PlayStation Fortnite geschikt voor zoon van 11?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sassie1981, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Hallo dames,

    Mijn zoon wil graag het spel Fortnite spelen, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij. Ik weet dat al zn vrienden het spel spelen en dat hij het heel erg vindt dat hij het tot nu toe niet heeft gemogen van mij.
    Ik vind het te gewelddadig. Kennen jullie het spel goed? Mogen jullie kinderen het spelen?
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.332
    113
  3. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Op de verpakkig staat inderdaad 12 jaar, maar wat mij betreft had dat 16 mogen zijn :rolleyes:
    Mn zoon is wel heel verstandig en volwassen voor zn leeftijd, misschien moet ik het een kans geven..
     
  4. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Als ik deze beschrijving lees...nee dankje...dan zou ik het niet doen met 11 jaar.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Als er vanaf 12 jaar staat zou ik het wel toe laten denk ik.
    Kun je een keer meekijken met iemand die het speelt? Of bijv. op youtube staan ook veel filmpjes van gamende mensen.
    Misschien valt het ook wel mee.
     
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Wat ik er tot nu toe van heb gezien, is niet wat ik kindvriendelijk noem. Ik zal het nog een keer goed gaan bekijken.
     
  7. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Het is dat onze computer het niet aankan, maar anders had mijn zoon van 9 het ook al mogen spelen. Ik doe nooit zo moeilijk met computerspelletjes. Ik geloof niet dat hij ineens de behoefte zou krijgen om ook in het echt te gaan rondschieten. En alles met mate. Niet de hele dag, want dan worden ze wel behoorlijk gek ervan.

    Zelf keek ik ook al horrors op de lagere school. Ben best een beschaafd mens gebleven hoor.
     
    lies276, jessy77 en Syane vinden dit leuk.
  8. Grobe

    Grobe Lid

    8 nov 2013
    21
    11
    3
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 11 speelt het! Ik ben helemaal niet van de gewelddadige games en heb eerst goed alles bekeken en met mijn man overlegd die zelf veel gamed. Hij heeft veel oudere vrienden die online 16 + spellen spelen en dat weet hij heel goed dat dat nooit zal mogen maar bij deze 12 + toch maar een keer losgelaten. Het spel is op zich best leuk. Van mij hoeft het schieten niet maar er is geen bloed of afgerukte ledematen... Wat mij aanspreekt is dat hij het altijd met z'n tweeën of vieren speelt en dat je dan echt strategisch moet denken. Taken verdelen, routes uitstippelen, schuilplaatsen bouwen en zo. Mijn zoon kan wel echt heel druk worden van dit spel en dan moet hij stoppen...
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  9. Grobe

    Grobe Lid

    8 nov 2013
    21
    11
    3
    NULL
    NULL
    Hij vindt het trouwens alleen leuk met een groepje. In zijn eentje vindt hij het saai.... Dan toch maar liever Fifa...
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Bedankt voor alle reacties. Ik twijfel nog steeds...
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.332
    113
    Heeft hij de mogelijkheid om het wel te spelen bij zijn vrienden? Dit zou voor mij meewegen, want dan zou het iets stiekems kunnen worden. En ik zou het graag bespreekbaar houden, en dus meer toezicht houden doordat de mogelijk tot spelen er wel thuis is. Zo kan je het spel bespreken en vragen wat hij allemaal heeft gedaan. En natuurlijk kan je dan ook meekijken.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn zoon is 8 en die wil dit ook graag spelen met name omdat er geen bloed bij komt kijken.
    Dus voor je zoon van 11 geen probleem zou ik zeggen. Als je even via youtube kijkt hoe het gaat valt het best mee.
     
  13. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Hier heb ik zoon van 10 er ook vaker over gehoord maar mijn man vind het niks. Vriendjes spelen allemaal van die spellen, net zoals GTA5 maar zoon mag dit allemaal nog niet spelen. Is soms wel lastig voor hem.

    Ik ben blij dat we dan zo te lezen toch niet de enige zijn die dit soort dingen nog verbieden want als ik zoon zijn verhalen hoor speelt iedereen op school dat soort spellen ;)
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Naast dat ik het echt een dom spel vind (ben zelf gamer) zou ik het mijn kinderen op die leeftijd echt nog niet laten spelen.
     
  15. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik vind GTA ook heel wat anders dan dit spel. Daar zit bij ons ook een verbod op!
     
    lies276 vindt dit leuk.
  16. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ja ik heb net even via youtube gekeken en het is idd heel wat anders. Toch nog maar eens met mn man over hebben.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Mijn zoontje heeft hem gisteren gedownload, hij is 10. Heeft het een half uur gespeeld en vond het niks. Probleem weer opgelost.
     
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    mijn zoon van 9 speelt het geregeld met klasgenoten en vriendjes. Het is een hele hype hier. Hij heeft het me uitgelegd en laten spelen. Ik ben geen fan van dit soort spellen maar verbied het ook niet. Zodra hij raar of agressief gedrag gaat vertonen kan dat altijd nog.
     
    lies276 en jessy77 vinden dit leuk.
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier gaat dat net zo. Als er niemand online is gaat fifa weer aan.
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja vind ik ook! GTA en WOW en dergelijke mogen hier echt nog niet, maar Fortnite vind ik wel kunnen hoor. ZL vindt het in zijn eentje niet zo leuk, maar samen met vrienden (en dan allemaal een headset op en met elkaar overleggen) vindt hij helemaal geweldig.
     
    lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina