Prijzen in Amerika

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SDonya, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Leuk hoor een weekje Miami! Het is inderdaad erg jammer dat de dollarkoers momenteel belabberd is waardoor het shoppen in de VS een stuk duurder is geworden. :( Maar idd is merkkleding e.d. nog wel goedkoper dan in NL, parfum/make-up, Apple en electronica ook. Het scheelt alleen niet zo veel meer als vóór de crisis. Supermarkten zijn echter peperduur en uit eten gaan kan je zo duur of goedkoop maken als je wilt. De wat betere restaurants zijn echter minstens even duur als in NL, maar de porties zijn groter en de kwaliteit vaak beter. Veel plezier! :)
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt heel goed van te voren op de websites van winkelketens kijken wat de aanbiedingen zijn. En inderdaad coupons!
    Verder, zoals Zogelukkig al zegt, in de gaten houden hoeveel je uitgeeft.
    Je kunt ook in Amazon bestellen en bij je hotel laten bezorgen.
    Als je nog in de zwangerschappen en kleine babies zit, de Motherhoodwinkels zijn vaak heel leuk. Ze hebben ook mooie goedkope borstvoedingskleding (misschien leuk cadeautje oor iemand).
     
  3. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Wij hebben eerder dit jaar een tijdje in de VS (Florida) gewoond.

    Supermarkten inderdaad erg duur. Tenminste, in vergelijking met bijv. uit eten gaan. Wij zaten overigens in een niet-toeristisch gebied en de restaurants bij ons waren dus echt niet duur he. Het beste chinese restaurant van de stad kostte mij 26 dollar incl tip en dan had ik een voor- en hoofdgerecht en natuurlijk een paar grote glazen frisdrank.
    Je kunt gewoon altijd een 2e (of 3e, 4e, 5e....) bestellen want in bijna elk restaurant wordt de fris gratis aangevuld. Je betaalt dus 1x voor je drinken en kunt vervolgens zoveel drinken als je wilt.

    Als er geen outlets in de buurt zijn (wat bij ons het geval was) is de mall ook al heel leuk hoor. Ik shopte graag bij Macy's (hun eigen merk Inc is leuk!) en de New York & Company. Prima prijzen ook. Eigenlijk hebben ze altijd wel kortingsacties, volgens mij heb ik voor welgeteld 1 broek de volle pond neergelegd, bij de andere waren er altijd wel aanbiedingen.

    Shoppen voor de kids; The Children's Place en Gymboree (deze is wel wat duurder). Verder heb je het merk Carter's wat in elke grote winkel wel te koop is. De Macy's heeft nog wat andere leuke merken.
    Kortom; genoeg shopplezier (en ik krijg spontaan heimwee....)!

    En voor uit eten gaan moet je echt naar The Cheesecake Factory (Welcome to The Cheesecake Factory). Een begrip in de VS en daar hebben ze echt ontzettend lekker eten. Vooral de cheesecakes als dessert. Waarschijnlijk heb je al genoeg gegeten zonder dat er nog ruimte is voor de cheesecake, die kun je gewoon mooi netjes in een bakje meekrijgen. Waar wij zaten was er geen een, uiteindelijk manlief overgehaald om er 2,5 uur voor te rijden (gelijk maar met de kids een dierentuin bezocht, haha). Het was het waard hoor!

    Leuk die voorpret, en die vakantie gaat vast en zeker helemaal super worden!
     
  4. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Die cruise is inderdaad leuk. Hebben wij ook gedaan. Die duurde van ma t vrij en ging naar bahama's en key west. Je kunt ook van vrij t ma dan ga je alleen naar de Bahama's. De sfeer op die boot was zo onbeschrijvelijk leuk. Wel een feestelijke jurk mee nemen voor het galadiner. Dat was erg leuk. Hoeft niet, want je kunt ook naar het buffetrestaurant dan, maar het heeft wel wat. Man hoeft niet in vol ornaat hoor. Overhemd en pantalon hebben we ook gezien. Veel plezier.
     
  5. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ah cheesecake factory, nomnom heerlijk! Ik weet niet waar die in Miami zit, maar in San Francisco zit ie bovenop Macy's. Lekker eten en ook nog eens een geweldig uitzicht. I love it!
     
  6. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ennn lekker eten bij de outback, echt super lekker!
     
  7. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Als je eruit wordt gepikt en je koffer moet openen, moet je wel invoerrechten/belasting betalen over de electronica. Vaak ben je dan alsnog duurder uit en je komt later thuis enzo, hoop gedoe iig!
     
  8. Dtrommel

    Dtrommel Nieuw lid

    29 aug 2012
    4
    1
    3
    Lelystad
    Het ligt eraan waar je zit ivm de tax. Ik ben net 2 weken terug. Op hawaii was de tax maar 4.275% en in California en Nevada was het 2x zoveel.
     
  9. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh heerlijk een Blooming Onion vooraf bij Outback.
    Hier trouwens nog een Cheescake Factory fan.

    Enne Texas de Brasil is ook heerlijk, daar ga ik normaal toe in Orlando en Las Vegas.

    Ik mag in oktober weer naar Las Vegas, heb er nu al zo'n zin in.

    Je kan trouwens bij Macy's een kaartje halen voor 10% korting als je Europeaan bent. Ik weet niet waar je hebt geboekt, maar sommige Touroperators sturen deze al mee met de reisbescheiden.
     
  10. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Jammer! Maar de koers kan toch nog veranderen tegen de tijd dat het october is?
     
  11. melissie6

    melissie6 Actief lid

    7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Leuk naar Miami!

    Ik vind Miami altijd een stuk duurder dan Orlando (waar wij wonen). Prijzen kunnen echt heel erg verschillen per staat en ook per stad/gebied.

    Let op dat bij alles wat je koopt er nog Sales Tax (belasting) overheen komt. Staat er bijvoorbeeld op het kaartje $10.00, dan komt er bij de kassa nog een bepaald percentage bij. In Miami is dit volgens mij 7%.

    Zelfde geldt voor als je uiteten gaat, er komt altijd nog Tax bij.
    Ik ben al een hele tijd niet in Miami geweest, maar volgens mij berekenen veel restaurants nu automatisch al de fooi. Let daar dus goed op als je afrekent, zodat je niet dubbelop betaalt.
    Staat op de bon als "gratuity" of "service charge".
    Het is gebruikelijk om tussen de 15% en 20% fooi te geven.

    Andere tip voor restaurants; de porties zijn vaak veel groter dan in NL. Ik bestel vaak een voorgerecht (appetizer/starter) als hoofdgerecht.
    Ook neem ik eigenlijk bijna altijd een box of doggy bag mee naar huis met het eten wat ik niet opeet. Klinkt misschien erg raar, maar is echt heel normaal hier. Dan eet ik het de volgende dag als lunch of 's avonds laat als snack.
    Ze zijn in restaurants juist vaak verbaasd als je niets mee naar huis neemt.

    Mocht je nog meer vragen hebben, roep maar!
    Wij wonen sinds 2009 in Orlando en zijn regelmatig in Miami geweest.
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probleem is eerder de tax die je moet betalen als je Nederland binnenkomt, bijvoorbeeld over elektronica en apple...dat komt vaak neer op 50% van je aankoopbedrag (btw en invoerrechten), als je boven het bedrag uitkomt dat Zogelukkig noemde. Daarnaast loop je nog kans op een boete, dus wees voorzichtig!
     

Deel Deze Pagina