Positieve ervaringen baby bjorn draagzak!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door misa, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

    misa Niet meer actief

    Een tijdje geleden hebben wij een babybjorn draagzak gekocht (tweedehands). Maar ik hoor er nu heel verschillende dingen over. Ook veel negatieve dingen. En dat terwijl het me erg leuk lijkt voor ons om zo nu en dan te gebruiken..

    Dus: hier de positieve ervaringen gevraagd...!
     
  2. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nou hier heb ik een hele POSITIEVE ervaring ;)

    Ik heb de bb gekocht toen Gijs 3 maanden was. Hij vind het werkelijk waar heerlijk!! Hij zit er graag in, kijkt met een grote glimlach rond en klaagt er niet in. zelf heb ik de bb active, en die is super fijn omdat je een extra rugsteun hebt zodat je meer vanuit je rug draagt dan je schouders. ook kan je hem perfect afstellen en makkelijk! verder makkelijk in gebruik je doet het frame om en dan klik je hem zo vast, je kan hem helemaal der af halen zodat je hem evt ook slapend eruit kan nemen.
    wij gebruiken hem voor uitstapjes (afwisselen wandelwagen) en ik gebruik hem voor boodschappen. hij is nu ruim 8 kilo en draag hem nog zonder moeite rond. (vooral met de active ;))
    en... heel onbelangrijk....het ziet er nog super schattig uit :D
     
  3. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Oh dit wordt vast weer een gezellig topic ;)

    Anyway, hier een hele positieve ervaring: Irem is gék op de babybjorn. In de kinderwagen was het altijd meteen huilen, in de babybjorn heeft ze al vanaf dat ze 3 weken was heerlijk gezet. Ideaal met boodschappen doen of winkelen, gewoon je handen vrij, geen gedoe met de wagen en Irem viel altijd lekker meteen in slaap, heerlijk. Nog steeds zit ze er met veel plezier in, inmiddels slaapt ze er niet meer in maar ze kan alles zien en vindt het geweldig. Ik zou 'm niet willen missen. En je hebt 'm binnen 2 seconden om, kind erin, klaar.
     
  4. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    lol bijna tegelijk ;):D
     
  5. misa

    misa Niet meer actief

    Klinkt goed! Meer meer meer! ;)
     
  6. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook gek op dat ding!
    Eerst een minimonkey draagdoek geprobeert, vond ik echt niets.
    De BB is top. Mijn dochter wordt altijd boos als ze eruit moet.
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Hihi, schatje!
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn man heeft onze oudste ook veel gedragen in de BB (ook 2e hands trouwens ;) ) . Vooral voor kortere stukjes eigenlijk (boodschapje, brief posten, gewoon even een rondje lopen) en ook bij dagjes uit in een pretpark ;) . Uit de wagen en dan in de wachtrij in de BB .
    Vooruit kijken vond ze helemaal geweldig. Hoewel mijn man andere papa's wel een toque aanraadt :D - vooral toen ze groter werd en vooruit mocht kijken. Dat vond ze ontzettend leuk, met een hoop spartelende beentjes als gevolg :p .
     
  9. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb de bb in het begin, de eerste 3 maanden, gebruikt.
    Op zich heb ik die tijd mijn dochter prima gedragen. Ze vond het leuk en werd altijd erg rustig als we gingen wandelen. Dus wat dat betreft heb ik het wel als positief ervaren.

    Maar hoe leuk ze het ook vond, het schijnt gewoon niet goed voor de heupjes van je kindje. Het kindje steunt met al zijn/haar gewicht op het kruis, dus een onnatuurlijke dragahouding.
    En het andersom dragen van je kindje wordt helemaal afgeraden, omdat het ruggetje dan gedwongen recht getrokken wordt.

