Hoogopgeleide thuisblijfmama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Moppiepoppie, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Lieve allemaal,

    Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar meiden die in dezelfde situatie als ik zitten, namelijk hoogopgleid én thuisblijfmama; een niet veel voorkomende combinatie ;) Veel hoogopgeleide meiden werken en zo ook mijn vriendinnetjes van de universiteit, met als gevolg dat ik deze dus bijna nooit meer zie. Bovendien ben ik erg jong met kinderen krijgen in mijn vriendenkring (iedereen wil eerst carrière maken) en daarom ken ik eigenlijk niemand die ook een kindje heeft. Ik heb bewust gekozen om met mijn universitaire diploma thuis te blijven, omdat ik niets wilde missen van mijn meisje en bovendien, wie kan er nou beter voor je kindje zorgen dan jijzelf? ;) Oja, en mijn man vond het goed en leuk zelfs. Natuurlijk snapt niemand uit mijn omgeving dat, want iedereen vraagt zich vervolgens af waarom ik dan gestudeerd heb (tja, het leek me gewoon handig om sowieso 'ergens voor geleerd' te hebben en een diploma op zak te hebben; voor als de financiële situatie het niet meer toelaat, voor je weet maar nooit, of voor als de kindjes groot zijn). Ik begin zo langzamerhand alleen lichtelijk te vereenzamen vanwege bovengenoemde redenen (en dat ik geen rijbewijs heb, zal ook niet helpen :(, maar ben toch redelijk flexibel met openbaar vervoer), dus ik dacht; laat ik dit topic eens openen, wie weet :D
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hier nog iemand met een kast vol papieren en bewust geen baan (meer) buiten de deur.
    Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn ontslagbrief aan de directeur overhandigd en tot nu toe nog geen spijt gehad. Enkele collega's zeiden al: "goh, jij gaat vroeg met pensioen :) "

    Vereenzamen doe ik niet zo snel, daar heb ik het gewoon nog veel te druk voor. Elke dag een race tegen de klok met brengen en halen naar school, ik sport ca 3x in de week, het huishouden (wat er overblijft als de poets weer geweest is ;) ), enz...

    OK, ik heb vriend en vijand verbaasd met mijn besluit, maar ik verwacht dat ik zo rond Thom zijn 2e verjaardag weer aan de slag zal zijn, eventueel als ZZP-er.

    Groetjes van Kiki
     
  3. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Haha, ja, dat vereenzamen zal vast gaan veranderen als ze naar school gaat. Sporten gaat hier (tot mijn grote spijt) helaas niet, want mijn man doet ook een avondopleiding dus is vaak pas om 22.00 uur thuis. Dan zou ik dus een oppas moeten regelen om te kunnen sporten en dat zou financieel problemen opleveren op de langere termijn.

    Grappig dat je een poets hebt als TBM, haha. Ik heb namelijk voor 2 uur in de week een erg goedkope poets (kost me 15 euro per week), omdat ik vanwege mijn nog aanwezige studentenmentaliteit op de één of andere manier steeds niet aan stoffen/stofzuigen toe kwam. Dus dat doet zij nu. Maar ze is er wel 2 uur mee bezig, dus het is ook een rotklus. Ik schaam me er eigenlijk wel voor dat ik het niet zelf doe, maar op de één of andere manier is mijn dag zo om met een halfjarige baby, terwijl ik niet zoveel uitgespookt heb voor mij gevoel ;) Echt vreemd is dat, haha. Nou ben ik nooit een ster in huishouden geweest, ik deed het gewoon niet, maar toch.. nu ikTBM ben, vind ik dat ik dat moet kunnen...

    p.s. Ik krijg steeds melding van een 'scriptvirus' op zwangerschapspagina ineens. Bij elke druk op de muisknop zowat. Heb jij dat ook? :(:
     
  4. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    hallo, hier nog een. ik was zwanger van de tweede dat ik afstudeerde, toen idd bewust gekozen om thuis te blijven. tot onbegrip van vele (zonde van je studie, ja, als gaat werken zit je ook niet zo krap... enz)
    geen spijt van hoor, je kinderen opvoeden vinden wij belangrijker. soms is het wel moeilijk hoor. mijn man zit in de verzorging dus is erg onregelmatig weg, ik zou het fijn vinden om er regelmatig even uit te zijn, maar wie weet als de kleinste ook naar school is? en dan onder schooltijd... we zien wel... (geen poets trouwens :( zou er wel een willen 8) )
     
