pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Gemma79, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommyplus

    Mommyplus Actief lid

    22 jul 2014
    358
    0
    16
    Oh dilligo, spannend! En wat leuk ook. Succes met alle voorbereidingen. Wat staat je leven dan op z'n kop hè?

    En Nellebelle, wij hebben zelf 3 kinderen en ook een pleegkind. Ik wil er niet te veel over vertellen omdat dit een openbaar forum is ivm privacy.

    Maar het is heel goed te doen te combinatie eigen kinderen en een pleegkind.
    Wel heb ik achteraf onderschat wat een plaatsing met mij zou doen. Ik vind het toch wel heftig.
    Je krijgt niet alleen een kind er bij maar ook een complete caseload aan familieperikelen er bij.
    Bij ons is dat wel extreem hoor. Het is lang niet altijd zo heftig. Het is niet voor niets een geheime plaatsing.
    Je kan in dit onderwerp terug lezen wat ik er tot nu toe allemaal al over heb geschreven.
     
  2. Superboo

    Superboo Lid

    16 apr 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook christelijk en ik zag eens een video van een moslims pleegkind die bij een christelijk gezin woonde. De christelijke familie deed bijvoorbeeld mee aan islamitische feestdagen. Ik vond het heel aardig van de mensen maar dat zag ik mezelf niet doen. Maar het hangt denk ik van de omstandigheden af..ik zou het geen probleem vinden een islamitische kind zelf op te vangen maar op het gebied van halal koken, de taal, feestdagen kan ik niks voor kind betekenen.

    Goed dat je zo duidelijk bent. Ik zal dit ook duidelijk van tevoren zeggen wanneer het zover is.
     
  3. Superboo

    Superboo Lid

    16 apr 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan vind ik het juist bijzonder omdat er weinig islamitische pleegouders zijn. Top dat je er bent voor deze kinderen zodat ze hun cultuur behouden, vergelijkingen hebben met dingen van thuis, misschien ook taal, etc.
     
  4. Superboo

    Superboo Lid

    16 apr 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel benieuwd naar de doelgroep voor weekendpleegzorg..ik heb vaak gehoord dat dit kinderen uit tehuizen/internaten/dagcentrums zijn of wat oudere kinderen..maar pin mij hier niet op vast..dit heb ik alleen gelezen..
     
  5. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    793
    183
    43
    Vrouw
    Hoi Superboo,
    Dat vinden wij dus ook ...dat er weinig islamitische pleegouders zijn.
    Dit gaven ze ook aan bij de STAP training.
    Bedankt voor je compliment :)
     
  6. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het helemaal.
    Spannend hoor!!
    Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren.
    Ik was de eerste week echt heel moe.
    Het is allemaal zo anders!
    Heel veel succes en hou ons op de hoogte!!!
     
  7. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is het zover!
    Wordt hij gebracht of halen jullie hem?
    Mijn ervaring is; je kan je er heel veel verschillende voorstellingen van maken maar het is toch weer anders dan.
    Hier een heftige week achter de rug.
    Echt de uitprobeer fase.
    Brutale mond, slecht luisteren, klieren met eten, niet gaan slapen als het bedtijd is en echt enorm overtrokken op hele milde correcties reageren.
    Corrigeren moet wel anders sloopt ze hier de hele boel en doet ze alleen wat zij wil.
    Kortom; flinke uitdaging!!
     
  8. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier..
     
  9. Diligo Ergo Sum

    Diligo Ergo Sum Bekend lid

    26 aug 2012
    885
    0
    16
    Wij hebben heftige weken gehad...waar het op neer komt is dat de plaatsing niet door is gegaan...we zijn erg teleurgesteld...
     
  10. nellebelle

    nellebelle Actief lid

    8 sep 2014
    218
    0
    0
    oei dat is heftig voor jullie.
    hopelijk is er gehandeld in de beste belangen van het kind!
     
  11. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waarom het niet door is gegaan?
    Jammer hoor.
    Staan jullie nog wel open voor een andere plaatsing?

    Hier ook heftig.
    Madam is op allerlei manieren ons aan het testen en zout soms gewoon echt niet lekker in haar vel door alles wat er gebeurd is en de grote veranderingen.
    Dat vergt wel energie.
    Van alle partijen
     
  12. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Erg stil hier op het moment.
    Niemand nieuws?
    Wij zijn ondertussen een maand pleegouders.
    Mijn ervaring is dat je je er van te voren veel ideeën bij vormt maar het toch altijd anders is.
    We raken al aardig op elkaar ingespeeld en wennen al goed aan elkaar.
    Ook het verschil tussen "gewoon kleuter gedrag" en "pleegkind gedrag" kunnen we steeds beter onderscheiden.
    Ze heeft al vriendinnetjes gemaakt en genieten volop van het zomer weer!
     
