postnatale kine?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Aag, 10 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    Hallo,

    Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis kwam er een kinesiste langs die me zei dat ik de eerste 6 weken niet te veel mag tillen. Ik moet ook opletten als ik uit bed kom, dat ik dan langs mijn zij 'rol' en dus bijvoorbeeld niet vanuit het bed de baby al draaiend oppak. Ze zei dat ze nog voor mijn ontslag uit het ziekenhuis zou terugkomen. In het tumult, was ik dat laatste vergeten. Ik heb dus niemand meer gesproken.

    Intussen ben ik 2 weken bevallen, en vraag ik me af of ik al oefeningen kan doen en welke dan? Ik las op enkele sites al oefeningen die mensen op het kraambed zelf deden (oa bekkembodemspieren etc). Ik had een 3e graadsruptuur en wil wel graag alles weer trainen. Bovendien zie ik er nu precies nog 5 maanden zwanger uit, ik wil dus zeker op de juiste manier mijn buikspieren weer laten aansterken, zonder het erger te maken. Bovendien zing ik veel op hoog niveau, maar heb daar ademsteun voor nodig. Ik wil dus ook tijdig de juiste spieren hiervoor trainen.

    Ik zal ze dus wel eens bellen, maar vraag me dus af of jullie ook al zo snel begonnen waren met oefeningen en wat ik me er dan bij mag voorstellen...
     
  2. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ok, vanuit wat ik weet, volgens mij zit het zo:

    Bekkenbodemspieren mag je wel al gaan doen na de bevalling op het kraambed
    Buikspieren pas na 6 weken

    Correct me if I'm wrong ladies :)
     
  3. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ja klopt en zelf liet ik mijn buikspieren eerst controleren door een fysio. En als die aangaf dat er geen sprake was van een diastase eerst starten met de schuine buikspieren en dit na 2-3 weken uitgebreid met de rechte
     

Deel Deze Pagina