Proberen voor 1e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elletje, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Goedemiddag Allemaal,
    Morgen ga ik naar de huisarts om na 2 jaar mijn mirenaspiraaltje te laten verwijderen en al weer ik dat ik echt heel erg toe ben om moeder te worden, vind ik het allemaal toch wel erg spannend. Vandaar dat ik me hier ingeschreven heb om het van me af te kunnen schrijven en over jullie ervaringen te horen.
    Ik heb begrepen dat het heel snel kan gaan na een spiraaltje, maar heb ook de tegenovergestelde verhalen gehoord.

    Eerst morgen maar afwachten en dan de spannende tijd tegemoet
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Zeker spannende tijd, ga sowieso er vanuit dat het een jaar duurt anders word het wachten slopend.
    Heel veel succes!
     
    Brinsa en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Bij mij duurde het na het stoppen met de pil 2 jaar.

    Bij de een duurt het een maand, bij de ander twee jaar. (Sommige hebben de pech dat het nog langer duurt)

    Heel veel succes!
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.309
    113
    Spannend! Hopelijk mag het gauw raak zijn.
    Geniet ervan; het is een leuke en spannende tijd :)
     
  5. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Spannend hoor!!!! heel veel succes!!
     
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Toen ik de afspraak maakte voor het verwijderen viel de spanning wel mee. Maar nu het dichterbij komt is dat wel anders.

    Pfoe twee jaar is wel erg lang. Maar heb altijd begrepen dat het met mirena sneller kan gaan.
     
  7. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Succes vandaag!
    Houd jezelf alsjeblieft dat jaar voor ogen, dat scheelt een hoop teleurstellingen mocht het allemaal iets langer duren..
    Ik had 6.5 jaar een spiraaltje gehad en de eerste liet 9 maanden op zich wachten (en toen nog 9 maanden zwangerschap).
    Dus Ja, het kan snel gaan, maar je weet het gewoon echt niet.
     
  8. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Succes vandaag! Maar ga er inderdaad niet van uit dat zo makkelijk gaat, elk lijf is anders, de ene is zo zwanger de andere doet er maanden/jaren over je weet het gewoon niet.
     
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    #9 Elletje, 1 sep 2017
    Laatst bewerkt: 1 sep 2017
    Pfff, wat een teleurstelling was dat vanmorgen zeg. De huisarts kon de draadjes niet vinden en kon het spiraaltje niet verwijderen. Nu moet ik wachten tot de gynaecoloog contact met me opneemt (binnen 5 werkdagen). En dan kom ik op een wachtlijst om het door de gynaecoloog te laten verwijderen.
     
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nou, dat hangt er echt vanaf ;) ook met een mirena kunnen er vruchtbaarheidsproblemen zijn bij jullie natuurlijk.
    Vervelend dat je nog even moet wachten. Normaal gesproken is ene jaar om zwanger te worden normaal, als het langer duurt is er vaak iets aan de hand (en dat staat los van je mirena).
     
  11. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Nou, net bericht gehad van gynaecoloog. Er is 26 september een plekje om te kijken of ze daar wel het spiraaltje kunnen verwijderen.
    Nog 3 weken wachten dus. Ik realiseer me dat 3 weken op het hele traject zwanger worden, zwanger zijn helemaal niks is. Maar toch baal ik er een beetje van.

    Vruchtbaarheidsproblemen kunnen natuurlijk altijd voorkomen, maar ben door de mirena heen al een keer zwanger geweest en heb het toen verloren. Echter zitten wij wel met een groot leeftijdsverschil. Ik ben 27 en mijn partner al 40.
     
  12. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat leeftijdsverschil hoeft ook niets uit te maken. Mijn man en ik schelen 20 jaar (ik ben 30) en toch 3x heel snel zwanger.
    Ik duim voor je dat je snel zwanger mag worden.
     
  13. SSantana

    SSantana Nieuw lid

    23 mei 2017
    4
    1
    3
    Vrouw
    Hi Elletje,

    Wat vervelend allemaal, dat de draadjes niet goed te zien waren en je nu zo lang heb moeten wachten, hoewel de 26ste vanaf nu gezien al om de hoek is!

