POLL geboorteborden

Discussie in 'De lounge' gestart door linnepin, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaat een bedrijf in geboortebordenverhuur en -verkoop goed lopen?

  1. Ja, hier is genoeg vraag naar.

  2. Misschien

  3. Nee, dit is voor mensen niet interessant.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Samen met een vriendin zat ik vandaag te brainstormen over het beginnen van een bedrijfje wat geboorteborden maakt en deze verhuurt of verkoopt.
    Denken jullie dat dit zal lopen? En wat kan je voor zo'n bord vragen? Wat hebben mensen voor zo'n bord over, denken jullie?
    Groetjes,
    Linda
     
  2. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    O, ja. We denken in eerste instantie aan geboorteborden. Maar het kunnen ook andere borden zijn, bijv. doop, trouwen, welkom thuis, enz....
    We willen ook op verzoek borden gaan maken. Zodat mensen zelf een ontwerpje kunnen maken.
    Groetjes,
    Linda
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Denk dat het leuk kan zijn als een soort hobby, maar dat je hier weinig aan verdient. Er zijn al zoveel bedrijven die dit doen.
     
  4. Niet meer actief

    Ik ben het eens met Jo79, denk dat je het vooral in het begin moet zien als hobby.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, ben het eens met jo79 en linda1980. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel van die bedrijfjes/bedrijven er bij je in de buurt zitten.
     
  6. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Volgens mij zit er hier niet zo veel in de buurt. Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Dus dat zal wel schelen.....
    En we willen ook veel reclame gaan maken. Bijv. bij verloskundigen, kinderdagverblijven enz.....
    x
     
  7. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik denk niet dat er veel vraag naar is.

    bv bij de rabobank kun je de gratis rups lenen.
    buurtverenigingen zetten vaak een ooievaar in de tuin,
    vriendengroepen hebben hun eigen borden,
    families hebben hun eigen borden.

    dat is natuurlijk niet overal zo,
    maar ik denk niet dat het gaat lopen.
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, moes. Ik zou het niet zo negatief bekijken. Bij mijn ouders in de buurt is een jaar of 2 geleden ook iemand begonnen met uitleen van geboorte borden en sarah/abraham poppen enz. heb daar eens een pop gehuurd. Is prima bevallen. Was toen heel klein, en nu heeft ze een hele mooie site, je kunt ook versieringen enz daar bestellen. Bij ons heeft niemand in de familie van die borden, huren ze altijd. En de rabobank rups krijg je alleen als je van te voren een rekening opent en de geboortedatum goed raadt. :( . maar denk dat linnepin even zelf moet snuffelen bij haar in de buurt. Groetjes.
     
  9. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik heb weleens op die sites gekenen waar je die kunt huren, ten eerste vind ik ze veel te duur om te huren. ik zou ze dan zelf gaan maken, en heb je er nog veel plezier mee. ten tweede kun je ze huren voor aantal dagen. je wilt als je bevallen bent toch wel zeker 5 weken de tuin vol hebben staan vind ik, en niet een paar dagen. maar goed ieder moet dit voor zich zelf weten. het kan best dat het gaat lopen. maar ik denk niet dat je dat van te voren kan weten.
    veel suces ermee!

    groetjes sandra
     
  10. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik hoef zo'n ding niet (nou ja die ooievaar die door het raam vliegt vind ik heel leuk, maar die zie ik nou overal, dus dat is niet meer origineel).

    maar hier loopt het als een tierelier.

    Ik dacht dat dit de link was:
    http://www.juffrouwooievaar.nl

    het bedrijf hier heet iig juffrouw ooievaar.

    Linda
     
  11. Patriciadejager

    Patriciadejager Actief lid

    8 feb 2007
    280
    0
    0
    Denk dat het bij een hobbie moet blijven als je dit wilt doen.
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik denk niet dat je er rijk van zult worden..

    Ik heb Brams geboortebord laten maken door een vrouw die het als hobby heeft en ik moest er 25 euro voor betalen.
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik zou niet weten waarom niet!
    Ik bedoel iedereen wil toch duidelijk maken dat er een kleintje is geboren?
    Ik vond het een hoop gezoek voor ik een bedrijfje vond waar ik wat kon huren! En ze vragen er best veel geld voor hoor!
    Hier is het in ieder geval niet normaal dat andere een geboortebord neerzetten, dat regel je zelf! Dus lijtk me handig als je ze ergens kan huren! En inderdaad voor de mensen die iets apparts willen: eventueel maken en verkopen!

    begin als hobby en kijk gewoon wat er uit komt!

    kus miek
     
  14. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen... veel bedrijven moeten klein beginnen en je mag er gerust van uitgaan dat je er de eerste jaren niet rijk van zal worden (k zou mijn vaste job nog niet onmiddelijk opgeven) maar als je dit graag zou doen... waarom niet?

    Ik zou eerst uitzoeken hoeveel bedrijven in de buurt hetzelfde doen, dan zien hoeveel ze vragen, kijken hoeveel het kost om de borden te maken en dan de pijs bepalen.

    Mss kan je idd best je niet alleen toespitsen op geboorteborden maar het uitbreiden naar andere dingen (die hiermee kunnen samenhangen) om het meeste kans op slagen te hebben...

    Als dit echt iets is dat je wil doen zou ik zeggen... Go Girl!

    Succes!
     
  15. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik denk ook dat je het vooral moet zien als hobby en als je er dan een leuk centje mee kan bijverdienen is het toch mooi meegenomen!

    Liefs,Claudia
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Lijkt me leuk, goed idee.
     
  17. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ken werkelijk niemand die een eigen bord heeft.
    De meeste buurtverenigingen doen t alleen als je lid bent.
    En tegenwoordig willen de meeste iets anders/aparts en niet die eeuwige saaie ooivaar.
    Dus ik denk dat t wel gaat lopen. Zeker als er niet veel in de buurt zit.
     
  18. Steeds meer mensen willen iets orgineels en iets unieks. hetzelfde met geboortekaartjes, steeds meer ontwerpen die zelf!

    Denk dat als je dus ook richt op het unieke, dus dat ze zelf kunnen ontwerpen/aangeven wat ze willen, je best ver komt.

    en je dus ook de prijs onder die van je concurrenten houd, indien mogelijk ivm het eventuele verlies draaien, hoewel je bv in het begin toch wel de prijs misschien in het begin superlaag moeten houden,
    dan proberen mensen het eerder en als ze tevreden zijn krijg je mond op mond reclame enz.

    Prijs natuurlijk niet zo danig laag dat je het binnen een jaar kan opdoeken je bedrijf want dat schiet niet op,
    en als je je prijs na een lange tijd verhoogt, niet te veel in een keer, dit ivm de mond op mond reclame, als iemand bij jou een bord heb gekocht of gehuurd en die zegt tegen iemand oh kost daar 20 euro en die mensen moeten ineens 30 euro betalen dat komt niet goed over uiteraard...


    SUCCES!
     
  19. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga er nog eens even goed over nadenken. En dan misschien eens voor de lol een paar van die borden maken. Kijken of het wat wordt.
    Groetjes
     
  20. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wat mij betreft alleen als ze heel erg mooi/bijzonder zijn. En dan nog denk ik niet dat je ervan kan leven. Ik heb op internet destijds veel geboorteborden te huur voorbij zien komen, maar ik hoef geen kromme nijntje, of een waaraan je duidelijk ziet dat hij zelf geknutselt is. Ik wil mooi, strak, ECHT ;)
     

Deel Deze Pagina