Pil vergeten... doorbraakbloeding?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Stardust27, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stardust27

    Stardust27 Actief lid

    7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Mensen, ik heb een vraag want ik kom er zelf niet uit. Ik ben aan de pil, de meest standaard leveronolgestrel? Ofzoiets.. ik ben in mn strip op dag 8 mn pilvergeten, daarna ook niet 2 tegelijk genomen maar gewoon die ene van dag 9 genomen. Op dag 11 had ik wat licht bloedverlies en dat is nu op dag 13 nog steeds, zelfs meer, lees mvb nodig.. ik ben wel gewoon braaf doorgegaan met de pil maar wat is wijsheid? Stoppen of door... ook heb ik gezellig geknuffeld op dag 8, wist nog niet dat ik m vergeten had toen... iemand ideen? Heb ik nu mss een ovulatie opgewekt door m te vergeten? En kan ik beter stoppen nu of gewoon mn strip afmaken?
     
  2. Stardust27

    Stardust27 Actief lid

    7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Niemand?:oops:
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Heb je elke maand een stopweek? Zo ja, dan durf ik niets te zeggen.

    Ik slikte mn pil altijd een paar maanden door. Als ik hem dan na een paar maanden dus een keer vergat kreeg ik ook een bloeding, en ik stopte dan een week omdat mn lichaam dat aangaf. Als jij dat dus ook doet dan zou t een doorbraakbloeding kunnen zijn en zou ik een weekje stoppen. Maar omdat je het over dag 8 hebt, vermoed ik dat je pas al een week bent gestopt en weet ik het dus niet ;)
     
  4. Stardust27

    Stardust27 Actief lid

    7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Nee klopt, ik slik 1 strip per keer en meestal redt ik de laatste 2 pillen niet eens omdat ik dan al bloedverlies heb. Heb al eerder bij de ha aangegeven maar die wijdde het nog aan mn zwangerschap en mn overactieve schildklier erna. Inmiddels is die hersteld en is de kleine al 10 mnd maar nog steeds... heb ik nu kans op zwangerschap? Pff ik heb de pil vanochtend maar wel weer genomen ondanks dat ik nog steeds bloedverlies heb...
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik lees via Google dat als je hem vergeet in week 2 (dus vanaf dag 8) dat het geen gevolgen heeft. Dat je bloedverlies hebt gehad komt denk ik omdat je hormonen nu van slag zijn. Ik zou toch navraag bij de huisarts doen of deze pil misschien niet te licht voor je is.

    https://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-ben-pil-vergeten
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou gewoon een stopweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen.
     
  7. Stardust27

    Stardust27 Actief lid

    7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Dus moegen stoppen en dan nieuwe strip beginnen is het beste?
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Denk dat je anders tot je stopweek bloedverlies blijft houden. Daarom zou ik de keus maken nu de stopweek in te lassen en dan na die week starten met nieuwe strip
     
  9. Stardust27

    Stardust27 Actief lid

    7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Bedankt allemaal! Zal morgen stoppen en dan volgende week weer beginnen! En mn ha bellen uiteraard voor wellicjt een sterkere pil.
     

Deel Deze Pagina