    Ik had er geen goed gevoel bij de bb, dus ik ben overgegaan op de ergonomische drager Beco Butterfly, en ook hierin vond mijn dochter het dragen heel fijn.
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    @Athina: leuk om te lezen...! Beetje ballenmassage..! ;)

    @Lisszy: Tja, er zijn blijkbaar vele meningen. Ik denk dat als ik me er van te voren beter over had ingelezen, misschien wel een andere keuze had gemaakt. Maar die dingen zijn (ook al is het tweedehands) best wel duur en ik kon 'm van een collega overnemen, dus dat is toen gebeurt. Maar ja, ik zal er vast geen uren en dagen mee lopen, vind de afwisseling met onze kinderwagen ook erg leuk en prettig. Denk dat ik het op een gegeven moment toch te zwaar vind.
    En daarbij zijn er wel meer dingen die (erg) slecht zijn: stoeltjes/kussens waar je kindje in kan zitten, terwijl het zelf nog niet kan zitten, te snel uit de wagenbak en in de kinderwagen/buggy, loopstoeltjes, te snel in een kinderstoel, te veel op de rug, in de wipper, in de maxi cosi..
    :) Proberen logisch na te denken en alles met mate denk ik!
    Wie weet als we het echt heel lang en veel gaan gebruiken, we altijd nog eens over een andere na kunnen denken..! Dankjewel iig!
     
  11. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier een ook positieve ervaring.

    Bij de eerste hebben we hem gekocht en eigenlijk amper gebruikt. Nu is F. er en die wil ontzettend graag bij je zijn, dus ik heb hem weer uit de kast gepakt en sinds een weekje zit hij erin. Hij vindt het ontzettend fijn en valt erg snel in slaap en idd ik heb mijn handen vrij.
     
  12. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor! Er zijn inderdaad zoveel dingen die slecht kunnen zijn voor de kleine. En als je niet uren achter elkaar gaat dragen, zal het risico ook wel meevallen.
    Bij mij was het toen ik me wat meer in verdiepte, mijn gevoel bij het dragen niet goed was. Daarom ben ik over gegaan op een ergonomische. In ieder geval veel draagplezier! Want hoe je ook draagt, het blijft onwijs gezellig! :D
     
  13. misa

    misa Niet meer actief

    Het lijkt mij ook erg gezellig en ook heel leuk voor papa..!
    Maar wat is het verschil dan met een beco butterfly? Ze hangen daar toch ook gewoon in?
     
  14. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Bij een ergonomische drager "hangt" je kindje niet, maar heeft hij/zij meer een zittende houding. Zo krijgen de rug en beentjes een goede ondersteuning en ontwikkelen de heupjes, bekken en ruggengraat op een natuurlijke manier.
    Je kindje hangt meer op het kontje ipv op de heupen.
    En verder kreeg ik bij de bb wat last van mijn rug, omdat het gewicht niet goed werd verdeeld over mn rug, dat is bij de beco wel zo.
     
  15. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb bij de eerste ook de BB gebruikt, nu willen we hem ook weer gebruiken, hebben alleen nu een active aangeschaft...

    we hebben hem bij de eerste gebruikt voor korte uitstapjes, zoals een rondje met de hond of een korte wandeling richting de stad....

    of je nu de BB gebruikt of een andere draagdoek, over elk is wat te zeggen, maar beide zijn gewoon niet bedoeld om dagelijks voor lange tijd te gebruiken....
     
  16. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Wij hebben in het begin veel gebruik van een draagdoek gemaakt. Dit omdat we de systemen zoals de BB te veel ruimte vonden hebben. We hadden een klein kindje wat goed vast ingepakt diende te worden. Maar ongetwijfeld zal het een goed systeem zijn voor de wat oudere kindjes (vanaf 3 maanden?) want ze worden erg goed verkocht ondanks dat ze vrij prijzig zijn. Jammer dat je ze vaak niet even kan proberen.
     
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    wij hebben heel veel plezier van de bb active gehad! isa vond het geweldig!!!

    totdat ik een draagdoek omgeknoopt kreeg en ik het verschil voelde... Toen stond de bb snel op mp! maar hier vroeg je niet om;)
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Hihi, ik kan het ook bijna niet lezen dus ik doe wel net of ik het niet gezien heb! ;)
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    ;)
    bedenk je maar: als deze niet bevalt, heb je nog genoeg andere mogelijkheden;)

    Wat ik erg handig vond waren de bb slabbertjes. Die blijven erg mooi zitten en met al dat gekwijl (als ze van je afkijken) blijft je bb mooi schoon en hoef je die niet steeds te wassen! Ik had ze op mp gekocht! Ik had ook een speeltje vastgemaakt aan de bb, zodat ze altijd iets te knauwen had:)
     
  20. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    hee dat is wel een goede tip, Irem zit ook altijd op de omslag van de bb te kauwen en te sabbelen, gelukkig is ie wel goed wasbaar, maar ik gooi niet elke dag die hele draagzak in de machine.
     

Deel Deze Pagina