Probiotica baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door exciting, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Heeft iemand ervaring met probiotica voor krampjes bij baby's? De assistente raadde dit aan..
    Vanaf morgen begijnen we met omeprazol ivm verborgen reflux. Nou schijnt probiotica goed te zijn voor de darmen maar ook voor het verminderen van maagzuur en gal.. ervaringen zijn welkom.. ons zoontje krijgt pepti voeding voor KMA..
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Volgens mij kan dit prima. In borstvoeding zit van nature probiotica dus lijkt me juist goed om te geven als je flesvoeding geeft.
     
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Ik weet alleen dat t bij krampjes goud poeder is, iig voor mijn beide kinderen was dat t. Al hadden ze beiden geen andere dingen erbij dan krampjes. Zou t zeker proberen, wel minimaal een week lang, dan pas zie je t effect meestal namelijk. Hoop dat t snel beter gaat met de kleine.
     
    exciting vindt dit leuk.
  4. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Welke gebruikte jij?
     
  5. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    #5 Mya, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 7 sep 2017
    Is al even geleden, maar t was iets van orthiflor, of iets wat daarop lijkt. Kocht t bij de Da drogist, was prijzig, maar zo ontzettend waard. Even online gezocht, en gevonden, idd orthiflor heet t en dan de orthiflor start.
     
    Vero0504 en exciting vinden dit leuk.
  6. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt, k ga hem bestellen
     
  7. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Graag gedaan, ik hoop dat t net zo goed helpt als dat t bij mijn kids deed.
     
    exciting vindt dit leuk.
  8. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Orthiflor wordt gekweekt op koemelk, dus die zou ik bij KMA absoluut niet geven. Dat is vragen om problemen.

    Mijn zoontje had KMA en wij gaven Microbiol Kind :) Nu geef ik het nog af en toe (als het poepen moeilijk gaat), maar we zijn er heel tevreden over en het is enorm makkelijk in gebruik.
     
    exciting vindt dit leuk.
  9. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dankjewel, dat is dan idd niet handig.
     
  10. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Sorry dat ik 'inbreek'. Helpt probiotica ook om de weerstand op te krikken? Of is het echt gericht op darmen en krampen.
     
  11. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Je weerstand komt uit je darmen, zeggen ze vaak ;)
     
  12. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Klopt!
     
  13. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Orthiflor start ja! Hebben wij ook gebruikt. Op advies van osteopaat. Moet eerlijk bekennen dat het bij ons niet heel goed werkte, maar hoor er wel veel goede verhalen over.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hmmm, lijkt me ook zinvol na een paar series spuitluiers vanwege tandjes, boostje de goede kant weer op. Wij kregen t destijds bij de natuurwinkel als tip mee mocht de infacol niet werken.

    Maar hier is t echt lucht gerelateerd dus zal t allicht niet veel uithalen. Goede darmflora doet, lijkt mij, weinig aan die bakken lucht en waar ze t vandaan haalt is me nog steeds een raadsel. Krijg t gevoel dat wij de oudste baby met infacol hebben, bijna maandje verder dus dan weer een poging doen om flesje zonder infacol te geven en hopelijk gaat dat nu wel.

    Wel leuk dat de assistente er nu eens mee kwam, dat zijn de betere tips! Hier kregen we als tip om op basis van slappe rooibosthee de flesjes aan te maken. Ik zag geen verschil maar allicht een ander kindje weer wel. Pak dan niet de pickwick maar biologische zuivere rooibos. T doet niks kwaad, in tegenstelling tot venkel thee waar wel een flink risico in zit, en werkt t niet dan is t allicht wat voor mama.
     
    exciting vindt dit leuk.
  15. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Wij gebruiken ook orthiflor start van ortica. idd voor de krampjes. Bij ons werkt het goed maar we gebruiken er ook Sab Simplex bij. Dus weet niet zo zeer of het nou de probiotica is of de sab simplex. Mijn vriend heeft gluten en lactose allergie en gebruikt ook probiotica van ortica.
     
  16. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Hoe bereid je de fles en welke fles & speen gebruik je? Want het enige dat Infacol doet is lucht binden. Bij een juiste flesbereiding en juiste fleskeuze, is Infacol volledig nutteloos namelijk.

    Maar @Averlhach kan je daar meer over vertellen.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ja in theorie heb je helemaal gelijk. Maar de fles bereiden we rollend met gekookt water expliciet lettende op evt lucht in flessenmelk en we hebben alles al geprobeerd ook andere flessen (van begin af aan al dr browns en die is nog steeds de beste), andere spenen, andere houdingen, you name it. Maar helaas dikke pech wat dat aangaat.

    We zijn uit ellende (en een godsvermogen aan flesjes en speentjes verder) gestaakt met alle 300.000+ verschillende combinaties van flesjes, spenen etc.

    Ze komt er zo doorheen en over een poosje heeft ze geen flesje meer. Met hapjes hoeft ze geen infacol, dus we houden hoop.
     
  18. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Orthiflor start gehad desalniettemin toch krampjes misschien wat minder heftig
    Let wel op vanaf hoeveel weken je het mag gebruiken
     

Deel Deze Pagina