positie autostoel

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sann, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    We hebben op de achterbank van onze auto 3 stoelen. nou hadden wij gehoord dat de beste plek voor het stoeltje op de middelste stoel zou zijn. In ons geval past ie ook nergens anders, maar vooruit. Kan me niet herinneren waar we dit gehoord hebben.
    Nou zijn we echter op zoek naar een andere auto en zeiden dit tegen 2 van die mensen 'bij de dealer en die hadden er nog nooit van gehoord. Kan er op internet ook helemaal niks over vinden wat nou de beste plek is voor het stoeltje.
    Iemand wel eens gehoord over dat het midden beter zou zijn of juist misschien wel helemaal juist niet?
     
  2. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ja inderdaad , en ik weet ook niet meer waar ik het vandaan had. Op zich vind ik het wel logisch klinken, bij een zij-aanrijding wordt de MC niet meteen geraakt.
    Bij mij bleek het echter niet te kunnen omdat de middelste nog een ouderwetse heupgordel heeft, en de maxicosi alleen met een driepuntsgordel vastgezet mag worden.
     
  3. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Google even op midden achterbank veiligst ;)
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Maar niet in alle auto's mag je een stoeltje op de middelste bank zetten. Die loopt soms bol, en de gordels kunnen anders zijn..
    Bij ons mag het, volgens het boekje van de auto, niet. Alleen links of rechts.
    Dus ik zou de boekjes ook even bekijken voordat je een auto koopt.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had juist gelezen achter de bestuurder? Maar misschien ging dat alleen om links of rechts?

    ik kan me bij het midden weer voorstellen dat als er iets door de vooruit vliegt dat je kindje geraakt wordt, maar dat is misschien ver gezocht.

    Bij ons staat ze in mijn man's auto achter de bestuurder en bij mij achter de passagierskant omdat mijn autootje zo klein is, dat de bestuurders-stoel anders niet ver genoeg naar achteren kan omdat de maxicosi er te dicht op staat. En dan zit ik dus te dicht op het stuur. Dus daar bleef maar 1 plek over. Voorin kan weer niet vanwege de airbag.
     

Deel Deze Pagina