Positieve ervaringen inleiden bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RoosW87, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Aankomende week krijgen wij de datum te horen van onze inleiding. Ik zal worden ingeleid en sowieso een ruggenprik krijgen.

    Maar als ik verhalen op het forum lees, zijn ze vooral negatief. Ik krijg al helemaal de zenuwen!

    Zijn er hier ook mensen met een goede ervaring?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik lees even mee. Word met 37/38wk ingeleid en kijk daar door alle horrorverhalen enorm tegenop.
    Hoop hier wat positieve verhalen te lezen. :)
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  3. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Hier ingeleid dmv kunstmatig vliezen prikken vroeg in de ochtend. Hele dag nergens last van gehad. Tegen de avond in het ziekenhuis aan het infuus met weeenopwekkers. Deze hadden weinig effect/weinig voelbaar, dus flink op geschroefd. Hoewel ik de hele dag er dus mee bezig was, de hele dag pijnloos geweest. Uiteindelijk binnen 3,5 uur bevallen, dat waren de meest pittige uurtjes.

    Maar al met al piece of cake. :D Dus geen horrorverhaal.

    Kan op het ogenblik elk moment bevallen van de tweede en zou inleiden absoluut geen ramp vinden.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik kreeg weeopwekkers omdat ik al even weeën had en deze wegzakten. Ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren hoor! Vond het juist wel prettig dat ik een beetje 'hulp' kreeg. Wat ik ook fijn vond was dat mijn rugweeen veranderden in buik weeën, wat een opluchting want de rugweeen waren hel!
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  5. Mama2ekeer

    Mama2ekeer Actief lid

    12 jul 2012
    176
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben bij de 1e met 37 weken ingeleid, ik kreeg s ochtends hormonen ingebracht en vanaf toen heeft mijn lichaam het zelf opgepakt, geen weeënopwekkers nodig gehad. S avonds om iets over 6 was ze geboren. Ik vond het helemaal geen vervelende ervaring.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  6. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik ben bij de eerste ingeleid met 36.5 tweede 36.3 derde 37.0 inleiding was vliezen breken en infuus aansluiten, bij de eerste twee had ik een dag ervoor al spontaan gebroken vliezen bij de derde niet )

    De weeen voelde ik amper door de ruggenprik tot 6 cm, vanaf 6 cm werden ze steeds heftiger en met 10 cm moest hij uit ivm pers weeen goed voelen, van 6 naar 10 cm ging binnen een half uur dat was wel even puffen steunen en zuchten ;) persen was 8 12 en 12 minuten allemaal zonder kleerscheuren, peace of cake.

    Bij de vierde zou ik met 37 weken ingeleid worden maar had ik al weeen met 35.5, met 36.1 zette dit ook echt door, ik bleek toen op 3 cm, een uur later op 4 en om 13.00 zat ik op 6 cm, tot 18.00 bleef ik met heftige rug en been weeen op die 6 cm hangen en de ruggenprik hielp hier niet voor, het persen was 25 minuten en deed ongelofelijk veel pijn, zoveel meer pijn dan bij die andere drie,

    Ik vond mijn drie ingeleide bevallingen zoveel makkelijker en zoveel minder pijnlijk dan 1 gewone spontane bevalling zonder inleiding. Dus doe mij maar een ingeleide bevalling haha
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  7. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Al drie keer ingeleid en vervolgens van de eerste kramp tot baby op mijn buik steeds max 2 uur! Wel weeenstorm, maar vond het echt niet erg...

    Over 6 weken vierde inleiding en kijk er nu al naar uit!
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  8. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    @LiveLifeLovely Toen had je zeker vanuit jezelf al ontsluiting? Of nog helemaal niks?
     
  9. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Heb je van die pilletjes moeten inbrengen om je baarmoedermond te laten verweken, of iets anders? Ik hoor zoveel verschillende verhalen over inleiden.. en de ballon trekt mij namelijk niet zo. Lijkt me niet prettig.
     
  10. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Wat bijzonder om te lezen dat jouw normale bevalling zwaarder bleek dan de anderen! Ergens wel fijn om te lezen ;) Maar natuurlijk niet fijn voor jou geweest.
    Had jij dan ook al wat ontsluiting, aangezien je vliezen gelijk werden gebroken? En bij hoeveel cm. ontsluiting kreeg je een ruggenprik?
     
  11. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Woow, dat is snel! Geen pijnstilling nodig gehad? Ik hoor zoveel gruwel verhalen over weeenstormen.. hehe
     
  12. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik ben twee keer ingeleid en zou er bij deze zwangerschap zo weer voor kiezen. Beide keren binnen 5 uur bevallen na het breken van de vliezen en start medicatie. En zonder pijnstilling! Was prima te doen.
    Ik was wel inleidbaar bij beide en dat maakt het wel makkelijker. Ik ken van dichtbij namelijk ook verhalen van ingeleide bevallingen die na 2 dagen eindigden in een keizersnede.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  13. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Ik ben drie keer ingeleid, er komt hier geen vierde,maar anders zou ik weer ingeleid willen worden hoor.

