frustratie's!!!! rotauto!

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy2010, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    moet ff mn ei kwijt..
    in juli 2009 heb ik 2 andere auto's gekocht... 1 voor mijn man en 1 voor mij...
    ik 'moest' dat doen omdat van ons twee ik er het meest verstand van heb (monteursdochter bla bla bla) en ik moet zeggen.. dat klopt ook wel haha.. (sorry hoor)

    hij wilde graag een peugeot 206 en ik zou nog wel zien.. als het maar makkelijk was voor als we kinders zouden hebben ooit...
    nou die 206 was leuk.. ziet er leuk uit.. rijd lekker.. op gas en hij moet iedere dag een uur rijden dus dat was ideaal... niks mis mee.. dachten we...

    helaas is dat toch ff anders... dat ding mankeert zo veel!!! hij heeft ons inmiddels aan reparatiekosten al 1000 euro gekost en daar komt vanmiddag waarschijlijk nog meer bij... bah!
    vorige week is hij uitgelijnd en nu rammels hij weer ernstig klinkend van voor, ergens bij de aandrijfas of stuurinrichting... zal ook wel weer niet goedkoop zijn... mag er eigk niet te ver meer mee rijden maar ga toch mooit terug naar hun en dan kijken of het door hun werkzaamheden kan komen.. (hoop dat zij het (per ongeluk) gedaan hebben zodat zij het ook op eigen kosten zullen moeten maken) maar goed.. al met al .. een hoop ellende!

    en het ergste vind ik dus nog dat het de auto van mijn man is.. ik heb hem gekocht voor hem en daarom had ik liever dat het mijn auto was die zo slecht is ipv die van hem.. vind het zo lullig voor hem! voel me echt schuldig!
     
  2. Mammie van Roy

    Mammie van Roy Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Oh, als mijn vent zich iedere keer schuldig moet gaan voelen over een auto die hij gekocht heeft, dan is hij nog wel ff bezig.
    Moet je niet doen hoor, daar kun jij toch niets aan doen!
    Wij hebben dat ook altijd. Auto gekocht alles prima. Een maand later gaat het ene na het andere kapot. Wij hebben nooit geluk met auto's. Af en toe word ik er ook moedeloos van....
     
  3. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ja dat is het he.. het blijft een kwestie van geluk hebben.. mijn eigen auto heeft ook wel een paar kleine dingen, maar die zijn niet erg of onveilig, hooguit irritant; centr vergrendeling doet het niet bij linker achter portier (kan helemaal niet open), behuizing van oliepeilstok hangt los, en sinds enkele dagen piept mijn deur verschrikkelijk! maar goed, dat kan allemaal geen kwaad.. koop daar alleen nooooooooit meer een auto (heb ze samen bij 1 bedrijf gekocht)
     
  4. Mammie van Roy

    Mammie van Roy Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb me er ook al lang bij neergelegd dat mijn auto af en toe piept en kraakt. Hoort er bij :D
    Maar wel veilig inderdaad. Dan wordt het meteen gemaakt....
     
  5. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nou.. op hoop van zegen.. ik ga maar eens naar de garage met dat stomme ding....
    (als hij het haalt..)
    wish me luck!
     
  6. Mammie van Roy

    Mammie van Roy Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.445
    0
    0
  7. Bl0nd

    Bl0nd Actief lid

    16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Veel succes! Hoop dat je de garage haalt;)!

    Wij hebben ook nooit geluk met auto's. Althans ik, mijn vriend heeft nog geen rijbewijs:O! Mijn eerste auto was een hele leuke, knalroze Seat Marbella! En die heb ik in de prak gereden:|! Echt erg.. Maar voordat ik dat per ongeluk deed, was er ook het een en ander mis, gas peil viel weg, benzine lekte hij soms, zuiger was kapot. Tweede auto, een nissan sunny uit 87, motorisch helemaal in orde.. Zei de verkoper. Na een maand was er wat mis met de koelvloeistof, zelfs toen het zo erg sneeuwde toen was de motor kei en kei oververhit! Wat blijkt, de kop was gebogen en de koppakking lag eruit. Duur grapje voor een auto die maar 500euro was. Dus zodoende. Hebben we er nu even geen. Over een maandje of anderhalf als we terug zijn van vakantie komt er weer een 'nieuwe' een volkswagen golf. Ben benieuwd wat die gaat doen;)
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik laat mijn auto's altijd door de RDW op de brug zetten voor ik ze koop en ga er 5 uur lang mee proefrijden ipv een uur of een rondje in de straat.

    Tuurlijk kan je dan nog niet alles zien, maar als er rotte lagers zitten, remleidingen die rot zijn etc, kan je dat wél zien.

