Pril zwanger en flinke maagpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Melian, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Het verband had ik in eerste instantie nog niet gelegd, maar nu begin ik het me echt af te vragen... Kan het zijn dat de enorme maagpijn die ik de laatste dagen heb samenhangt met verandering in hormonen?

    Ik ben nu 4w1d zwanger (test al wel wat langer positief) en sinds een dag of twee is de pijn bij vlagen nauwelijks te harden. Ondertussen lijken mijn darmen ook de mambo te dansen :eek: Iemand ervaring? En heb je er iets aan kunnen doen?
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    We lopen echt precies gelijj en ik heb t ook. K heb net ook al paarkeer gespuugd :( stiekem hoop ik op een buikgriepje ofzo...
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  3. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ik vrees met grote vrezen dat het geen buikgriepje is... Net een paar slokjes cola genomen en na een paar keer goed boeren (hè gezellig! :rolleyes:), gaat het iets beter.

    Pannenkoeken eten vanmiddag was zeer slecht plan. Ik vermoed dat licht verteerbaar voedsel met veel vezels nu even het beste is. Hier gelukkig niet misselijk, maar wel het gevoel van maagzuur. Ik hoop voor je dat je niet meer hoeft te spugen @Ukkie1! Zo waardeloos altijd!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Kom je trouwens lekker meekletsen bij Bevallingslijst forum 1 t/m 15 mei @Ukkie1? Allemaal mede-pril-zwangeren ;)
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik had het met vlagen t/m 13 weken zwangerschap ongeveer. Vaak na bepaald (ongezond) voedsel maar soms ook onverklaarbaar. Ik lag dan krom van de pijn. Na een half uur waren de scherpe randjes eraf maar ik hield er vaak wel nog lang last van.

    Inmiddels 16 weken en ik heb het niet meer gehad.
     
    Melian vindt dit leuk.
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    I
    Inmiddels ook diaree (lekker praatje) dus misch toch iets verkeerd gevallen..
    .. Ik ga kijken bij die groep!!

    Hoop dat jij je ook beetje oke voelt!
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Zoontje ook ziek. Hier dus de buikgriep....
     
  8. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    @Bailief Dankjewel voor je reactie. De afgelopen twee dagen gaat het gelukkig een stuk beter, maar ik merk dat ik inderdaad een beetje moet opletten met wat ik naar binnen werk. Vettigheid valt niet zo goed momenteel. Fijn om te lezen dat het bij jou weer is overgegaan.

    @Ukkie1 Buikgriep klinkt niet fijn. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter?
     
    Bailief vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Was ellendig, spugen en diaree en een ziek kind. Maar gelukkig is t over, beetje weeiig wel en maagzuur maar das denk de baby..! Had ik bij mn zoontje precies zo.
     
  10. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik had de eerste weken heeeeeel erg last van mijn darmen, met name einde middag. Echt dat ging alleen over door liggen en doorademen met buik ademhaling. Dus extra buik uitzetten. Alsof ze te weinig ruimte hadden. Er kwam lucht voorbij alsof er een elleboog van een 25 weken zwanger kind in Mn buik zat. Op dat moment dacht ik: "van mensen die prikkelbare darm syndroom of crohn hebben, kan ik me gewoon voorstellen dat zij heel lang zwanger kunnen zijn zonder het door te hebben".
    Wat een ellende. Nu heel lang niet gehad en gister weer. Denk dat tosti met ketchup de boosdoener was.
     
    smarlicia vindt dit leuk.
  11. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik heb spastische darmen en ben volgens mijn eigen berekening nu 7 weken zwanger
    Ik heb al vanaf dat ik positief teste vreselijke darm krampen en diaree
    Val soms bijna flauw van de pijn

    Helaas niks aan te doen
     
  12. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    @smarlicia Bijna flauwvallen van de pijn lijkt me erg heftig. Gelukkig valt het hier dan nog wel mee. Ik hoop voor je dat het snel over gaat.

    Herkenbaar van die lucht @BZD. Ik plop hier vaak van alle kanten. Iedere keer als ik wat gegeten heb, dan voel ik gewoon hoe het door mijn darmen beweegt. Af en toe inderdaad net alsof er een bijna volgroeid kindje aan het trappelen is. Bizar!

    De pijn is gelukkig echt wel een beetje weggebleven sinds mijn bericht. Grappig om te merken hoe iedere zwangerschap toch weer anders is en je af en toe versteld kunt blijven staan van wat er allemaal gebeurt daarbinnen. @Ukkie1 Zo te horen hebben jullie het flink te pakken gehad. Beetje weeïg en zuur klinkt inderdaad veel meer als de zwangerschap :)
     

Deel Deze Pagina