pretecho

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door djara, 8 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zouden jullie een pretecho willen?

  1. ja

  2. nee

  3. weet (nog) niet,

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    aangezien wij elke 4 weken een echo krijgen, omdat ik bij de gyn onder behandeling ben, doen wij ws geen pretecho, ik ben dan wel benieuwd of anderen een pretecho willen en zo ja... dat ook gaan doen. ik heb gehoord dat de kans dan wel erg groot is, dat je dan het geslacht te weten komt. hoe denken jullie erover?
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als ik straks zwanger ben willen mijn vriend en ik weten wat het wordt.

    Niet iedereen wil dat maar wij vinden dan wel handig.
     
  3. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    weet nog niet of we dat gaan doen ligt er aan als ik nog eentje krijg in het ziekenhuis dan niet
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb gekozen voor JA!!!
    Bij ons dochtertje hebben we dat ook gedaan.
    Je kan zelf kiezen of je het wilt horen wat het geslacht is van de baby.
    Vaak moet je bij degene die de echo doet een formulier invullen, dat als er wat is wat ze niet vertrouwd, of ze dat kan zeggen tegen jullie en of ze je door mag sturen naar de gyn.
    Dit moet je dan ondertekenen.
    Toen wij de echo kregen van ons dochtertje was alles al zo duidelijk te zien.
    Maar met die echo's van nu is het nog mooier ( en dat van ons is nog maar drie jaar geleden) de techniek gaat zo snel haha.

    Het is wel duur, maar wel een hele mooie en dierbare herrinering!!

    groetjes
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij gaan ook voor de pretecho. En juist ook op dat moment om te weten te komen of we een jongetje erbij krijgen of dit keer een meisje. Mijn zoon is er stellig van overtuigd dat hij een zusje krijgt (hij is nu 4 en half). Bij mijn zoon kon ik het destijds ok laten doen maar niet gedaan en we wilden ook juist het geslacht toen niet weten! Dus ik bekijk het van 2 kanten ik kan nu mijn nieuwschierigheid iet bedwingen!!

    Gr Carry
     
  6. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Ja, en ik raad het ook iedereen aan! Ik vond het met name heel leuk dat ik de baby kon voelen en zien trappelen tegelijk. Wist ik eindelijk wat de baby aan het doen was als ik van die plofjes voelde.

    Ook mijn man vond het heel leuk. Bij 20 weken had ik nog niet echt een buik en hij merkte er eigenlijk niet zo heel veel van dat ik zwanger was. Dit was voor hem ook een soort van tastbaar.
     
  7. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik krijg, via mijn verloskundige, bij 20 weken nog een echo. We mochten zelf kiezen of we dit wilde of niet. Natuurlijk zeiden we allebei volmondig JA. Ik kan niet wachten om die kleine weer te zien.
    We willen dan ook graag het geslacht weten. Ik heb nu al drie keer gedroomd dat ik beviel van een meisje, dus eigenlijk zijn we nu toch wel ontzettend nieuwsgierig geworden :)

    groetjes, tamara
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb "weet ik nog niet" gekozen.
    Dat ligt er helemaal aan.
    Ik heb medische indicatie en moet dus naar de gyn als het zover is.
    Ik neem aan dat ik daar ook blijf en daardoor geregeld een echo krijg. Dus dan niet.
     
  9. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij willen wel een pretecho, maar we willen zoals het er nu uitziet niet weten wat het wordt. Althans ik wel, maar mijn man wil het niet weten.
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik weet het ook nog niet, ik weet nog niet eens of we wel het geslacht willen weten. Mijn man wil het wel weten zegt-ie.
    Maar goed, als ik net als Beppie naar de gyn moet voor controles, dan krijg ik nog vaak genoeg een echo, anders don we denk ik wel een pretecho.
    Toen ik zwanger was van Ilse heb ik pas een (pret)echo gehad bij 19 weken omdat de verloskundige een 12-weken echo niet deden, nu is dat wel standaard. Nou ja, na 30 weken moest ik alsnog naar de gyn voor de controles dus kreeg ik wel elke keer een echo.

    Groetjes van Kiki
     
  11. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb voor NEE gekozen. Ik heb met 8 en 11 weken een echo gehad, omdat het verder prima gaat krijg ik geen echo meer. Ik weet daarom het geslacht niet. Een pretecho vind ik toch best veel geld. Als ik een hoop geld te besteden had, zou ik het misschien makkelijker doen.
    Ik ben blij wanneer ik een gezond kind ter wereld breng en ik hoef dus geen pretecho meer. Zou ik nog een echo moeten krijgen, dan zou ik misschien wel willen weten wat het wordt (geen idee).
    Maar daar hoef ik geen echo voor.
    Ik laat me gewoon verrassen ;)
    Verder moet iedereen het voor zichzelf weten.
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Voor mij ook een JA, we hebben de pretecho nl al gehad, en wij weten welk geslacht t babytje heeft...
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier in belgië gaat het er helemaal anders aan toe, wij krijgen normaal maandelijks een echo.
    Bij mijn gyn moeten we de eerste drie echo's betalen en al die erna zijn kosteloos. En wat ook leuk is, telkens je gaat kun je een videocassette meedoen en nemen ze alles op. Maar door m'n paniek vanavond ben ik jammergenoeg m'n cassette vergeten.
     
  14. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    ik heb ook op ja gedaan
    als ik geen echo meer zou krijgen dan zouden we een pretecho wilen maken om te weten wat we krijgen maar ik krijg bij de verloskundige op 30 september nog een omdat waarschijnlijk de baby te groot is
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    jaaa, gewoon omdat ik denk dat ik er geen genoeg van kan krijgen hihi en je kunt ook een dvdtje laten maken, vind ik ook leuk voor later!

    groetjes
     
  16. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik zou het ook zeker doen. Ik zou het niet willen missen.
     
  17. muis

    muis Lid

    11 sep 2005
    27
    0
    0
    hoop niet dat je er dan alleen voorstaat hoor
    weet wat het is ;)
     
  18. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ok, ik ben bijna om, die pretecho gaat er komen, maar ik weet nog niet of ik dan ook het geslacht wil weten. En ik ben ook erg benieuwd naar een 3D echo. Wie heeft daar al ervaring mee?

    Groetjes van Kiki
     
  19. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb ook ja gestemd wij hebben met 25 weken een pret echo gehad en met 30 weken eentje op 3d
    dit later omdat ze het apparaat nog niet in huis had
    kan het iedereen aanraden is egt SUPERRRRR

    gr debbie
     
  20. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    kan je het met een 30 31 weken nog wel zien wat het wordt? ik sta namelijk zelf in een dubio
     

Deel Deze Pagina