Pittige dochter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Heel erg herkenbaar. Mijn dochtertje kan er ook wat van en die is pas 2,5! (Ik maak me wel eens zorgen over wat we met haar nog kunnen verwachten). Wij proberen echter heel consequent te zijn, maar ik denk dat ze nog niet begrijpt wat 'te ver' gaat. Het is ook meer bijdehand en tegen spreken dan brutaal, maar toch...... ik heb dus helaas ook geen tips voor je.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is de laatste tijd ook erg brutaal en ik vrees dat het nog veel erger gaat worden als ze naar school gaat ;). Het is wel lastig soms, maar ik vind het ook wel goed, ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat ze zo assertief zou worden, vind het wel goed. Is ook haantje de voorste nu op het kdv, komt waarschijnlijk doordat ze de oudste is, kan ze straks weer onderaan beginnen :).
    Ik corrigeer haar trouwens wel hoor, want ze kan ook te ver gaan en ik wil vooral ook dat als haar iets niet zint, ze het gewoon netje zegt en dat ze dingen netjes vraagt.
    Wat ik wel echt irritant vind is dat ze heel erg Lisa aan het corrigeren is, als ik haar haar gang zou laten gaan hoef ik niets meer tegen Lisa te zeggen ;). Maar ze zijn gelukkig beste vriendinnen, Eva is echt heel lief voor haar. Soms hun ruzietjes natuurlijk maar dat hoort erbij.
     
  3. casanova

    casanova Actief lid

    23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh herkenbaar! Mijn man zei laatst tegen onze 2,5 jarige dochter: Luisteren naar papa! .. Steekt ze haar vingers in haar oren!! Stiekem moest ik natuurlijk wel erg lachen, maar opvoedkundig kan het natuurlijk niet..
     

Deel Deze Pagina