    Heb mijn 206 nu bijna 3 jaar en nooit wat mee gehad (afkloppen)
     
  9. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik ken het, mijn auto staat nu bij de garage om te kijken of hij apk waardig is anders moet ik voor het einde van de maand een andere hebben.
    ik heb ook altijd pech, ff een lijstje ik heb nu 6 jaar mijn rijbewijs.

    *suzuki (s)alto, salto mee gemaakt.
    *BMW 318is, moest voor 1500€ aan kabels vervangen worden.
    *daihatsu cuore, na een half jaar naar de sloop gebracht.
    *citroen ax, voor 800€ plaatwerk, via via voor 200€ apk en snel verkocht.
    *BMW 1800, voor 100€ gekocht met nog 10 maanden apk, zat een btje schade aan en een kleine knik in het dak (totaal los) mijn vriend heeft er al 2 maal rodeo mee gereden en staat nu op de volgende rodeo tewachten.
    * ford mondeo, staat nu bij de garage, hoop dat ik er nog een jaartje in kan rijden.
     
  10. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    tis altijd wat met die rotdingen.,.

    maar heb het gehaald... en de auto ook.. viel gelukkig mee trouwens.... het was iets wat we al wisten.. kan nog wel even mee nu..
     
  11. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    nou die van mij is afgeschreven, moet voor de 31ste een nieuwe auto hebben:x
     
  12. Female

    Female Niet meer actief

    Is het niet mogelijk om een wat duurdere/ betere auto te kopen?
    Zo blijf je klooien... :(
    Ik heb vroeger ook een hoop oude barrels gereden en voor het geld dat dat me samen heeft gekost had ik mijn huidige (nieuwgekochte!) picanto kunnen rijden...
     
  13. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nou... ik heb altijd oudjes gehad van 92/93 ongeveer.. dus gemiddeld 15 tot 20 jaar oud ... en daar heb ik toch wel de beste ervaringen mee... heb nu een auto van 7 jr oud en dat is toch echt een 'slechtere auto' en die van mijn man is 8 jaar oud en die is gewoon nog veeeel slechter.. no joke!
    en de vorige auto van mijn man was ook nog niet zo oud en daar mankeerde ook steeds van alles aan...
    weet je wat het wel is.. er kan steeds meer met die auto's van tegenwoordig.. veel elektra ook... en dat gaat nou eenmaal sneller en makkelijker kapot... (audi, mn broer heeft er ook 1; ook ellende)
     
  14. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    waarschijnlijk toch niet zo veel verstand ervan dan je dacht;)
     
  15. Mammie van Roy

    Mammie van Roy Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Maar dan moet je helderziend zijn.
    Als het niet zo is op het moment van aankoop en later stukgaat....
     
  16. Miniman

    Miniman Niet meer actief

    Wij hebben een Ford Focus station uit 2001 en nog nooit iets mee gehad (in ons bezit sinds begin 2006) Volgens het betrouwbaardheisrapport ook betrouwbaarder dan de gemiddelde auto en dat blijkt ook wel. Wij rijden veel km's met de auto, minstens 10.000 per jaar. Wel doen we elk jaar een grote beurt bij de APK zodat de conditie ook goed blijft.

    Succes met je auto. Ik zou hierna toch geen Peugot meer kopen.
     
  17. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    haha inderdaad!
    maar is ook wel een momentopname ...
    mn vader is monteur en heeft ook wel eens miskopen gedaan... helaas!
     
  18. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ford focus vind ik geloof ik ook wel een hele goede auto! heb er op mn werk zo'n 40 op een dag onder mn kont haha..

    maareh... 10.000 per jaar is toch nie veel???
    of ben je een 0 vergeten??
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    10.000 per jaar is idd helemaal niet veel. Das net aan 830 km per maand, valt dus ontzettend mee. Ik heb mijn auto nu 2 jaar en 3 maanden en heb hem gekocht met 47.000 km en staat nu 123.000 op, zon 2800 km per maand :( en 1 keer een grote beurt gehad en nu de riemen:)
     
  20. wendy2010

    wendy2010 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    is ook niet leuk maar valt nog mee dan toch?
    nu wil mijn vader ineens een nieuwe auto gaan kopen.. echt nieuwe dus... vind ik wel raar want toen ik dat deed een jaar of 5 geleden vond hij mij dom...
    maar goed.. hij is oud en wijs genoeg lijkt me.. ;)

    mijn auto heb ik afgelopen weekend maar weer eens helemaal schoon gemaakt van binnen en wat een verschil zeg! stiekem komt er nog best veel vuil mee naar binnen als de hond er zo vaak in zit.. hihi.....
    nu de buitenkant nog wassen (vanmiddag denk) en dan is ie voorlopig weer goed...

    heb links onder op mijn voorrruit van die kleine plakletters zitten: W&DY
    hihi krijg er best leuke reactie's op (ze zijn wel heel klein maar toch)
     

Deel Deze Pagina