moet ik even kwijt (cassiere)

Discussie in 'De lounge' gestart door Gingerkitten, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gingerkitten

    Gingerkitten Actief lid

    12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    was ik net bij de jumbo waar ik paar keer in de week boodschappen doe... 1 x de grote boodschappen en aantal keer kleine dingetjes. meestal met kindje en man. nu een keer alleen en geen id mee (was ook de eerste keer dat ik die niet mee had)

    krijg ik geen wijn mee :O
    ja zegt mevr, onder de 20 moet ik het vragen dus je krijgt het niet mee. Ik: ja ben al ouder dan dat, kom hier heel vaak met man en kind. ik lijk toch geen 16. nee zegt ze dat lijkt u ook niet, maar het is voor u net zo vervelend als voor mij :O

    Ik ben zooooo pissig. ik snap dat ze het moeten vragen hoor maar ik kom zeker wel 1x in de week bij haar aan de kassa en ze heeft het nog nooit gevraagd. zaterdag 2 dagen terug nog, zei ze nog dat ik maar niet moest bukken omdat ik mijn kind in de draagzak had...

    ik mocht wel terugkomen dan liet ze de fles even voor me staan.
    als ze een keer zou opletten had ik het gedaan maar voor iemand die me tig keer ziet, en nog eens heel langzaam werkt doe ik het niet.

    zo dat ben ik kwijt....

    reacties over dat ze het moet vragen zit ik niet op te wachten want ik weet dat ze het mag vragen maar het gaat me erom dat ze me kennen daar :)
     
  2. NoukjeTygo

    NoukjeTygo Fanatiek lid

    3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    hier dan even een reactie van een caissiere;
    Orders voor alle supermarkten zijn hetzelfde. óók als je iemand kent moet je het vragen. Sterker nog, als mijn eigen broertje (19) binnenkomt moet ik het hem ook vragen. Heeft hij niet bij zich; krijgt hij het niet mee.

    Het is niet zozeer een kwestie van kennen ben ik bang..
    Wel krom dat ze het mét man en kind niet vragen maar zónder weer wel. Dat is dus wel weer vreemd.
     
  3. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    misschien dat haar supervisor in de buurt stond en de medewerkers in de gaten hield?
     
  4. Suprise

    Suprise Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    en daar komt bij dat ze natuurlijk heel veel mensen op een dag ziet en ze niet alles kan combineren.

    Is net zo iets al dat ik door clienten niet herkend wordt als ik mijn uniform niet aan heb. Er zijn clienten bij waar ik dagelijks kom maar als ik mijn uniform niet aan heb moeten ze wel 3x kijken of ik het ben.
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Tja als ze het niet vraagt en haar baas ziet het dan is zij de sjaak. Dus ik snap het wel, hoe raar het soms kan overkomen.
     
  6. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ook vrouwen onder de 20 kunnen met hun partner en een kind in draagzak boodschappen doen.

    Wees blij dat het beleid geen uitzonderingen maakt. Het doel is het terugdringen van drankgebruik onder minderjarigen. Als ouder zou je dat nu nog meer moeten begrijpen :)
     
  7. Tines mam van 2

    Tines mam van 2 Bekend lid

    11 feb 2013
    973
    0
    0
    ok dus omdat jij daar elke week boodschappen doet kent ze jouw?
    heb je haar verteld hoe oud je bent dan?

    vrouwen onder de 20 kunnen namelijk ook een man en kind hebben.
    daar komt bij, die cassiere ziet op een dag honderden mensen die bij haar afrekenen. sorry hoor maar ik spreek dagelijks ook honderden mensen via mn werk maar een dag later weet ik niet meer wie ik gesproken heb.

    snp dat je er pissig van word maar heb je je zelf alleen een beettje mee denk ik.

    het is wel raar dat ze het wel geven als man en kind er zijn en niet als je alleen bent.

    heb je dat ook gezegd? dat je het anders altijd gewoon mee krijgt.
    en hoe oud ben je? want als je ouder als 20 bent dan zou het niet meer hoeven toch?
     
  8. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    tja. de cassiere doet haar werk gewoon op de juiste manier. daar is geen discussie over mogelijk lijkt me
     
  9. EdelHertje

    EdelHertje Niet meer actief

    Flauw dat je van jou probleem (ID. Kaart niet mee) haar probleem aan het maken bent.

    Ik denk dat de caissière meerdere mensen op een dag ziet en "kennen" vind ik dan ook een groot woord.
    Daarbij vraag ik me af of ze jou leeftijd dan moet kennen aan het feit dat je een man en kind hebt?
     
  10. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ja het voelt lullig, maar ze hebben zoveel klanten! En buiten dat, wat ook Noukjetygo zegt, het zijn nu eenmaal regels.
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    reacties dat ze het moet vragen zit je niet op te wachten...
    dat is toch juist wat ze moet doen van haar baas?
    en dat jij daar iedere week komt laat niet zien dat je ouder bent dan 20 ongeacht met wie je daar je boodschappen doet.
     
  12. Gingerkitten

    Gingerkitten Actief lid

    12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    ik ben 23 jaar! scheelt maar 3 jaar weet ik.
    het gaat mij erom dat ik het idd normaal wel altijd mee krijg, en nu niet. ik ben zelf cassiere geweest dus ik weet hoe alles in elkaar steekt en als ik eergister nog iets aparts heb gezegd tegen een klant bijvoorbeeld van dat bukken had ik dat wel onthouden:)

    had gezegd dat ik vaker kom en hoe oud ik ben enz maar dat maakt niks uit:)
    ik vind dat ze het dan veeeeel eerder had moeten vragen
     
  13. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik had het ook een paar jaar geleden toen ik me ID niet bij me had, was toen bijna 22 denk ik.
    Daarna mijn man erbij gehaalt en toen bleek het nogniet te mogen, ben toen behoorlijk uit mijn plaat gegaan.
    Alleen bleek het na wat lezen thuis inderdaad wel te kloppen dat ze het zelfs niet aan mijn man mee mocht geven waar ik bij was zonder ID....

    Het is best vernederend, ik herken de frustratie.
    Sinds dien koop ik geen alcohol meer, of laat het me vent halen.
    Voor die ene keer met nieuwjaar enzo dat we het drinken, tjah.
    En in andere situaties leg ik gewoon al voor ze het kunnen vragen me ID neer en als ik hem niet bij me heb dan maar niks, ga nooit meer zo voor joker staan.

    En tjah, die mensen zien heel erg veel mensen op een dag.
    Dat wil nogniet zeggen dat ze juist jou dan herkennen.
     
  14. Gingerkitten

    Gingerkitten Actief lid

    12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    ik wilde het gewoon even kwijt :)
    en ik zei toch dat ik het wel snap dat ze het vraagt...
     
  15. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Ik snap dat het vervelend is. Aan mij wordt het ook wel eens gevraagd. Dat vind ik ook niet leuk. Ik ben boven de 20 dus ik hoef hem eigenlijk niet meer te laten zien. Maar ja wettelijk gezien moet je sowieso een ID op zak hebben. Zeker als ik weet dat ik alcohol ga kopen let ik er altijd goed op dat ik hem echt bij me hebt. Voorkomt een hoop gedoe. Ik denk dat het voor de caissière ook niet leuk was om te vragen. Ik ben vroeger ook caissière geweest als je baas zag dat je het niet vroeg dan kon je echt in de problemen komen en een winkel kan een hele hoge boete krijgen. Leeftijd schatten is zo lastig en je wil ook weer niet iemand beledigen.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Waarom heb jij je ID niet mee?

    Dat is verplicht

    Verder vind ik het erg goed dat ze het vragen.

    Dat wilde ik even kwijt
     
  17. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Je zal het wel vervelend hebben gevonden omdat je deze ene keer je ID niet bij had, ik neem toch aan dat je het anders toch niet ze vervelend vond??

    Tenminste, ik wordt nog steeds gevraagd voor mijn ID. Ook door cassieres die me wekelijks zien. Ik maak er geen probleem van, vind het eerlijk gezegd wel een compliment, ik als 27 jarige moeder van 2 kinderen die haar ID moet laten zien omdat ze twijfelen ( en ja hoor, ook als ik mijn 2 kids bij heb en een wagen vol kratten bier voor een feestje vragen ze het nog):D.
     
  18. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    lastig dit!
    Al zie je iemand 10 x op een dag. En die gene koopt tien x een fles wijn. dan moet je tien x ID vragen. Regels..... Ik weet er alles van. Werk op een tankstation. Elke avond de zelfde klanten en elke x moet je weer vragen. ALs ze buiten staan te controleren van een of andere instantie en ze hebben geen ID bij zich krijgen wij een boete!! Zal mn baas niet blij mee zijn! na 2x mag je geen tabak meer verkopen!
     
  19. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Sja, ik zie het probleem niet zo. Ik ben ook (bijna) 23 en als ik drank haal bij de slijterij of bij de supermarkt en ze vragen om mijn id heb ik daar echt geen problemen mee, ook niet als ik mijn zoontje van 3 bij me heb waardoor ze er misschien icm mijn uiterlijk (ik zie er niet echt minderjarig meer uit;)) er al een beetje van uit kunnen gaan dat ik niet minderjarig ben. Het zijn de regels en die accepteer ik.
     
  20. Onje

    Onje Niet meer actief

    Als ze aan mij mijn ID had gevraagd had ik haar achter de kassa vandaag getrokken om haar te omhelzen alsof ze mijn beste vriendin was. Ik had nog 10x die fles gepakt en bij iedere keer dat zij om mijn ID vraagt had ik geglunderd van oor tot oor!! HE WAT ZEG JE!!?? Oooh MIJN ID !!


    Al trek ik de hele wijnkelder mee, ik met mijn 28 krijg deze zonder moeite mee hoor. Laat die ouwe maar denken ze ;) Spaart U?? ook zegeltjes mevrouw...Ik ben blijkbaar verzadigt genoeg..
     

Deel Deze Pagina