  13. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    793
    183
    43
    Vrouw
    Hoi Gemma,
    Ik heb even paar keer meegelezen zonder te reageren. Ben erg benieuwd naar Diligo!
    Fijn om te lezen dat het bij jullie wat beter gaat, lijkt me erg wennen en onhandig in het begin.

    Wij zijn nu sinds 3 weken officieel pleegouders maar hebben nog niks vernomen. Maakt voor ons niks uit want het heeft geen haast.
     
  14. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Als 3 weken pleegouders maar nog niks vernomen?
    Is er geen begeleiding dan??
    Wij hadden gelijk na de eerste week van de plaatsing een gesprek met onze begeleider.
     
  15. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    793
    183
    43
    Vrouw
    Hoi Gemma,
    Oow sorry, nee ik bedoelde officieel pleegouders in de zin van 'we kunnen elk moment gebeld worden voor een pleegkind'.
    Heb het een beetje onhandig geformuleerd in me vorige post.
     
  16. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    :(Ah ok.
    Ja dan snap ik het. Hihi
    Zal vast door de warmte komen dat ik het verkeerd gelezen heb.

    Wij hebben onze volledige rapportage nooit ontvangen nog.
    Hadden onze pleegdochter al in huis voor dat dat klaar was.
    Lijkt nu van ondergeschikt belang.
    We hadden 1 week de trainingen afgerond toen we gebeld werden.
    2 weken later was ze er.
     
  17. Diligo Ergo Sum

    Diligo Ergo Sum Bekend lid

    26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoiii lieverds,
    Wij moesten even bijkomen...maar staan nog gewoon open voor plaatsing hoor! Het is voor ons weer afwachten denk ik ;)

    De plaatsing ging niet door omdat wij aangegeven hebben dit zo niet meer te willen. Wij hebben vanaf het begin aangegeven open te staan voor langverblijf pleegzorg. Tijdens het laatste gesprek is er aangegeven dat we meer kans hadden op een plaatsing als we ook open zouden staan voor kortverblijf dat uit zou lopen op langverblijf. Dus hebben we dat toch maar gedaan. De casus die ons gepresenteerd was was zo een casus...in principe op papier kortverblijf maar zou zeker langverblijf worden. Het jongetje zou erg snel naar ons toekomen, maar dat hebben we voor lief genomen. Toen bleek dat moeder het echt niet meer wilde en oma pleegmoeder wilde worden...dat is natuurlijk een hele andere soort plaatsing dan langverblijf waarvan uit je dan kunt werken. Het ging heel erg heen en weer en wij kunnen dat niet bieden ivm bijv ons werk...dit hadden we al besproken.
    Dus toen uiteindelijk gezegd dat het echt niet meer'oké voelde...de pleegzorg medewerker gaf aan dit helemaal te snappen, want dat ze ook nooit had verwacht dat dit zo zou lopen. Ze zou pleegouders zoeken die 'beter' bij de casus pasten.

    Erg emotioneel allemaal..want we willen het zo graag..


    Gemma,
    Jeetje meis! Lijkt me heftig zo die eerste maand! Heeft ze het naar haar zin? Uiteindelijk zal de rust wederkeren..
    Ziet ze haar bio mama en papa?
     
  18. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Heftig meid!!
    Hopelijk hebben jullie vlot een positieve match met positieve gevoelens.

    Hier gaat het met ups en downs.
    Ik heb de afgelopen weken geleerd om ontzettend naar mijn gevoelens te luisteren.
    Het meisje heeft echt wel bepaald probleemgedrag.
    Zo is er van mij al een zilveren kettinkje verdwenen..
    Ze heeft gezegd dat ze niet meer weet waar hij is..
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees af en toe met jullie mee, maar ik weet natuurlijk niet wat er nog meer is voorgevallen, maar een zilveren kettinkje dat weg is, is toch geen probleemgedrag? Als de kinderen stiekem sieraden zouden pakken omdat ze het mooi vinden en vervolgens niet meer weten waar het is, zou ik dat geen probleemgedrag vinden. Het gebeurt hier regelmatig dat de jongste van 6 iets kwijt is en dan echt niet meer weet waar ze het gelaten heeft. Het gaat bij jullie dan niet om haar eigen spullen, maar zeker voor een meisje van 4 vind ik het echt geen gek gedrag.
     
  20. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Geloof me, er is meer aan de hand.
    Er mist meer, ze verstopt dingen om situaties naar haar hand te zetten.
    Vernielt bewust etc etc etc.
    Ik heb hier training in gehad en herken het echt wel.
    En trouwens, ik maak er wel een probleem van als er sieraden uit mijn nachtkastje gejat worden.
    Dat soort gedrag is gewoon niet acceptabel.
    Ze weer dat onze slaapkamer of limit is zonder onze toestemming.
     

Deel Deze Pagina