Positieve ervaringen inleiden bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RoosW87, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sherra

    Sherra Actief lid

    4 jun 2015
    312
    174
    43
    Bij de eerste braken mijn vliezen maar zonder weeënactiviteit. Werd ingeleid met 40+4 d.m.v een gel. Ik ging van 0 tot 10cm binnen 5 uurtjes en ze was er na twee keer persen. Mijn bm kon deze snelle korte bevalling niet aan met als gevolg een fluxus (bm oververmoeid dus kon ze placentawond niet zelf 'helen') en ben toen veel bloed verloren. De kans is groot dat het bij deze ook zo gaat maar daar zijn ze op voorbereid. Geen pijnstilling maar vond dat niet erg.

    Veel succes met bevallen :)
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  2. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier ingeleid met 36.9.
    In de avond ballon geplaatst, had alleen 1cm. In de ochtend nog steeds niet uitgevallen, maar was in mijn bekken blijven hangen dus had wel ruim 3cm. Toen meteen vliezen gebroken en infuus aan. Vanaf infuus om 9 uur duurde het alleen 6 uurtjes want om 15.10 is ons zoontje geboren. Geen ruggeprik, alleen pethidinespuit en vond het goed te doen. Tuurlijk doet het zeer, maar voor een bevalling.. doe mij de volgende ook maar zo!
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  3. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier ingeleid met 38 weken ivm minder leven en groei achterstand.
    Kreeg s ochtends een ballonkatheter en moest elke 2 uur aan zon apparaat om de hartslag te meten. Elke keer een uurtje.
    Tussendoor ging ik met mijn man de afdeling af en lekker buiten in de zon zitten oo het ziekenhuisterrein.
    Moest de nacht blijven.
    Volgende dag is de katheter verwijderd en vliezen doorgeprikt.
    Uur later zijn de weeën opwekkend begonnen. Echter zakte de hartslag constant weg dus werd het tot 3 keer toe gestopt, waarvan 2 keer paniek en weeën remmers gekregen zelfs en bijna een keizersnee hierdoor gekregen. Gelukkig herstelde de hartslag van mijn dochter snel.
    Op het moment dat ik de weeën echt niet meer fijn vond en vroeg om pijnstilling bleek ik in een kwartier van 4 naar volledige ontsluiting te gaan en mocht ik al persen dus geen pijnstilling meer. Klein half uurtje persen en mijn dochter was er!
    Uiteindelijk totaal maar 3 uur weeën gehad. Het viel me hartstikke mee na zoveel horror verhalen in de omgeving.
     
    Fultimemommy, trotsemama36 en RoosW87 vinden dit leuk.
  4. Eetje

    Eetje Bekend lid

    1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Bij een bevalling die niet ingeleid word zijn er ook horror verhalen ;).
    Pin je er niet teveel op vast . Bevallen is nu eenmaal geen pretje. Al kijk ik zelf enorm uit naar de bevalling van ons 3e kindje .

    1e bevalling , niet ingeleid 12 uur over gedaan met pijnbestrijding .
    2e bevalling zijn vliezen doorgeprikt , te weinig weeen dus kreeg opwekkers . Even pittig maar na 3 uur was ik klaar (van vliezenprikken tot baby op buik ) zonder pijnbestrijding .

    Komende bevalling zal volgens VK ook worden ingeleid dmv vliezen prikken. Ontsluiting heb ik al .. nog een paar weken geduld . Ben nu 33 weken
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Beide keren ingeleid. Na vliezen breken bevallen in 6 uur, zonder pijnbestrijding.
    Vanaf weeën tot bevalling bij de eerste in 1u en 3 kwartier met weeënstorm. Bij de 2 e is de pomp eerder stop gezet en vanaf ween tot bevalling in 1,5 u zonder weeënstorm
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  6. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Wat fijn om jullie berichten allemaal te lezen! Hier staat de inleiding voor volgende week gepland en wie weet wordt hij nog vervroegd naar deze week, dat horen we vanmiddag. Dus het komt nu wel echt heel dichtbij!
     
