Pretpark geschikt voor kleuterfeestje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jomay, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik ben het hier helemaal mee eens en ook met @famofthree dat ik niet weet of ik mijn kind zou mee geven eigenlijk naar een pretpark ...
    Hoeveel kinderen komen er en met hoeveel volwassenen ben je?
     
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    waarom met 5 jaar naar een pretpark?

    sowieso een kinderfeestje in een pretpark snap ik niet
    gewoon thuis of in een indoorspeeltuin of bos
    ik zou ook mijn kind niet meegeven als ze naar een groot pretpark gaan al al helemaal niet als ze nog maar 5 jaar zijn
     
  3. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Persoonlijk zou ik voor een speeltuin gaan. En vooral niet kijken wat andere doen. Op die leeftijd vinden ze samen spelen gewoon leuk en ook al zijn er andere feestjes geweest in die speeltuin, het maakt ze niets uit. Hier heb ik afgelopen schooljaar mijn dochter wel een keer of vijf op dezelfde locatie op moeten halen en iedere keer weer enthousiast.
     
  4. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Amstelpark? Zit een leuke speeltuin. Groot kleed mee en lekkere hapjes. Er zit ook een snackbar. Pannenkoeken eten bij Hans en Grietje is ook echt heel leuk. Zit ook een hele leuke speeltuin bij. Weet alleen niet of dat te ver is, het ligt in Zeewolde
     
  5. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de suggesties. Mbt de vragen over het waarom: ik heb het missch verkeerd genoemd, ik bedoelde meer een mini pretpark of uitgebreide speeltuin. Bij ons op school gaan ze ook op schoolreisje met de kleuters naar oud valkeveen of sprookjeswonderland dus dat moet ook kunnen voor feestje lijkt me. Maar het hoeft niet idd.
     
    87chantal87 vindt dit leuk.
  6. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Is die speurtocht die je nog hebt liggen van het feestje van zijn broer toevallig ook geschikt voor deze leeftijd? Evt. een klein beetje aangepast?

    Ik zou het ook simpel houden hoor. Ik heb nu drie feestjes had vann mijn dochter en we zijn nog nooit weg gegaan. Ze vinden het al leuk om met elkaar te kunnen spelen met het speelgoed van mijn dochter. Ik had voor alle feestjes een leuke knutselactiviteit. Naast zingen, taartje eten (zelf cake versieren met allerlei dingen doet het ook altijd goed) en cadeautjes geven was dat echt voldoende. Op alledrie de feestjes was mijn dochter het laatste half uur aan het huilen, omdat ze eigenlijk al overprikkeld was. :rolleyes::confused:

    Het lijkt mij trouwens zooo handig als je kind in de zomer jarig is! Heerlijk naar een speeltuin in het bos met een picknickkleed en de kinderen kunnen lekker uitrazen! Ik zit in december altijd aan een binnenlocatie vast...
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.796
    8.663
    113
    Ik zou het ook kleiner aanpakken, je hebt nog genoeg jaren te gaan. Kies een thema waar je zzontje gek op is of hem leuk lijkt (piraten bijvoorbeeld)
    Een speurtocht met spelletjes, als je hier op het forum kijkt zie je heel veel tips met betrekken van de spelletjes die je thuis kan doen. (Laatst nog een lading spelletjes getypt voor iemand in het gedeelte schoolkinderen)

    Met weinig dingem kun je veel leuke dingen doen, al stuur je ze met een knapzak naar het speeltuin:)
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Met 5 jaar en in de zomer zou ik mooi thuis blijven. Leuke ouderwetse spelletjes in de tuin (zaklopen, koekhappen, snoephappen, verstoppertje, ezeltje prik). Of evt. naar een speeltuin in de buurt.

    Mijn zoontje van 5 zit in groep 2 en is nu 1x op een feestje uitgenodigd. Gingen ze ook naar de speeltuin waar hij al heel vaak komt, maar het was me toch een feest! Veel kinderen gaan met 5 jaar voor het eerst naar een feestje en dan is alles al spannend. Sommige van zijn klasgenootjes durven nog maar net af te spreken bij een vriendje thuis ipv in hun eigen huis, dus die zouden zoiets al heel erg spannend vinden. Mijn zoon is erg makkelijk en sociaal, maar ik zou niet blij zijn als hij mee moest met andere mensen naar een pretpark op deze leeftijd, eerlijk gezegd.
     

Deel Deze Pagina