Planning met man en kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Blijdorp, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zo herkenbaar, mijn man kan ook gewoon niet plannen. Hebben we haast, gaat hij rustig een luxe ontbijtje maken en uitgebreid douchen. Het 20x zeggen werkt niet en zelfs de oudste 2 zeggen het al tegen mijn man.

    Maar ik doe het nu ook zoals hierboven, maar dan een half uur. Als we ergens om 11.00 uur moeten zijn, zeg ik 10.30 uur en ik heb een heel slimme man, maar op de een of andere manier heeft na een jaar nog niet door dat ik dat doe haha. Werkt prima.
    Zoontje wil ook heel graag altijd wat eerder op voetbal zijn, man vindt dat onzin, ik krijg de appjes met tijden en trek er gewoon een kwartiertje vanaf, zoontje weet er van en speelt het spelletje lekker mee.

    Eigenlijk best wel triest dat het nodig is, maar het werkt, dus laten we het maar zo. Beter dan elke keer ruzie erover.
     
    DastyQueen en Blijdorp vinden dit leuk.
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik ben nog erger.... als we om 11:00 weg moeten dan zeg ik 10:00 uur. En als hij dan om 11:00 klaar is (wat dus eigenlijk perfect is) zeg ik ook nog dat hij een uur te laat is... :roflmao:
     
    LolaBloem, Anna009, DastyQueen en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hahaha, dat is helemaal een goede!
     
  4. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Oh zo herkenbaar.... mijn man komt ook overal te laat en het meest irritante aan hem vind ik dat we haast hebben en hij zegt ik spoel me even vlug af en het dan altijd een half uur duurt. Ik in die tussentijd 3 kids klaar maak en alle spullen bijeen pak en mezelf klaar maak en hij vervolgens beneden komt en in de auto gaat zitten wachten en toetert dat ik moet opschieten grrr ik zeg tegenwoordig ook al dat we ergens bijvoorbeeld om half 11 moeten zijn ipv 11 uur. Dat werkt beter
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Hier ook echt geen last van of ooit van gehad.
    Wel zorg ik dat ‘s avonds alles klaar ligt, haar kleertjes en wat ze nodig heeft. Mijn man smeert ‘s avonds al het brood al en ‘s ochtends doe ik nog het groente en fruit.

    Als we in het weekend weg gaan, gaat ook alles op het gemak, maar we zijn altijd op tijd, ziwel mijn man als ik.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Gelukkig niet herkenbaar :D
    Behalve dat ik altijd moet vragen of die zijn portemonnee, sigaretten, telefoon en sleutels heeft.
    En vervolgens een Jaaaaahaaaaa te horen krijg.
    1x niet gevraagd en daar stonden we dan op een parkeerdak zonder portemonnee of enig cash bij ons en we moesten betalen om er af te kunnen.
    Sindsdien is die me dankbaar als ik het vraag;)
     
    Marchella en Blijdorp vinden dit leuk.
  7. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Broodje bal in de kantine is ook veel lekkerder.

    Maar misschien is de les die je hieruit kunt leren, dat ie het prima zelf kan.
    Jij bent idd zijn moeder niet.

    Geld ook voor heel veel andere reacties die ik hier lees. Hallo... Zover ik weet zijn jullie met een volwassen man getrouwd. Behandel hem dan ook zo.
     
    amdaa en Caithy vinden dit leuk.
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Over moederen gesproken: je bent de mijne ook niet. Ik ga hier geen "les uit leren".

    Enneh waar mijn man werkt, is geen kantine...
     
    DastyQueen en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Super herkenbaar. In mijn eentje lukt het me vaak beter dan met man erbij. Komt omdat ik teveel reken op dat extra paar handen en dan andere, wel nuttige!, dingen tussendoor ga doen, was ophangen bijvoorbeeld. Dus dan komen we weer te laat.
     
    DastyQueen, suus1983 en Blijdorp vinden dit leuk.
  10. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik ga altijd op het laatste moment weg. Mijn vriend denkt dat ik dan te laat ben met alles pakken en opmaken. Ik kan in 2 min opgemaakt zijn :). Hij probeert mij dan altijd op te jagen dat ik moet opschieten, toch sta ik uiteindelijk altijd eerder buiten. Hij moet altijd ineens toch nog poepen voor we weg gaan o_O echt altijd... hoe dan?
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dit precies! Nog steeds heb ik blijkbaar te hoge verwachtingen :rolleyes: En manlief gaat gerust vlak voor vertrek nog even nagels knippen of scheren (DOE DAT EEN ANDERE KEER!).
     
    Blijdorp en Triangel vinden dit leuk.
  12. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Whaa, zo herkenbaar. Idd die stomme dingen die ie op het laatst nog even gaat doen!! :eek: Hier had ik op een gegeven moment echt heel erg stress om ergens op tijd te komen, met zn vijven. Rende de benen uit mn lijf zeg maar. Pakte hij op zn gemakje de stofzuiger om de kinderwagen even lekker uit te zuigen, want daar zaten toch wel veel kruimels in. Ik kan er nu wel om lachen, maar toen was ik ff goed chagrijnig.
     
  13. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ohhh Wow... het zou zo mijn man kunnen zijn! Ik ben altijd overal op tijd met de kids, tenzij m’n man mee gaat. Hij kan z’n bed niet uitkomen. Tegen de tijd dat hij z’n bed uit kruipt heb ik al 2 kinderen aangekleed. Dan zeg ik dat ik nog moet douchen, wil meneer ook nog. Alles en iedereen aangekleed, zit meneer nog een kwartier op de wc. Zo vermoeiend.
    Ik zeg nu ook dat we ergens om bijvoorbeeld 10 uur moeten zijn als we om half 11 hebben afgesproken. Dit helpt wel iets, we zijn niet meer te laat, maar ik blijf wel gefrustreerd.
    Ik moet hem ‘s ochtends ook wakker maken als z’n wekker gaat. Hij laat z’n wekker gerust een kwartier af gaan of zet em onbewust uit of blijft een uur snoozen. Zo irritant, want ik ben gelijk wakker als de wekker gaat.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hahaha, zo gaat die van mij altijd de auto stofzuigen voor we op vakantie gaan oid. Alsof dat handig is, wordt toch weer een puinhoop erna.
     
    Ahava vindt dit leuk.
  15. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    :roflmao::roflmao::roflmao: Kan hij beter na de vakantie doen.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Precies haha en dat probeer ik hem al jaren uit te leggen, maar dringt niet door!
     
  17. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Zo herkenbaar en ik haat te laat komen
    Ik zeg ook vaak 10 uur moeten we er zijn als het pas 11 is..
    Soms denk ik wel eens dat hij het express doet

    Kinderen naar school doet ie wel allemaal op tijd
     
  18. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn man is eigenlijk altijd wel op tijd klaar maar hij doet dan ook niet alles. Als hij al lang en breed met de kinderen in de auto zit (meestal met door mij aangeklede kinderen en een door mij ingepakte tas) ben ik qua aankleden en opmaken wel klaar maar moet ik de kat nog eten en drinken geven, de ramen nog dicht doen en de lampen nog uit doen. Aan dat soort dingen denkt hij niet eens. En dan zeuren dat ik te laat klaar ben. :rolleyes:
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben 4 kinderen in drie jaar tijd gekregen. Mijn vriend wás traag, maar inmiddels niet meer hehe.
     
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #40 amdaa, 26 mei 2018
    Laatst bewerkt: 26 mei 2018
    In hoeverre maakt hij een verantwoordelijke deel van het gezin?

    Ik krijg vanuit het verhaal meer het gevoel alsof ie in het weekend op bezoek komt. Waarom ben jij degene die alles plant/ klaarlegt/ dochter klaarmaakt enz?

    Als hij overal een beetje buitengehouden wordt, is het ook lastig om mee te gaan in het gezinsplanning.

    Dit niet alleen naar jou toe hoor, maar mijn ervaring is dat vrouwen die klagen dat de mannen 'xxx (vul maar in) in huis/gezin niet goed doen', alles naar zich toe trekken. Die mannen hebben amper eigen inbreng.
    Ook met 'ik maak de kinderen klaar (waarom jij?), maak de tafel klaar, plan dat we om 10h gaan (vond hij dat ook?) enz enz.

    Die mannen komen op hun werk ineens prima op tijd, leiden hele bedrijven, nemen verantwoordelijkheid enz
    Maar daar is geen moeder de vrouw die alles wil voorkauwen.

    Ik lees hier ook: 'ik krijg voetbalplanning, trek daar een kwartier vanaf en geef X tijd door'
    Waarom moet een vrouw overal tussen zitten? Geen wonder dat die mannen dan laks worden, zou ik ook doen.
    Als mijn man voetbalplanning krijgt is hij sldaar verantwoordelijk voor, en andersom. We kunnen beide voor onszelf de klok lezen.
     
    Lilium, Fietwordtmama, Vulpen en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina