Na zwangerschap beginnen met de nuvaring.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Evelieveling, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    2 weken geleden bevallen door een keizersnede. Bijna niet meer aan het vloeien. En om eerlijk te zijn... ik krijg toch wel weer heeeeeel erg veel behoefte aan mijn vent.
    Maar ja... ik wil niet gelijk weer zwanger worden.

    Geef borstvoeding, dus het kan zijn dat de menstruatie wel even wegblijft. Maar wil toch wel graag de nuvaring gebruiken. Want gekloot met pilletjes of condooms vind ik niets.

    Moet ik nu echt wachten tot mijn menstruatie begint en tot die tijd met condooms klooien?

    Ja, ik weet het, met de nuvaring geef je hormonen af aan je baby met borstvoeding, maar dit is minimaal en te verwaarlozen heb ik gehoord.
    Enige nadeel is dat je borstvoeding terug kan lopen, maar heb op dit moment juist overproductie, dus het maakt bij mij niet echt uit.
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Beetje late reactie maar volgens mij kan je de Nuvaring best gebruiken tijdens de BV aangezien de hormonen direct aan je baarmoeder worden gegeven en niet door je hele lichaam gaan zoals met een pil.
    Ik heb hem ook gewoon gelijk gebruikt zonder me periode af te wachten, de eerste week moet je dan wel beschermd vrijen.
     
  3. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dank je wel voor je reactie. Ga morgen naar de huisarts omdat ik vermoed dat mijn kleine meid spruw heeft. Dus dan kan ik gelijk om de nuvaring vragen en hem gaan 'dragen'.
    Dan hoef ik niet te wachten tot ik ooit ongesteld word. Gewoon een week wachten en daarna kunnen we zonder die rare regenjasjes genieten van elkaar!
     
  4. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    evelieveling, laat het even weten want ik wil na mijn bevalling ook zo snel mogelijk weer aan de ring.
     
  5. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben inmiddels weer begonnen. Nu al een weekje. Dus na 3 weken. Mijn huisarts vond het niet nodig om te wachten op mijn menstruatie want het kan zijn dat die lang op zich laat wachten met borstvoeding.
    Hij had liever dat ik met 2 weken bij hem om de ring had gevraagd, dat was beter om te beginnen.
    Maar goed, eerste maand is ie toch niet betrouwbaar...
     

Deel Deze Pagina