  5. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Guppien; Mijn man is er op ma en wo pas om 22 uur vanwege avondstudie, op dinsdag 21.00 uur vanwege overwerk, dus hebben alleen do en vr vanaf 18.00 (ziet ie z'n kind dus een uurtje) en de zaterdag. Zondag maakt hij huiswerk voor zijn studie. Ben heel blij dat hij zo hard voor ons werkt, maar is soms wel zwaar om continu de zorg te hebben voor de kleine. Het is natuurlijk niet meer dan normaal, al helemaal omdat mijn man werkt en ik niet, maar ik kom een stuk minder het huis uit, kan niet 's avonds gaan sporten ofzo... Heb het gevoel dat ik de hele dag maar thuis zit. Je wil je naast mama soms ook nog wel eens jezelf voelen ;) Dus ik begrijp je helemaal. Hmm.. volgens mij is Zwaag niet echt dicht bij Den Haag hè ;)

    Trouwens, voor die poets heb ik ook eigenlijk geen geld, maar mijn man en ik hadden afgesproken dan we per maand een bepaald bedrag aan onszelf mochten besteden, dus als je eens iets leuks voor jezelf wil kopen, zoals kleding ofzo. Normaal koop ik daar dan idd kleding of make-up of weet ik het wat van, maar nu heb ik dat maar gebruikt voor die poets *schaam* Zo erg is het met mij gesteld. Ben gewoon verschrikkelijk slecht met het husihouden. Waar zij 2 uur over doet, ben ik rustig 4 uur verder. Zij heeft geen binding met mijn spulletjes :p Nou ja, dat geld zou ik nu toch niet aan kleding uit willen geven, want ben echt nog niet gewend aan mijn nieuwe figuur :evil:
     
  6. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wat voor studies hebben jullie eigenlijk gedaan?
     
  7. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    hihi, geld aan jezelf uitgeven? op de een of andere manier beland dat altijd bij de kinderen. ik vind een poets voor jezelf eigenlijk een reuze goed idee. en je bent er ook gewoon langer mee bezig. probeer maar eens de wc schoon te maken met drie hulpjes in dat kleine hokje :rolleyes: en mijn jongste helpt eigenlijk met alles, zo ook de vaatwasser. eerst alle schone was eruit ruimen en dan de vuile was eruit ruimen :)
    maar idd, dan is hij weinig thuis. en het is gewoon heftig alleen. ik vind het lastig dat mensen die werken daar (in mijn omgeving tenminste, die denken dat ik de hele dag op de bank zit films te kijken. mocht ik willen) vaak zo leuk en makkelijk over doen. alsof jij alle tijd hebt en dus ook wel alles kan doen...zucht...
    hmmm route zwaag -denhaag is denk ik snel 2 uur met de trein :(
    hoe oud is jou kleine?

    en jezelf ook kunnen zijn vind ik wel moeilijk. heb ik eigenlijk geen tijd voor :oops:
     
  8. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hahaha, dat over die wc.. hilarisch :p
    Ja, zelfs mijn man denkt dat ik mijn huishouden wel meer of beter zou kunnen doen, maar de dag is alweer om voor ik iets gedaan heb zowat. En ik heb er maar eentje :confused: Wat het ook is, doordat ik nu veel minder slaap dan vroeger (vroeg eruit, want mevrouw is om 6.30 al wakker :(, en meerdere malen 's nachts wakker omdat ze van haar armen wakker wordt die sinds kort toch echt los liggen), heb ik echt geen puf om dan ook nog lekker gemotiveerd het huishouden te doen. Doe dus alleen het broodnodige en dat betekent 'zolang het maar niet echt vies is ofzo', hahaha. 2 uur met de trein.. hmm.. is wel een beetje ver :p

    Amé is 7 maanden nu. En jouw kindjes?
     
