Plastic of stoffen boxkleed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxxRoosjexxx, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxRoosjexxx

    xxxRoosjexxx Niet meer actief

    Wij zijn op zoek naar een boxkleed, en nu vroegen we ons af of het veel uitmaakt of dit een stoffen of een plastic boxkleed is. Uit praktisch oogpunt (katten) lijkt ons een plastic boxkleed erg handig, maar ik vraag me af of dit voor onze baby wel prettig is.

    Wat is jullie mening/ervaring?
     
  2. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik als ze zo klein zijn een stoffen boxkleed fijner.
    Plastic kleed vind ik handiger als de box naar beneden is en je kind biscuitjes enzo gaat eten.

    Straks in de winter lijkt het me ook warmer
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Uit praktisch oogpunt voor de katten?
    Wij hebben ook een kat, een langharige heilige birmaan, maar die mag echt en absoluut de box niet in.
    Wij hebben er een stoffenboxkleed in, inderdaad veel zachter en warmer, vooral als ze nog in de box liggen lijkt een stoffenboxkleed mij fijner.
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier 2 katten en ze komen ook echt niet in de box. je moet het ze gewoon gelijk af leren.
    hier gewoon een stoffen kleed.
     
  5. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    zo'n plastic ding is wel makkelijk schoonmaken.. maar lijkt me zo koud aanvoelen, als je de kleine er op legt..

    Ik heb 2 van stof.. 1 van mijn ouders gekregen, een ( veel te dure) van Koeka en zelf 1 van W.the Pooh bij kruitvat gekocht..


    Denk dat ik die van Koeka maar bedek met een hydr.luier, ( net als in t bedje zeg maar..) dan beschermd dat wel bij ongelukjes.. en als t net mis gaat, is de wasmachine gewillig!
     
  6. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik denk dat een stoffe ook lekkerder ligt voor de baby.
    Ik heb ook een stoffe, ik heb ook die van Koeka, ik vindt hem geweldig.
    Annemarie welke kleur heb jij van Koeka?

    @Roosje als je toch voor een plastice kiest moet je eens op www.kidzimpulz.nl kijken daar hebben ze ook boxkleden die je af kunt wassen.
     
  7. xxxRoosjexxx

    xxxRoosjexxx Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties! Ik denk dan toch dat we voor een stoffen kleed gaan, lijkt me voor ons kleintje ook fijner.

    We waren trouwens ook absoluut niet van plan om de katten ook maar 1 tel in de box te laten, moet er niet aan denken dat ons kindje tussen de kattenharen ligt... Ik kom voor mijn werk soms in gezinnen waar de katten prinsheerlijk op het aankleedkussen, in de kinderwagen of in het ledikantje liggen te slapen. Nou nee bedankt :$.

    Nogmaals thnx!
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    @Roosje,
    Onze kat komt ook absoluut niet op het aankleedkussen, box of kinderwagen. Tuurlijk komt ze wel in aanraking met kattenharen, helemaal nu ze een beetje begint te kruipen.
    Maar ik wil gewoon niet dat de kat in haar of in ons bed, laat staan op het aanrecht ligt.
    De enige privilege die onze kat heeft, is dat ze op de bank mag liggen.
     
  9. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    ik heb allebei. De plastiken lag onderop en erop een stoffen met een speelboog eraan. Vond ik net even wat zachter liggen dan alleen zo'n kleed. Ook heb ik wel eens zijn fleece dekentje erin gelegd op de plasticken. Nu hij groter is is de plastiken ideaal.
     
  10. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook voor de stoffen gaan, ik heb ook twee katten, ga uiteraard mijn best doen ze gelijk af te leren om niet in de box te gaan, maar één van de twee is nogal eigenwijs en eigenzinnig, dat zal best moeilijk worden.

    Ik heb twee kleden van koeka, beiden zelfde kleur, dus als de ene in de was zit, dan kan de andere erin. Ze blijven heel mooi na het wassen.
     
  11. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @Chantal26

    Ik heb de lime/turquoise gekregen..
     
  12. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben ook een stoffen boxkleed. Onze katten zijn gelukkig niet geïnteresseerd in de box.
     
  13. Koetje

    Koetje Fanatiek lid

    22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij hebben een plastic en een stoffen boxkleed. Ligt lekker voor Tes (en onze kat :(). Ik kan het echt niet altijd voorkomen dat hij in de box gaat liggen, maar eerlijk gezegd vind ik het niet eens zo erg. Wanneer ik Tes in de box leg let ik er wel altijd op dat hij 'haar-vrij' is.
     
  14. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hebben onderin een plastic boxkleed en daaroverheen een van stof. Ik vond alleen een stoffen kleed te hard liggen.
     
  15. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Hebben wij precies zo, ook om dezelfde reden :)
     
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Daarom heb ik 2 stoffen boxkleden ;)
     
  17. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    zeker weten en zonder twijfel een stoffen.
    Gaat niet zweten onder de kleine als ze er een minuut of 10 op liggen en voeld ook veel lekkerder aan.
    Daarbij heb ik een mega dik boxkleed dus deze ligt ook niet hard
     
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Een stoffen. En koop er 2, dan kun je afwisselen tijdens het wassen.
    Wij hebben ook katten en hebben toen ik zwanger was de box opgezet met ballonnen erin. Na 1x ering springen zijn ze zich rot geschrokken en hebben het nooit meer in hun hoofd gehaalt
     
  19. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook altijd stoffen gehad. Ligt zoveel fijner in het begin. En dan een hydrofiele doek onder zijn koppie voor het geval er een beetje melk terugkomt. We hadden er 3, dus ze gingen ook regelmatig in de was.

    Ons kindje heeft nooit echt gegeten in de box, en we hebben geen kat. Dus ook niet echt last met etensresten of kattenharen ;)
     
  20. Mama sinds 2009

    Mama sinds 2009 Fanatiek lid

    1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Heb zowel een paar stoffen kleden als een kunstof kleed, die heb ik via Kidzimpulz op maat laten maken. Nu ligt er een stoffen kleed op het kunstof kleed en straks als mijn dochter kan zitten/staan laat ik alleen het kunstof kleed liggen, hier zitten ook lussen aan om vast te maken aan de spijlen, zo blijft het veel beter liggen.
     

Deel Deze Pagina