Pregnyl gehad; wanneer springt follikel?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ashleyrachel, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    dames
    Ik weet het ff niet meer :) dus help...
    Gisteren avond nog een negatieve ovu test, wel al flink donder maar nog niet voldoende.. vanmorgen om 11:00 bij de echo dag 16 een follikel van 18mm
    En dus is om 11:30 de pregnyl gezet bij de arts.
    Wanneer kan ik nu verwachten dat de follikel springt?
    En wat is het beste moment nu om te klussen
     
  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Een iui vindt dan altijd 36 uur later plaats. Succes!
     
  3. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Je follikel is eigenlijk al zo groot dat deze ieder moment kan springen. Zou voor de zekerheid vanavond en morgenavond klussen. Het kan namelijk zo zijn dat de eisprong eerder plaatsvindt dan de pregnyl opwekt. Was bij mij ook zo en zie mijn banner ;). Succes!
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je lichaam nog niet zelf een lh piek had gemaakt, word dat nagebootst met de pregnyl. Je eitje springt dus 36-40 uur na het zetten van de injectie.
    Bij pregnyl bij een eigen LH piek (dus ter ondersteuning) springt de follikel binnen 24 uur.
     
  5. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Dank je wel :) hopelijk duurt het hier ook niet lang meer
     
  6. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Op goed geluk dan maar :) hadden idd vanavond morgen en manlief zei zelf nog zondag ochtend... die is wel heel vastberaden deze ronde :p
    Maar dan zou ik hem dus niet moeten missen dus ?
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, je bent alweer een eindje op weg ;)
     
  7. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Haha ja dan zou je hem inderdaad niet kunnen missen. Wij hebben zelf IUI moeten doen voor beide zwangerschappen, maar ook bij deze zwangerschap had ik zelf het idee dat mijn eisprong eerder plaats zou vinden. Uiteindelijk heeft de inseminatie ook een dag eerder plaatsgevonden. Ovulatietesten en temperaturen heeft bij mij nooit goed gewerkt. Succes meis, ik hoop op een plakker! (Heb zelf helaas ook 2 miskramen moeten verduren, maar probeer positief te blijven).
     
  8. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Lief van je :) we blijven altijd positief :) soms wat moeilijk maar ach na de ene tegen slag na de andere leer je er mee om gaan en dus wordt het dan ook wel weer makkelijker.
    Uiteindelijk vanmorgen niks van terecht gekomen, had er zo geen zin in Haha maar ach denk idd met vrijdag en zaterdag avond dat we niet gemist hebben idd.
    Ovu testen en temp werkt hier ook niet ten eerste totaal geen tijd voor sta smorgens te wisselend op qua tijd dus dan is temp al helemaal niet betrouwbaar. En om elke keer met die testen te slepen nja zo geen zin in :) geeft me ook alleen maar druk.
    Merk wel dat ik behoorlijk last heb van de pregnyl... tepels doen echt als de tierelier zeer.... pijnlijker dan normaal van de progestoron en damm humeur switsches van hier tot aan Tokio, janken, lachen, boos alles der op en der aan :) man is de deur uit gevlucht :) wel met goedkeuring uiteraard :)
    Nu maar weer twee weken geduld hebben...
    vanaf wanneer zal de pregnyl eruit zijn?? Hoor vaak met een dag of 10???
    Heb vanmorgen maar een zw test gedaan om eventueel straks rond 14 dpo als ik officieel mag testen te kunnen vergelijken en om over een week te vergelijken.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Bij mij gaf de kv op dag 14 na de pregnyl nog ee vage streep en werd ik de dag erna ongi.
    Dus die 10 dagen is zeker geen betrouwbaar uitgangspunt ;)
     
  10. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Thnx dan ga ik gewoon 15 dagen aanhouden tot we officieel gaan testen.
    Ga wel om de zoveel dagen toch een zw test doen puur om te kijken of het af zal lopen. Klinkt trouwens wel lekker dubbel Haha bedoel natuurlijk dat ik dan pas 15 dpo het serieus zal nemen :p
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ik snap je helemaal ;)
     
  12. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Kan je trouwens door de pregnyl wat krampjes hebben in de dagen na de eisprong?
    Vrijdag om 11:30 gezet dus ei moet zaterdag gesprongen zijn.
    Valt me op dat ik een soort van lichte menstruatie krampjes heb sinds zondag avond.
    Innesteling of iets in die Trent natuurlijk nog veel te vroeg voor.
     
  13. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ja dat kan. Ik had ook krampen toen ik 5 weken zwanger bleek te zijn. Je lichaam reageert erg op alle hormonen. Kunnen ook makkelijk je darmen zijn trouwens.

    En inderdaad met een dag of 10 moet de pregnyl uit je lichaam zijn.

    Heb zelf bij de laatste poging niet eens meer getest, maar gewoon afgewacht. Met 7+1 weken zwangerschap zat ik dus bij de arts te verkondigen dat ik geen enkele zwangerschapstest had gedaan. Was de eerste vrouw daar :)
     
  14. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    WoW ik ben in schok :p dat je het zo lang kon volhouden Haha.
    Ik wou eigenlijk ook pas gaan testen na overtijd.
    Mja ben nu toch wel heel benieuwd hoe het gaat met de hcg van de pregnyl :)
    Dus dat testen na overtijd wordt hem niet :)
    Dat geduld ga ik waarschijnlijk ook niet hebben Hahaa
    Ik neem aan dat jij er gewoon van uit bent gegaan na nod dat het raak was lijkt me zonder testen :) hoe ver ben je nu ?
     
  15. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    @Roos32 never mind zie al hoe ver :p
    Ben niet zo helder vandaag Haha
     
  16. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Haha ja ik ben er al bijna. Geeft niet. De arts vroeg ook serieus waarom ik dan dacht dat ik zwanger was. Nou ehm, ik ben inmiddels 3 weken overtijd en een cupmaat gegroeid.

    Mijn man en ik hadden bij de vorige pogingen wel positief getest en toen ging het alsnog mis. Ik weet dat ik op de verjaardag van mijn schoonzus ongesteld moest worden en het weg bleef. We hebben het er gewoon verder niet over gehad en na een week heb ik het ziekenhuis gebeld. Moet zeggen dat dit voor mijn gemoedstoestand wel het beste werkte.

    Maar jij moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik draai duimen voor je in ieder geval.
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Zaterdagavond tussen 23.30 en 03.30 us hij gesprongen idd en hcg kan idd krampjes veroorzaken, dus pregnyl ook :)
     
  18. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    IMG_4911.JPG
    Dames vandaag 6 dagen na de pregnyl om de dag getest voor de afloop... maar vraag me nu echt af gaat het zo snel zakken... en wanneer zou ik bij wanneer het raak zou zijn weer een oploop moeten kunnen zien agezien ik nu nog maar 5 dpo zit zakt ff de moed in de schoenen
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Met 5 dpo heb je nog niet eens de innesteling gehad en pas 2 dagen na innesteling is hcg heel licht zichtbaar op een test :)
    Je bent dus nog veeeeeeeel te vroeg om zwanger hcg op een test te gaan zien hoor :):)

    En stel dat je ei na middernacht is gesprongen( (dus zondagmorgen heeeeeel vroeg) dan zit je nu zelfs pas op 4 dpo ipv 5 ;)
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De ronde dat ik zwanger raakte was mijn lichaam ook al bezig om alles in gang te zetten, alleen springen mijn eitjes niet zonder pregnyl, maar veranderen in cystes.
    Die ronde dus vroeg in de ochtend pregnyl gezet en in de middag werd de pijn in mijn eierstok erger en opeens was het afgelopen...niks meer gemerkt daarna, dus ik vermoed dat het eitje al binnen 12 uur gesprongen is toen.
     

Deel Deze Pagina