  9. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    7, 5 en 2. en ik heb na jaren fanatiek soppen en nooit resultaat besloten dat ik leukere dingen met ze kan doen dan soppen... er is ook niet tegenop te werken. ik begin in de kamer, eindig in de keuken en dan draai ik me om.... tja, drie kinderen die dan weer even enthousiast gespeeld hebben in de kamer en je ziet dus niet dat ik überhaubt wat heb gedaan :)
    moet zeggen dat het erg scheelt dat die van mij niet meer wakker worden 's nachts (uitzonderingen daargelaten) maar ik sta wel om 6.30 op om nog even snel koffie te drinken en het journaal te kunnen zien terwijl ik de fruithappen maak zonder daarbij gestoord te worden door ze (das het principe dan, werkt helaas niet altijd goed, ik heb een lichte slaper) maar dat ze niet meteen gaan slapen en dan 's avonds nog dollen daar word ik wel moe van. dan is mijn energy wel erg op hoor.
    er zijn volgens mij ook mensen die het allemaal heel ontspannen kunnen bijbenen :)
    maar wat leuk zeg, 7 maanden! jammer van die armpjes, maar als het goed is komt dat wel goed. je bakert haar in? hier de jongste nog in een slaapzak en hij blijft ook nog netjes liggen (niet gewend, jongens zijn zo anders dan meisjes) was niet meteen een doorslaper, maar dan kreeg hij een lurkje melk en sliep hij weer verder :D .
     
  10. WannabeMama

    WannabeMama Actief lid

    22 mei 2007
    422
    0
    0
    Wat grappig, ik zat laatst ook te denken om dit topic te openen, maar heb het dus niet gedaan!

    Hier ook een hoogopgeleide thuisblijfmama, niet helemaal bewust en misschien ga ik binnenkort ook wel weer aan de slag. Maar het solliciteren is nu niet al te makkelijk en ik geniet ook wel heerlijk van mijn mannetje

    Hier geen poets, die hebben we opgezegd toen ik gestopt ben met werken, maar wel nog twee dagen creche, ook een luxe en het mannetje vind het heerlijk daar!
     
  11. Nisa

    Nisa Fanatiek lid

    17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    dat vroeg ik me dus ook af, wat verstaan jullie onder HOOG opgeleid?
     
  12. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik ben ook wel benieuwd wat er onder hoogopgeleid wordt verstaan ;)

    Ik studeer overigens zelf nog en ga hoogst waarschijnlijk wel aan het werk hierna, maar was wel benieuwd naar de beweegredenen in dit topic :)
     
  13. Citroentje

    Citroentje VIP lid

    7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hallo meiden,

    ik ben ook een thuisblijfmama....maar wat is hoogopgeleid?
    Ik zelf heb hbo gedaan en mijn perfecte baan opgezegt. Wel is mijn aanstaande (eigenlijk wij samen) bezig een eigen bedrijfje op te zetten in hetzelfde werkgebied, als Tim (en we hopen zijn broertje of zusje) naar school gaan zal ik daar mijn eigen tak gaan opzetten zodat ik weer aan het werk kan.

    Maar goed dat duurt dus minimaal nog meer als 4 jaar.
     
  14. WannabeMama

    WannabeMama Actief lid

    22 mei 2007
    422
    0
    0
    Tsja, wat is hoogopgeleid. Ik denk altijd HBO/WO..

    Zelf heb ik een universitaire studie afgerond en ik merk wel dat mensen er dan extra raar tegenaan kijken dat ik daar op dit moment niks mee doe. Weet niet of jullie dat ook hebben?
     
  15. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik ben zelf ook 'hoogopgeleid' (WO Master), sinds enkele maanden klaar met mijn studie en zwanger van de eerste. Ik blijf voorlopig thuis. Enerzijds omdat ik graag veel tijd wil doorbrengen met de baby als ze er eenmaal is, anderzijds omdat ik gemerkt heb dat ik met mijn cv heel moeilijk 'aan de bak kom'. Als de kleine eenmaal wat groter is, zou ik best willen werken, maar dan niet een of ander administratief baantje (zoals ik ze tot nu toe gehad heb) maar graag een baan die aansluit op mijn studie én parttime is. Onmogelijke wens lijkt het wel, dus voorlopig fijn thuis bij de kleine!
    En ach, mensen die er raar tegenaan kijken? Lekker raar laten kijken. Mensen vinden áltijd iets van wat je doet - maakt niet uit wat je doet!
    Mijn man is trouwens niet 'hoogopgeleid' maar heeft een baan waar we, ook met de kleine straks, precies van kunnen rondkomen. Voordeel van zijn baan is wel dat hij meestal rond half zeven thuis is en slechts sporadisch moet overwerken :)
     
  16. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat een leuk topic. Ben ik dus niet de enige "gek" die thuis blijft.
    Ik wil 100% van mijn meisje genieten.
    Maar ja je bent wel apart als je niet werkt ( denkt men) en je hebt tijd over. Ja toch??? Zit de hele dag op de bank joh.
    Werk soms ( lees met recht soms) nog 1 dagje. Moet zeggen dat ik dan minder moe ben, dan een hele dag met een peutertje.
    Dus nee hoor, laat mij maar heerlijk genieten en 's avonds bekaf zijn. Ik geniet tenminste 100%~!!!

    ( moet wel even zeggen, dat wij de luxe hebben dat het financieel kan natuurlijk. Maar dat is ook betrekkelijk: wil je 100x per jaar op vakantie, mag je kindje alleen maar Mexx en Esprit en BF aan?)
     
  17. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Leuk, zo'n clubje, maar t is niet erg actief zo te zien...
    Maar goed, ik voldoe ook aan t profiel ;)

    Ik heb (o.a.) een universitair Bachelor diploma. Destijds wilde ik niet in die richting door en toen ik zwanger wilde worden, ben ik (weer) begonnen in de IT. Die baan vond ik niet zo geweldig en tijdens de zwangerschap werd ik ook nog eens zó ziek dat ik niet meer kon werken. Mijn jaarcontract werd daarom niet verlengd en eigenlijk was ik daar niet zo rouwig om :D.
    Dan hoefde ik ook niet te kiezen (stoppen met werken of toch parttime) en kon ik heerlijk gaan genieten van mijn kleine meisje na die 9 zware maanden.

    Dus dat ben ik nu ook volop aan het doen!
    Wel wil ik nu weer iets erbij gaan doen, maar ik denk meer in de richting van een deeltijd/zelfstudie opleiding als aanvulling op mijn WO bachelor, zodat ik over een tijdje (op hbo niveau én deeltijd...:() kan gaan werken.

    Het huishouden, daar heb ik momenteel niet zoveel problemen mee, ik heb zeker geen poets nodig.
    En daarnaast doe ik heel veel leuke dingen, lekker shoppen, rondwandelen met Vera in de wagen, genieten van het geweldige weer, af en toe afspreken met vriendinnen/familie op hun vrije dag ;) en rondhangen hier op t forum natuurlijk :D.

    Ik voel me geweldig en ben nog nooit zo gelukkig geweest :D
    Tuurlijk heb ik ook wel eens mindere dagen. Vera slaapt sinds een aantal weken niet meer zo goed door. Op zich is dat nog wel te doen, ze komt meestal 1x per nacht en slaapt vervolgens weer door tot een uur of 830u. Maar af en toe lig ik daardoor zelf een halve nacht wakker, omdat ik niet meer in slaap kom en dan ben ik natuurlijk ook wel eens brak!
     
  18. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ha meiden!

    Ik was dit topic een tijdje kwijt door die vernieuwingen van zw.pagina. Maar hij is er nog! Jippie :)

    Hoogopgleid is toch HBO/WO dacht ik...

    @WannabeMama: Ja, mensen vinden het superraar als ik zeg dat ik mijn master WO heb afgerond en thuisblijf bij mijn dochter. Ik zit nu wel erover te denken om toch ergens twee dagen te kunnen werken, omdat ik me wel wat geïsoleerd voel... Maar ook mijn studie is niet ideaal om iets te vinden :(
     
  19. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wat ik me afvroeg, hoe oud is iedereen eigenlijk? Ikzelf ben 26 dus dat is meteen ook weer even heel wat jonger voor de gemiddelde hoogopgeleide met baby :)
     
  20. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik ben 23 ;) Maar ik studeer nog, dus tel eigenlijk niet mee :p
     

Deel Deze Pagina