Postnatale Depressie??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lill, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Mja. Ik bel maandag meteen en dan kijk ik wel wat hij zegt.

    Dank jullie voor jullie reacties dames :thumup: ik hou jullie op de hoogte
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Heb woensdag ochtend een afspraak met de huisarts
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Fijn dat je gebeld hebt Lill, hoe gaat het vandaag? Als je iets kwijt wilt kun je altijd hier even alles opschrijven, al is het maar even spuien.
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Het gaat vandaag wel oke. Al ben ik totaal uitgeput al de hele dag. Ik word zo moe van al die gedachtes en dat opgefokte gevoel.
     
  5. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Wat goed van je! Vind het heel knap hoe je alles aanpakt en het pobeerd om te buigen naar iets positiefs. Daar kunnen veel mensen iets van leren.

    Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen woensdag.
     
    Lill vindt dit leuk.
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Lief van je ❤
    Misschien stel ik me wel aan en is er niks.
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Je stelt je absoluut niet aan!niet fijn voelen, angstig of erg moe voelen is niet ok en daar mag je best hulp voor vragen. Het kan zijn dat je nu gewoon wat extra hulp nodig hebt van bijvoorbeeld een psycholoog maar er kunnen ook bijvoorbeeld problemen zijn met je schildklier. En wat er ook is, het is van belang dat je serieus word genomen en de hulp krijgt die je verdient, want meid je bent gewoon een goede moeder. Het moederschap is gewoon pittig.en een helpende hand is altijd fijn
     
  8. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Succes vandaag bij de huisarts.
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Thanks. Ben net geweest.
    Hij denkt niet specifiek aan een postnatale depressie, maar vind wel dat er iets gedaan moet worden met mijn klachten, dus dat gaat ie nu in gang zetten.
     
  10. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Fijn dat er geluisterd is naar je klachten.
    Mocht je willen, dan kan je altijd hier even je ei kwijt.
     
    Lill vindt dit leuk.
  11. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Het klinkt mij allemaal bekend dit!

    Na de geboorte van mijn oudste had ik dezelfde klachten. Na 6 weken ook aan de bel getrokken. Kon gelukkig vrij snel bij een psycholoog terecht. Die constateerde een angststoornis en dan specifiek een piekerstoornis (wat als, wat als, wat als)

    Helaas gaat het nooit helemaal over :$ maar heb ik het redelijk onder controle. Hier is het echt hormoon gerelateerd. Na de geboorte van mijn jongste had ik in eerste instantie er weinig last van. Nu sinds een paar weken wat meer. Ik slik metarelax hiervoor wat goed werkt. Schaam je zeker niet! Goed dat je naar de HA bent gegaan. Praten alleen al kan zo opluchten.

    Als je meer wilt weten mag je een Pb sturen
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Dank je :) dat ga ik even doen
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Knuff ♡
     
    Lill vindt dit leuk.
  14. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Ach! Wat klinkt dit herkenbaar. Hier is baby nu 6 maanden. De eerste (zeker) 4 maanden leefde ik continue met enorme stress. Gaat het meteen slapen? O help, het wordt nu al wakker! O als het nou maar niet gaat huilen. Het zorgde ervoor dat ik echt paniekaanvallen kreeg. Wat heb ik veel gehuild en me angstig en onzeker gevoeld.

    Ik heb geen pnd maar ben wel verwezen en heb uiteindelijk AD gekregen en begeleiding van iemand die af en toe thuis komt, zodat ik mijn rust en vertrouwen kan leren krijgen met de kleine.

    Je verhaal is heel erg herkenbaar. Zoek goede hulp!! Bij mij gaat het nu na 6 mnd zo goed, maar bij de oudste heb ik 2 jaar in mn eentje getobt omdat ik dacht dat mijn gevoel raar was.

    Stuur mij gerust een pb, ik wil je graag helpen!
     
    Lill vindt dit leuk.
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.747
    6.558
    113
    Vrouw
    Dank je. Ik zal morgen even een pbtje sturen :) in elk geval dank je voor je berichtje
     

Deel Deze Pagina