Prikjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Scooter84, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    #1 Scooter84, 22 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2017
    Morgen krijgt ons meisje haar eerste prikjes. Ik weet dat je ze daarna 24 uur niet mag inbakeren. Gisteren is alleen gebleken dat ze nog echt niet goed slaapt als ze niet (gedeeltelijk) ingebakerd slaapt. Doordat beide slaapzakken erg onder gespuugd waren, zaten ze in de was en moest ze dus los slapen. Drama alom. Bijna de hele dag niet slapen (ook niet echt bij mij of mijn vriend) en veel huilen. We waren bezig met afbouwen maar dat kon gisteren overdag dus ook niet. Vannacht weer helemaal ingebakerd en dame sliep de hele nacht.
    Wat zou ik morgen kunnen doen na de prikjes om haar goed te laten slapen, met name 's nachts? Afgezien van veel knuffelen natuurlijk.
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Draagdoek?
    Samen slapen?
     
  3. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Als je dochter geen koorts heb zou ik der snachts lekker inbakeren.
    En anders een slaapzak met mouwen proberen?
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Na 24 uur mag je haar weer inbakeren...ik zou haar dus bij koorts een zetpilletje geven en de tijd proberen uit te zitten.
    Vaak slapen ze wel door sufheid van de prikjes.
    Slapen is hier ook geen probleem geweest toen mijn zoontje nog ingebakerd sliep en toen ineens los moest slapen door prikjes.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Tijd uitzitten was hier ook geen optie. Ik heb hem paracetamol gegeven, alleen een romper aan, in de swaddle me en dun lakentje erover. Zou dat zo weer doen.
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Dat hangt ook maar af van het kind. Mijn oudste sliep geen seconde meer na vaccinaties. Mijn jongste daarentegen slaapt zowat de hele dag.
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat is waar. Het hangt van je kindje af natuurlijk.
    Met de armpjes strak tegen het lichaam wordt het alleen wel iets warmer en met koorts kan dat gevaarlijk zijn, omdat ze dan de warmte niet kwijt kunnen raken.
    Mijn zoontje zat begin van de avond al op 38.4 ondanks een zetpil...ik durfde het dus niet aan.
     
  8. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Als ze voor het slapen gaan geen koorts hadden gingen ze hier in een rompertje in de pacco. Zonder pacco sliepen ze echt niet
     
    Bootcamp babe vindt dit leuk.
  9. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Goed de koorts bijhouden, enkel in een rompertje en dun inbaker slaapzakje. Eventueel wiegje naast je bed en snachts even 2x de wekker zetten om te kijken hoe het met haar gaat. Het is ook warm buiten dus lakentje is misschien niet eens nodig!
     
  10. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Tnx voor de tips en ervaringen zo ver.
    Zal even afwachten zijn dus hoe ze gaat reageren op de prikjes. We moeten pas om 15.30u dus dat is sowieso wat laat op de dag.
    De basale temperatuur van haar is altijd wat aan de lage kant. Toen straks voelde ze super warm aan en toen was het maar 37.0. Weleens gehad voor we onbekenden dat we ze 's nachts in bed legden en ze 's ochtends zichzelf helemaal boven de dekens had gewerkt. Ze was toen maar 35.9. Na ruim een uurtje daarna bij mij liggen was het alweer boven de 36.5.
     
  11. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft gisteren weer een prikje gehad en slaapt ook onrustig tot praktisch niet als hij niet ingebakerd is. Ik heb eigenlijk gedaan wat @Newmom1986 schreef.
    Hij had smiddags een klein beetje verhoging dus voor het slapen gaan wel nog een zetpil gegeven.
    Succes!!!
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Allereerst moet ik zeggen dat ik er geen ervaring mee heb, want mijn kinderen zijn nooit ingebakerd.

    Maar de reden waarom ze dat afraden klinkt zo logisch voor mij dat ik dat risico nooit zou willen lopen.
    Dus ik zou mij voor mijzelf instellen op een nachtje niet slapen en mijn kindje bij mij nemen om die zo in slaap proberen te krijgen.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Die van ons heeft extreem vele geslapen na die inentingen, begon t bijna eng te vinden maar als ze wakker was was ze ook erg alert.
     
  14. San99

    San99 Actief lid

    25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ik heb zelf ook ingebakerd (wel
    Puckababy, niet de Pacco), maar wel twee keer de wekker gezet om te voelen.
     
  15. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik wist niet eens dat dat niet mocht.. :eek:

    Heb mijn dochtertje nu 2× na vaccinaties gewoon in de puck gehad.
    In romper en dun laken tot de buik.
    zoals altijd dus..
     

Deel Deze Pagina