdpijn in de stopweek en soort opvliegers
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik ben 2x door de lil zwangwr geraakt vorig jaar.. helaas beide een mk..
    dus kan zeker wel
     
  14. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Dat is heftig zeg! Hoeveel weken was je zwanger? Hoe kwam je erachter? Welke pil had je en hoe lang slikte je deze? Werd je wel ongesteld?

    Zo, dat zijn 4 vragen zie ik.... :$

    Lijkt me achteraf zo erg als je toch zwanger bent; heb je meer kans op een miskraam doordat je de pil slikte? Meer kans op een afwijking oid? Zou het schadelijk kunnen zijn op een of andere manier? Dat zou ik me allemaal af gaan vragen tijdens de zwangerschap....
     
  15. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Maandag dus ongi geworden en dinsdag was het al zowat over...? Wo do en vandaag maar een druppeltje. Dus toch maar een test gehaald. Morgenochtend maar eventesten want dit is wel vreemd...
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    En?
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

  18. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Heb een test gedaan maar was geen enkel tuurstreepje te zien.
    Ga er dus maar vanuit dat er niets aan de hand is. Gewoon een hele lichte menstruatie...
    neem nu wel maar 1 pilstrip en daarna wil ik weer weten of ik wel ongi word. Het blijft een beetje vreemd. Ga me bijna afvragen of ik in de overgang zou kunnen zijn... soms hele zware menstruatie (onttrekingsbloeding) en nu ineens heel licht... ene keer veel hoofdpijn, andere keer weer niet. Soms komt het in dag 2 van de stopweek al op gang en soms pas dag 4...

    Voor nu wel opgelucht. Weet nu wel zeker dat we het echt bij 2 kindjes willen houden. Mocht het toch nog een keer gebeuren ondanks de pil dan is het wel welkom natuurlijk.
     
  19. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Het zijn pilbloedingen en die kunnen qua intensiteit van elkaar verschillen. De ene keer kun je wat meer baarmoederslijmvlies verliezen dan de andere keer. Er zijn zelfs vrouwen die soms in de stopweek helemaal niks verliezen zonder zwanger te zijn. Ook zijn er vrouwen die nooit wat verliezen in de stopweek.
    Zonder eisprong valt er namelijk ook niet zoveel te verliezen.

    Pilbloedingen kun je ook niet met natuurlijke menstruaties vergelijken. Simpelweg wegens het ontbreken van een eisprong. Het zijn kunstmatige cyclussen.

    (Krijg overigens sterk de indruk dat je ondanks je opluchting wel graag zwanger zou willen zijn, klopt dat? Want ondanks een negatieve test + bloeding blijf je maar dingen zoeken waarom je wellicht toch zwanger kunt zijn. "Lichte menstruatie, volgende stopweek maar weer kijken of je dan wel ongesteld wordt" etcetera. Alsof je stiekem de negatieve test niet gelooft en het anders maar op de overgang gooit. Maar zie mijn tekst hierboven. Het is een pilbloeding en geen natuurlijke menstruatie waar je een overgang aan af kunt lezen.)
     
    nizzie86, Hopsatee en bozoe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina