Pretpark geschikt voor kleuterfeestje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jomay, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    hoi hoi,
    Ik heb kinderfeestjes stress.... mijn zoontje van 5 viert zijn feestje binnenkort en moeten nog bedenken wat te doen... ik dacht aan naar een grote speeltuin of pretpark oid maar dan wel eentje die geschikt is voor kinderen van die leeftijd. Niet eentje met (ook) allemaal achtbanen of wildwaterdingen waar ik ze dan van af moet houden en hele tijd zeggen dat ze ergens niet in mogen. Of die te groot is dat ik ze kwijt raak. Woon in Amsterdam dus max half uurtje rijden. Oud valkeveen of Linnaeushof leken me meer van de categorie hierboven, niet geschikt dus. En sprookjeswonderland Enkhuizen te kinderachtig (volgens mijn vriend...).
    Iemand nog ideeen?
    Heb net het feestje van zijn broer gehad met een uitgebreide speurtocht dus dat wil ik nu even niet meer.( ben nog aan t bijkomen van al dat gepuzzel;))
     
  2. Roos123

    Roos123 Niet meer actief

    Wij zijn naar de plaatselijke speeltuin geweest. Tien meter lopen vanaf ons huis. Ik vind ze op die leeftijd veel te jong om mee op pad te gaan met kinderfeestjes.
     
    a2cmieux, puzzelstukje, floppie888 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Melief

    Melief Niet meer actief

    Dit ja!
    Wij zijn lekker naar het park met speeltuin geweest en daarna thuis pannenkoeken gegeten. Vond dat al verantwoording genoeg voor andermans kinderen.
     
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik ken sprookjeswonderland niet maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat te kinderachtig is voor een kind dat net 5!!! is...en vriendjes/vriendinnetjes van dezelfde leeftijd......Welke doelgroep denkt je vriend dat het is? Vind het best vreemd dat hij dat denkt eigenlijk.

    Daarnaast vind ook ik dat de plaatselijke speeltuin voor deze leeftijd vaak al "spannend' genoeg is, wat ranja er bij, een taart mee en ander lekkers en lekker laten spelen.
     
    floppie888, Syane, Waxinelichtjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Sprookjeswonderland is echt niet te kinderachtig hoor voor 5-jarigen. Juist leuk! Maar ik zou het wat kleinschaliger aanpakken. Inderdaad misschien een flinke speeltuin in de buurt?
     
  6. Koon

    Koon Niet meer actief

    Hier ook voor de 5e én 6e verjaardag naar een plaatselijke speeltuin geweest.
    Kinderen hebben zich heerlijk uitgeleefd. Daarna een frietje en weer naar huis.
     
  7. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Mja missch denk ik inderdaad te groot. Komt ook een beetje door de toon die gezet wordt door zijn broer en diens vrienden. En de enige leuke grote speeltuin redelijk in de buurt die ik kan bedenken wordt al door iedereen gedaan, is ie vorige week nog geweest met een feestje.
    Maar ga inderdaad maar es wat dichterbij huis en kleiner zoeken.
     
  8. Kimkommer

    Kimkommer Bekend lid

    15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    De geitenboerderij in het Amsterdamse bos?
     
    floppie888 vindt dit leuk.
  9. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ja dat schijnt heel leuk te zijn inderdaad, nog nooit geweest. Ik vind persoonlijk geiten helemaal geen gezellige beesten dus trekt mij dan weer niet zo. Maar goed om mee te nemen, dank
     
  10. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik was vd week nog in sprookjeswonderland. Ik vind dat geweldig, ben daar het grootste kind haha:roflmao:

    5 jaar is juist ideaal voor daar. Ik zeg: doen! Ook niet zo belachelijk groot daar.
     
  11. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Misschien zit hier iets tussen?
    Kabouterpad in het Amsterdamse bos
    Puur natuur tuin in Amsterdam noord
    natuurspeeltuin plan west
    Jeugdland/maakland Amsterdam oost
    Woeste westen Amsterdam west
     
    jomay vindt dit leuk.
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik zou t inderdaad ook dichter bij huis houden. Wij hadden voor dochters 5e verjaardag een feestje op de kinderboerderij (mochten ze zelf dieren verzorgen) en houden deze week een Buitenspelen De Luxe feestje in het park vlakbij met allerlei spelletjes categorie zaklopen/waterrace, zelf bellenblaasding maken, hindernisbaan, waterballonnen gevecht...
     