    De eerste ingeleid, meteen infuus, vliezen waren al gebroken. Langzame start, maar ging later vlot. Op het eind wel complicaties, maar dat lag niet aan de inleiding.

    Bevalling 2 en 3 ingeleid omdat het grote baby's zouden zijn. Begonnen met inbrengen van pillen om alles weker te maken, daarna meteen de vliezen geprikt, infuus aan. Ik reageer nauwelijks op de eerste dosis, dus al snel verhoogd.
    Bij een weeënstorm kunnen en zetten ze het infuus gewoon wat lager, heel fijn.

    Alle bevallingen duurde bij mij zo'n 5 uur. Van infuus tot baby.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  14. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Nee zonder pijnstilling. Ging veel te snel... Natuurlijk deed het pijn, maar vond het niet hels ofzo.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  15. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jeetje wat vroeg ingeleid! Hier geen positief verhaal, dus zal je mijn verhaal besparen:oops:
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  16. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Idem, geen positief verhaal maar je kunt er toch niks voor jezelf van zeggen. Als je maar zorgt dat je het ziekenhuis je niet allerlei dingen opdringt (zoals meteen na breken vliezen de weeenopwekkers aanzetten of continu de dosis verhogen terwijl je lichaam het al heeft overgenomen).

    Probeer telkens alleen een klein duwtje te krijgen en niet dat gyn wil dat je voor etenstijd bevalt. Ik denk dat dan een inleiding best positief moet kunnen zijn
     
    RoosW87 en Ladylola vinden dit leuk.
  17. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ik ben 3 keer ingeleid en bevallen zonder pijnstilling of complicaties. Van infuus tot baby op de buik (en de laatste zonder infuus, maar alleen door middel van vliezen breken.) duurde 5 uur, 4 1/2 uur en 1 uur. Ik vond het goed te doen.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  18. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik heb ondanks dat het niet van een leien dakje ging geen negatief gevoel overgehouden aan mijn bevalling. Probeer te accepteren dat je geen invloed hebt op hoe snel of langzaam het gaat. Het is zoals het is. Je moet er gewoon even doorheen.

    Ik heb 2 dagen met een ballonnetje rondgelopen. 3e ochtend werden de vliezen gebroken en kreeg ik een infuus. Rond de middag ruggenprik, ik kon er echt niet inkomen (infuus steeds aan en uit ivm negatieve invloed op kindje) en de verwachting was dat het nog wel even zou duren. Koorts gekregen van de ruggenprik, te weinig tijd voor antibioticakuur waardoor we opgenomen zouden worden na de bevalling. Uiteindelijk s avonds rond half 11 bevallen met behulp van knip en vacuum.

    Er was steeds heldere communicatie, ik voelde me volledig gesteund door mijn vriend en ik was allang blij dat het geen keizersnee is geworden. Daarnaast weinig pijn gehad, ruggenprik bleef aan tijdens het persen.

    Daarna was ik wel echt gesloopt, dan valt die adrenaline ineens weg. Maar zoals ik zei: heel verhaal, positief gevoel. Natuurlijk had ik het graag anders gezien, gewoon natuurlijk bevallen na een paar uurtjes weeen. Maar dat zat er nou eenmaal niet in. Ik zie hierdoor ook echt niet op tegen een volgende bevalling. Ik zie wel hoe het loopt :)

    Succes alvast!
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  19. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Bij de eerste twee had ik spontaan gebroken vliezen maar zou sowieso 1 a 2 dagen later ingeleid worden dus dat scheelde weer een handeling ;)

    Bij de derde had ik 2 cm ontsluiting waardoor ze mijn vliezen meteen konden breken,

    Bij alle drie dus wel wee opwekkers gehad en ik vond dat echt zoveel beter te doen,

    Het is dat er hier geen vijfde meer komt maar normaal bevallen is voor mij horror haha, bij de eerste drie was ik ook meteen weer op de been , bij de vierde had ik na 6 weken nog overal pijn down there

    Ik kreeg elke keer bij 4 a 5 cm een ruggenprik
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  20. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ingeleid met 38 weken. Ik had een krappe 1cm ontsluiting dus er werd eerst een ballon geplaatst. Nee dat ze die volspoten (met steriel water) kwam hij er gelijk uit. Ze wilde hem met de hand terug zetten maar ik zat gelijk op 2 cm. Toen kreeg ik de hormoonveter/tampon. (11uur gezet) Daar heb ik een weeenstorm op gekregen dat was geen pretje maar zodra de ruggenprik gezet was heb ik de hele dag kunnen ontspannen. Om 7 uur s avonds alleen helaas nog steeds maar 3cm en door de weeënstorm durfden ze mijn vliezen niet te breken. Dit was ook niet meer nodig want mijn zoon deed dat zelf om 19.20uur en hij is uiteindelijk om 21.58uur geboren. Ik heb dus al met al 1 dag in het ziekenhuis gelegen maar de inleiding was voor mij niet vervelend. Het meest actieve deel duurde net iets meer dan 2,5 uur. Ik vond de ruggenprik heel erg fijn.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina