Postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door nutts, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Wie heeft er ook een postnatale depressie of gehad.
    Hier veel paniekaanvallen ben bang dat er wat gebeurt met de kinderen of met mij. Ik durf niet meer naar mijn werk steeds als ik daarheen moet dan lig ik de hele nacht wakker en waarom?
    Ik zit er doorheen wie wil er over praten?
     
  2. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Er is bij mij geen postnatale depressie vast gesteld, maar ga sinds een paar weken naar de psycholoog o.a. om wat jij beschrijft ik ga bijna nergens meer heen en ben dus veel thuis met alleen mijn zoontje, ik moest geopereerd worden toen hij 2 maanden was en was enorm bang dat ik niet wakker zou worden uit de narcose, je mag me altijd een berichtje sturen
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier op het randje gezeten van postnatale depressie. Alleen was ik heel erg bang dat anderen mijn kleintje wat zouden aandoen.
    Gaat de laatste tijd wat beter maar zodra T weer heel veel huilt gaat bij mij alles in de verdediging en krijg ik soms ook de gedachten dat ik hem zelf wat wil aan doen. Heb dan wel gelijk schuldgevoelens over die gedachten.
     
  4. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Ja precies ik moet ook nog waarschijnlijk 2 operaties ondergaan en al 2 na de bevalling gehad en zo bang

    Ik durf alleen naar mijn ouders of mijn paard verder nergens heen
     
  5. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Jeetje ja fan voel je je schuldig. Ik kan ook veel minder hebben dus snel boos op de oudste en voel me dan ook zo schuldig
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hier een zware postnatale depressie gehad? Wanneer ben je bevallen als ik vragen mag?

    Hier ging het ook gepaard met veel paniekaanvallen om van alles en nog wat.
    Maar dit kan dus ook een angststoornis zijn als het alleen maar paniekaanvallen zijn. Wat ervaar je nog meer?
     
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.185
    2.388
    113
    Ben je al bij je huisarts geweest? Heb je al hulp?

    Zo nee doen hoor. Je hoeft het niet alleen te doen.
     
  8. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Ik ben eind oktober bevallen na een moeilijke zwangerschaphad al vanaf 10 weken bedrust ivm zware bloedingen.

    Ik heb angst paniek moe lusteloos van weinig kunnen genieten slapeloosheid concentratie problemen vergeetachtig snel boos

    Ja ik loop al bij een psycholoog
     
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Vervelend zeg! Hopelijk kan de psycholoog je een beetje verder helpen!
    Slik je ook medicatie?
     
  10. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Nee dat niet ja hoop dat het werkt maar gaat me te langzaam
     
  11. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb een pnd gehad. Je mag altijd een pb sturen als je erover wil kletsen of een luisterend oor.
     
  12. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Je hebt pb
     
  13. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij de eerste ging van alles mis in de kraam week.... mijn bv kwam helemaal niet op gang, hij viel meer dan 10% af, had uraten in zijn luier, brulde erg veel. De begeleiding was achteraf gezien belabberd! De kraamhulp heeft in mijn ogen mij beter kunnen begeleiden, vk’s ook. De kraamtranen kwamen, gingen niet meer weg en werden alleen maar erger....

    Na 6 weken heb ik huilend de ha gebeld omdat het “allemaal niet meer hoefde...”. Heel heftig als je je zo voelt. Ik kreeg therapie en na 4,5 maanden was ik er redelijk van af. Officieel kreeg ik de stempel angststoornis maar een PPD werd niet uitgesloten....

    Nu ben ik afgelopen dinsdag van de tweede bevallen en ik zit nog steeds te wachten tot ik mij rot ga voelen! Zo raar..... maar ik voel me goed tot nu toe. Gisteren wel kraamtranen gehad maar ook meed dat ik verdrietig ben dat het bij mijn oudste zo rot is gegaan en dat het nu zo ontzettend fijn gaat.... ik heb een geweldige kraamhulp nu en daardoor juist het besef hoe slecht de begeleiding de eerste keer ging... ik kan daar best verdrietig om zijn... het had niet gehoeven in mijn ogen.

    Ik geef je even een digitale knuffel.... het is zo k*t als het je overkomt! Het komt goed, echt maar de weg zal niet makkelijk zijn. Misschien is EMDR therapie iets? Een vriendin heeft daar heel veel baat bij gehad
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.990
    25.429
    113
    Ik heb een lichte pnd gehad. Hierdoor geen borstvoeding kunnen geven.
    Veel schuldgevoel gehad, angst, verdriet, sombere en nare gedachtes, paniek, slapeloosheid. Ik heb er zelf mee gedeald want ik was van mening dat therapie het voor mij alleen maar erger zou maken.

    Je mag me een pb sturen als je daar behoefte aan hebt.
    Super van je om uit te reiken! Dat maakt je een goede moeder!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  15. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Echt super lief heb tranen in mijn ogen
     
  16. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik ben gister voor een eerste gesprek bij een psycholoog geweest. Aan het einde zei hij: ik kan het na 1 gesprek niet met 100% zekerheid zeggen, maar volgens mij heb jij een fikse postnatale depressie (evt gehad).
    Mijn oudste is bijna 3.. Bij haar is het allemaal begonnen en ik heb nooit hulp gezocht omdat het op en af ging.
    Ik hou niet van hulp vragen en doe het graag allemaal zelf. Maar ik moet leren accepteren dat dat soms gewoon niet kan. Ik loop er feitelijk dus nog mee rond.
    Ik ga waarschijnlijk ook EMDR krijgen hiervoor.

    Je mag altijd een pb doen:)
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mijn zwangerschap was behoorlijk medisch, veel extra onderzoeken gehad en veel angsten. Erna kwam na de keizersnede de borstvoeding niet op gang viel de kleine meer dan 10% af en werd geel dus weer angsten. Kwaamtranen kwamen pas na ongeveer 10 weken maar bleven...

    Ben niet bij een psycholoog geweest maar bij een psychotherapeut. Minder praten meer actie was het idee. Na 4 maanden was ik er klaar. Diagnose was deels angststoornis en deels depressie (pnd niet officieel).
     

Deel Deze Pagina