Primolut om menstratie te voorkomen in vakantie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lovewinnie, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Helaas voor mijn dochter ziet het er naar uit dat net volgens de planning tijdens onze vakantie haar menstratie krijgt :(. Vanaf begin al redelijk regelmatig maar door 1/2 dg verschil met zo gaan schuiven dat ze nu op halve wegen de vakantie (canarische eilanden, zwemresord etc) haar menstratie krijgt. Tampons wil ze niet (ze is pas 10) en het is dus of niet zwemmen en aan de kant toekijken of Primolut
    Ik kreeg dat vroeger ook maar was 13. Mijn dochter is pas 10. Wel al lang voorbij de face waarop ik was op mijn 13e. Ze loopt erg voor in de pubertijd helaas. Dokter is nu niet bereikbaar voor advies maar ben bang dat ze zeggen, nee ze is te jong. Dan heeft ze echt letterlijk een kut vakantie hoe ze kan toekijken hoe iedereen zwemt met 30 graden :(. Daarnaast buikpijn en niet lekker voelen neigen mei volg uitstellen te gaan. Maar wat kunnen de gevolgen zijn? Iemand ervaring mee bij jonge meiden

    Wellicht zeer lichte pil?

    Bedankt
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    O staat verkeerd. Hoe moet ik dit nu verplaatsten haha
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom zou ze te jong zijn? Ik was 13 en ben er zo blij mee geweest! (Tijdens zeilweek ongesteld worden zag ik echt niet zitten ;))
     
  4. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bij jonge meiden geen ervaring...maar ik heb er zelf een paar bijzonder slechte ervaringen mee gehad. Ik heb PCOS en daardoor maar 4 of 5 menstruaties per jaar. Met Primolut wordt het dan opgewekt. Helaas had ik erge bijwerkingen:
    Nachtmerries, van die hele echte dat er iemand doodgaat of iets anders ergs meemaakt, misselijkheid, stemmingswisselingen, slapeloosheid... ga zo maar even door. De laatste keer was het zo erg dat ik na 4 dagen gestopt ben, ik trok het echt niet meer. Ik ga het ook niet meer nemen in de toekomst

    Ik moet er niet aan denken dat ik op vakantie deze klachten zou hebben gehad. Maar ik ken ook mensen die helemaal niet zoveel bijwerkingen hadden.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik werd ongesteld op mijn 11de en kreeg dat jaar gewoon primolut.
    Enige nare was dat toen ik stopte om ongesteld te worden het erg heftig was...veel buikpijn en veel bloedverlies.
     
  6. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik kreeg gewoon de pil? microgynon 30.. Die nam ik dan om de menstruatie uit te stellen tot na de vakantie. Klinkt alsof primolut een nogal heftig middel is, dus je zou ook om de pil kunnen vragen.
     
  7. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik snap dat ze tampons liever niet wilt, maar het is wel de meest praktische oplossing.
    De variant met inbrenghuls is misschien wel handig, dat scheelt een hoop geknoei.

    Ik vind hormonen (zowel primolut als een lichte pil) op zo'n jonge leeftijd niet echt een optie.

    Ik heb een aantal volwassen vrouwen in mijn omgeving die niet zwemmen als ze ongesteld zijn, want willen geen tampon. Ik ben blij dat ik vanaf eerste menstruatie ze wel gebruikt heb, het lijkt me zo lastig om overal omheen te plannen (meezwemles zwemles, vakanties, babyzwemmen etc).
    (Ik werd zelf voor het eerst ongesteld op de dag dat we op vakantie gingen. Gelijk vanaf eerste moment tampons gebruikt, geen enkel probleem mee gehad).
     

Deel Deze Pagina