Ijzertabletten en floradix

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kikibo, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

    Kikibo Actief lid

    2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb weer een vraag over ijzertabletten. *wat maakt een mk je toch onzeker... :(*.

    Ik slik al sinds 6 juli ferrofumaraat (200mg). Nu heb ik de tip gekregen dat Floradix vaak wordt aangeraden tijdens (voor?) de zs. Ik heb dit vandaag bij de apotheek gehaald en gevraagd of ik dit gelijk met de ijzertabletten mag innemen. En daarnaast losse pilletjes foliumzuur 400 mcg. Omdat ik wil doorgaan met de ijzerpilletjes tot de hb waarde 8 of hoger is (11 aug. nog geprikt, toen was de waarde 6,7/ 7 juli: 4,8/ 28 jul: 6), zou ik wel al willen starten met de Floradix.

    Nu twijfel ik toch (ik wil graag weer zw worden), wat raden jullie aan: kan ik tegelijk ferrofumaraat (200mg) en Floradix (tabletten) innemen (+ foliumzuur los)?

    Ook heb ik nog een vraag over het drinken van koffie. Tijdens de zs dronk ik max. 1 kopje koffie per dag. Ik wil nu eigenlijk geen koffie meer drinken tijdens de zs en liever nog, daar nu al mee stoppen. Maar.. ik vind het zo lekker. Ik wil dus overstappen op cafeïne vrije koffie, kun je dat wel veilig drinken (ook tijdens de zs)?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kikibo,

    het is niet nodig om ijzer en foliumzuur en floradix te nemen, maar het mag wel hoor, het kan geen kwaad. ijzer en foliumzuur is genoeg, als je het prettig vindt ook nog floradix te nemen doe je dat gewoon.
    Een kop koffie (of 2) per dag kan echt geen kwaad hoor! Dan kun je daarnaast nog caffeinevrije kofiie nemen. Teveel koffie is niet goed maar 2 koppen per dag-met caffeine dus- mag echt wel!
    Een miskraam komt niet door kofiie drinken of door ijzertekort oid. Focus er niet teveel op, jij doet je best en meer kun je niet doen.

    Mirjam
     
  3. Kikibo

    Kikibo Actief lid

    2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik probeer het allemaal los te laten, heb alles goed gedaan, maar ik wil toch een aantal dingen verbeteren. Ik zorg dat ik nog gezonder eet (meer groenten, meer fruit etc.), ik ben overgestapt op decaf en wil met suiker minderen. Dat laatste wil ik al lang, maar lukte niet zo.

    Bedankt voor je antwoord, weer gerustgesteld. En nu gewoon gaan genieten en zien wanneer het weer zo mag zijn. En dan komt het vast goed..
    Bedankt..
     

Deel Deze Pagina