    Ik wilde graag nog reageren op je eerste vraag. In maart dit jaar heb ik mijn mirena laten verwijderen na 1,5 jaar. Tijdens mijn mirena heb ik gewoon elke maand nog stipt op de 2e van de maand mijn menstruatie gehad.. eind maart dus mirena lten verwijderen en gelijk ging mijn cyclus door zoals hij altijd liep. 1 juli verloor ik mijn opa plotseling aan een hersenbloeding, door de verdriet en stress stond ik er helemaal niet bij stil dat ik ook mijn menstruatie had moeten krijgen. Uiteindelijk op 4 juli positief getest (dus 3 mnd na verwijderen zwanger geraakt).. helaas is dit wonder uiteindelijk uitgelopen tot een miskraam, er was met 7 weken geen hartslag aanwezig.

    Moraal van mijn verhaal, het is dus wel mogelijk dat het al "snel" raak is.

    Liefs,
     
    Elletje vindt dit leuk.
  14. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Bedankt voor je reactie.
    Tot mijn verbazing werd ik van de week voor het eerst in 2 jaar weer licht ongesteld door de mirena heen. Even uitgezocht heeft met de hormoon afname van het spiraaltje te maken. De 26ste is inderdaad om de hoek inmiddels. Hopelijk kan de gynaecoloog het wel makkelijk vinden. En stiekem heb ik (ijdele) hoop om dit jaar nog zwanger te raken, maar realiseer me goed dat het ook veel langer kan duren.
     
  15. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Helaas, weer niet gelukt vandaag. En te horen gekregen dat zwanger worden moeilijker kan zijn voor ons omdat ik een lichte vorm heb van PCOS. Flinke domper dus.
    Lichtpuntje is wel dat ik binnen een uur de assistente aan de telefoon had om een afspraak in te plannen voor een nieuwe poging (met een cameraatje en water geloof ik) en kan over 2 weken alweer terecht. En nu maar even rustig een kop thee pakken en een reep chocola erbij om bij te komen van dit nieuws.
     
  16. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Knuffel, Elletje!
     
  17. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Pff, ik lees net een paar van je blogs, heftig hoor. Maar mooi dat je zo positief blijft.

    Voor alsnog vermoeden ze bij mij maar een hele lichte variant, maar blijft afwachten hoe en of mijn cyclus op gang komt na 9 oktober. Dan ga ik terug voor een hysteroscopie. Voorspelling van de gynaecoloog is dat ze het spiraaltje dan zo te pakken hebben. Omdat hij nog wel netjes op zijn plek licht.
     
  18. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Nou het is eindelijk gelukt, vanmorgen is met grote moeite het spiraaltje verwijderd. Hij lag heel hoog in de baarmoeder, daarom kostte het zoveel tijd. Nu met nog flink wat napijn op de bank. Maar we kunnen eindelijk gaan proberen. Ondanks de PCOS zag mijn baarmoeder er voor het moment in mijn cyclus er wel goed uit. Dus heb nog wat goed nieuws meegekregen.
     
  19. AB25

    AB25 Bekend lid

    17 okt 2017
    573
    342
    63
    Vrouw
    Hoe lang duurde het bij jou van het bellen voor een afspraak tot de afspraak? Een week of vier? Of sneller? :)
     
  20. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik ben totaal bijna 1,5 maand bezig geweest om het spiraaltje te laten verwijderen. Bij de huisarts was ik zo aan de beurt. Binnen een week kon ik terecht (had ook met mijn eigen rooster te maken). Toen dat niet lukte had ik ca. 3,5 week later een afspraak bij de gyn. En toen dat ook niet lukte Was ik binnen 2 weken aan de beurt op de echoafdeling voor een hysteroscopie waarbij het met veel moeite wel gelukt is.
    Ben nu ruim een week verder en heb mijn eerste menstruatie bijna achter de rug, dus kunnen vanaf eind van de week eindelijk aan de slag.
     

Deel Deze Pagina