  7. WillemijnvDijke

    WillemijnvDijke Nieuw lid

    9 sep 2017
    1
    2
    3
    Vrouw
    Hier ook een positieve ervaring. Ingeleid bij m'n tweede. Savonds ballon gehad. Smorgens viel deze eruit. Daarna om 8:30 vliezen gebroken en gewacht tot 10:00 maar er gebeurde niks . Daarna infuus aangezet en elk half uur een klein btje verhoogd. Was prima te doen. Heb tot 13uur gezellig gekletst en toen gingen de weeën wel wat meer pijn doen en kwamen ze erg snel!! Om 13:30 kwam vk voelen en had ik ruim 8 cm. Toen ben ik op bed geklommen op handen en knieën en mocht luisteren naar m'n lichaam en dus zachtjes mee gaan persen. Om 13:50 zei ze, ik zou je dochter maar aanpakken anders wordt ze gelanceerd (Wilde ik graag zelf). En met 1 goede perswee kwam onze dochter Elinn Mijntje ter wereld!! Zonder pijnbestrijding. Nu 36+2 zwanger en wordt waarschijnlijk met 38 weken weer ingeleid (op eigen verzoek). Was een super ervaring!! Al met al vanaf infuus tot dochter op buik heeft de bevalling krap 4 uur geduurd. En om 19:30 waren we lekkr thuis!

    Succes alvast!
     
    Fultimemommy en RoosW87 vinden dit leuk.
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier maa dag avond ballon gehad.
    Zetten is even niet zo fijn maar wel te doen als je goed ontspant.
    Kreeg toen lichte voorweeen. Maar mocht de nacht gewoon naar huis.
    Dag er na pilletje voor bmm te weken. 4 uren wachten. Toen nog een keer. Had er weinig last van. Alleen bij de 2e keer wel voorweeen. Maar na een nacht slapen niks meer. Dag daarna (Woensdagochtend) vliezen geprikt. Toen kreeg ik wel vollebak weeen. Heb toen een ruggenprik gevraagd. Die zat binnen een uur. En toen heb ik eigenlijk zo'n beetje geslapen tot ik mocht gaan persen. Had om 10 uur vliezen prikken. 12 uur zat de ruggenprik er in (weeenstorm) en ben om 17.45 bevallen.

    Kreeg wel flink weeopwekkers. Maar door de ruggenprik voelde dat als lichte harde buiken. Dus heb heerlijk geslapen. Zou het zo nog een keer doen.

    Lekker over je heen laten komen. Je kan er toch niks aan doen. Kleintje moet er toch uit. Relaxt er in gaan en niet twijfelen om om pijnstilling te vragen. Daar is het voor
     
  9. Esther1991

    Esther1991 Bekend lid

    13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier was de inleiding met 38 weken erg zwaar omdat ik nog 0cm ontsluiting had en mijn baarmoederhals nog zo lang was dat ze amper konden voelen. Ik heb 's avonds om 22u mijn eerste pilletje opgestoken gekregen. De volgende ochtend om 6u opnieuw een pilletje. Ik had toen al weeën vanaf 4u 's nachts maar nog steeds geen ontsluiting. Het leek er naar uit dat het heel lang ging duren. Om 9u nog steeds geen ontsluiting. Dan om 10u opeens spontaan mijn vliezen gebroken en een weeënstorm doorgemaakt. Om 13u had ik ineens 7cm ontsluiting. Om 14u epidurale verdoving gekregen want ik was volledig uitgeput. Om 15u had ik 10cm ontsluiting en om 17u is mijn zoontje geboren! Ik heb ontzettend lang moeten persen omdat mijn baarmoederhals zo lang was. Het was erg zwaar en pijnlijk. Ik lag ook voortdurend aan de monitor en twee infusen waardoor ik weinig bewegingsvrijheid had en ik de weeën moeilijk kon opvangen.
    Maar uiteindelijk had ik een gezond zoontje in mijn armen en dan is alles oké :)
    Zonder de epidurale had het allicht keizersnede geworden. Dus goed dat je voor ruggenrpik gaat. Bij inleiding kan je hulp tegen de pijn best gebruiken.
    Is dit een positief verhaal?
    Ik heb een gezond zoontje dus ja lijkt mij :)
     

Deel Deze Pagina