  13. Ik denk dat het voor kinderen echt niet uitmaakt dat ze in een bepaalde speeltuin veel vaker komen of dat 'iedereen zijn feestje daar geeft'. Bij het laatste feestje van onze zoon, had ik allemaal gethematiseerde (Pokémon)spellen bedacht, daar attributen voor meegenomen, prijsjes gekocht, etc. etc. We gingen naar het speeltuintje hier in het park, op 30 meter lopen. Niets indrukwekkends, er staat een glijbaan, een wip, een paar schommels en er is een groot klimrek van touwen. Na het eerste spel vroegen alle kinderen 'of ze nu zelf mochten spelen'. Ze hebben zich de hele middag vermaakt en wilden niet eens naar McDonald's toen het etenstijd was :roflmao: In ons geval ging het toen om 7/8-jarigen, ik denk dat het voor 4/5-jarigen helemaal al spannend genoeg is dat ze buiten schooltijd om met klasgenootjes kunnen spelen :)
     
    Huis van Puck vindt dit leuk.
  14. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Voor 5 jarigen is het vaak het allereerste kinderfeestje dus dat alleen is al behoorlijk spannend voor ze. Laat staan voor sommige ouders om ze dan achter te laten bij een ouder die ze meestal nauwelijks kennen. En vaak is een feestje van 2/3 uurtjes lang zat voor de spanningsboog van een vijfjarige.
    En aangezien je dan nog heel wat kinderfeestjes met je zoon te gaan hebt zou ik het nu niet te moeilijk maken en zeker niet naar een pretpark oid gaan.
    De kinderfeestjes die het meest succesvol hier waren, zijn de feestjes die we gewoon thuis vierden.
     
    bloem82, Manque en puzzelstukje vinden dit leuk.
  15. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Wij zijn laatst met zoon zn 6 e verjaardag naar n buitenspeeltuin in t bos geweest. Thuis eerst een taartje zingen en kadootjes, voor in t park een aangeklede banaan, prikker met worstje kaasje tomaatje, chipsketting gemaakt, zaklopen met jute zak , drinken en snoep mee. Na afloop naar de Mac maar dat was eigenlijk al teveel. Had voor ieder nog n zakje popcorn met houten knijper met naam erop. T was echt Superleuk en relaxed!
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  16. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Geen verwijt maar wel een vraag...
    Als je op de 5e verjaardag al begint met pretparken waar ga je dan naar toe als hij in groep 6,7 of 8 zit?

    Ik zou een speeltuin doen of gewoon thuis. Waterspelletjes als het mooi weer is. Oud hollandse spelen (kun je complete dozen kopen met blikgooien, eilopen, ezeltje prik je enz)

    En als afsluiting friet of pannenkoeken oid.

    Toen de jongens wat groter werden gingen we naar een binnenspeeltuin (boeien dat de rest dat ook deed).

    Heb een x een spionnenfeestje thuis gedaan.

    Bioscoop net aansluitend bezoek aan de mac en de laatste paar jaar, tien iedereen lang en breed hun zwemdiploma s had zijn we gaan zwemmen bij landal hier in de buurt

    Zou niet te groot beginnen want dan zijn de verwachtingen voor t jaar erna hooggespannen!
     
    Jo79, Anna009 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  17. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ik snap niet waarom kinderfeestjes steeds groot-groter-grootst worden! Het gaat an sich toch niet om wat je gaat doen? En ik snap ook nooit zo waarom we altijd moeten vergelijken met andere feestjes... Voor 5-jarigen is volgens mij alles nog leuk! Ik zou het simpel houden!
     
    flipflop en bloem82 vinden dit leuk.
  18. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Misschien is het leuk om eens te googlen op speeltuin verenigingen, meestal afgesloten terrein en goed onderhouden.
    Je nodigt iedereen (max 5 ;) ) uit en je gaat taart eten en kadoos en dan ga je lekker naar de speeltuin, neem voor iedereen iets te snoepen mee of een zakje chips en dan worden ze 2 uur later weer opgehaald thuis.
    Wij zijn met het eerste feestje naar het bos geweest, de speelweide, hutten bouwen met grote stammen etc, helemaal goed!
    En voor het eten was iedereen weer opgehaald.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Op die leeftijd zou ik het veel simpeler doen. Lekker thuis, dat lukt prima op die leeftijd. Wij hadden met onze dochter met 5 jaar een high tea/prinsessenfeestje. Mochten ze allemaal verkleed komen en lekker wat eten en knutselen. Bij onze zoon een piratenfeest. Ook allemaal verkleed (simpele witte shirts stuks geknipt met een embleem erop) en een speurtocht buiten. Ook nog tattoo's gedaan.
     
  20. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    ik heb een foto speurtocht in het dorp gedaan met zoon zijn 5 e verjaardag. gewoon foro's gemaakt en uitgeprint en hun die plekken laten zoeken en aan het eind lag er een kist met zakjes snoep erin en een nep medaille voor de speurtocht. verder een plakje cake en spelen in de speeltuin met 3 dingen bij ons huis. was helemaal prima!

    Heel eerlijk ik denk dat ik mijn 5 jarige niet eens mee zou geven naar een pretpark.
     

Deel Deze Pagina