Probiotica voor baby 4 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JackyiRo, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackyiRo

    JackyiRo Actief lid

    23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dochterlief van bijna 4 weken heeft behoorlijk last van haar darmen. Eigenlijk de hele dag door, ze gilt dan boel bij elkaar, is wild met haar beentjes en laat de hele dag door windjes. We hebben al van alles geprobeerd, Infacol, fietsen met de beentjes, warme hand op haar buikje, huid op huid etc. Alleen een draagdoek kalmeert haar dan een beetje. Darmkrampen horen er bij maar het zou toch fijn zijn als we het een beetje kunnen verlichten voor haar. Nu wil ik probiotica gaan proberen. Maar wat zijn jullie ervaringen en welke kies ik dan?
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hier levert orthiflor start iig veel gegil en pijn op (14 weken baby)
     
  3. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Hier was orthiflor start juist het enige dat hielp :)

    edit mss ligt het ook aan het probleem. Mijndochter zat helemaal verstopt. Door die orthiflor stroomt alles beter door en heeft ze geen obstipatie meer.
     
  4. Jelle28

    Jelle28 Bekend lid

    21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier dankzij de probiotica niet tot nauwelijks nog last gehad van krampjes. Ook rond de 4 weken er mee begonnen. Infacol deed hier ook weinig. Het is in ieder geval het proberen waard.
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn met goedkeuring van de verloskundige al in de kraamweek begonnen met ortiflor start. Zoon had heel gevoelige darmen en reageerde hier goed op.
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geef je bv of kv?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook orthiflor start gebruikt, dochter poepte erg moeizaam en had eczeem, met orthiflor start ging het heel snel beter!
     
  8. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Wij ook orthiflor start. Dochter had stevige darmkrampen en liet veel windjes. Na een paar dagen was het echt grotendeels weg. We zijn begonnen bij 8 weken geloof ik. Laatst een keer een paar dagen gestopt en toen had ze er weer meer last van.
     
  9. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wat voor voeding geef je?
     
  10. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Heeft de baby geen spruw? Dat kan ook flinke pijn opleveren in de darmen.
     
  11. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Abc dolfius, darmocare infantis, microbiol 0-4, solgar 40+
    Zijn erg goede. Sommie sterker dan andere en je moet gewoon uitproberen
     
  12. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Goeie ervaring met orthiflor start!
     
  13. JackyiRo

    JackyiRo Actief lid

    23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef kv, helaas is bv na twee dagen bloed, zweet en tranen en een hongerig kind niet gelukt.
    Ik heb vanmiddag Orthiflor start gekocht, ook op aanraden van een bevriende osteopaat. Hopelijk gaat het helpen, darmkrampjes horen erbij maar het is wel heel erg nu :$:(
     
  14. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Bij al mn kinderen hielp Cinababy heel goed.
    Sterkte, Hopelijk is ze er snel vanaf.
     
  15. JackyiRo

    JackyiRo Actief lid

    23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja wilde ik ook gaan proberen maar zal niet alles tegelijk doen, dus ik geef eerst de probiotica een kans ;)..
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik gaf ook kv ;)


    Naast de probiotica zijn er misschien nog andere dingen die de krampjes kunnen verminderen. Ik weet het is off-topic, maar wie weet heb je er wel wat aan.

    Een voeding hoort minimaal 15 a 20 minuten te duren, langer mag, korter liever niet. Dit heeft te maken met de tijd die je lichaam nodig hebt om een verzadigd gevoel te krijgen. Als het korter duurt kun je je kindje overvoeden, waardoor er darmkrampen kunnen ontstaan.
    Als het nu korter duurt kan je dmv een andere fles soms veel verbetering krijgen. Zelf vind ik de dr brownsfles ideaal, de smalle variant heeft een speen (prematuur) die nog langzamer gaat dan de normale (level 1) speen. Deze fles werkt daarnaast ook echt anti-koliek.

    Door de voeding op de juiste manier te maken kunnen de kramoen ook verminderen;
    1/3 tot 1/2 (van de normale hoeveelheid water, wisselt per kind) heet water net van de kook af in de fles, poeder erbij en rustig roeren, dan restant koud water tevoegen en evt nogmaals roeren.
    Het mag kraanwater zijn, maar sommige kindjes lijken het toch beter te doen op fleswater. Let dan wel op dat dit geschikt is.
    Hou je kindje tijdens de voeding zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk, zonder lucht in de speen.
    Flesvoeding kan je beter niet schudden, teveel aan lucht zorgt juist voor krampen.

    Uiteraard goed laten boeren.

    Soms kan andere fv de oplossing zijn. Speciale voeding voor krampjes, let wel op. Sommige bevatten jbpm en dat kan juist problemen geven.
    Ik zou, naast de probiotica, ook geen andere middeltjes geven. Middelen als infacol (en de soortgelijke hiervan zoals cinababy, sabsimplex etc) hebben maar 1 werking; lucht binden zodat het mogelijk makelijker eruit kan. Als jij op de juiste manier de fles maakt en geeft zal de lucht in je kindje al minimaal zijn en dus overbodig om te gebruiken.

    Geef niet te veel voeding, dit maken de krampen alleen maar erger.

    En verder horen de krampjes er ook wel een beetje bij, helaas. En de draagdoek die je hebt kan dan de uitkomst bieden ;)

    Succes!
     
  17. JackyiRo

    JackyiRo Actief lid

    23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    We gebruiken de Dr Browns fles al sinds een week of 3. Dat helpt wel maar ze drinkt (90/100 cc) de fles in een minuut of 10 wel leeg. Inderdaad houden we haar zoveel mogelijk rechtop en proberen we haar goed te laten boeren. Maar af en toe komt er gewoon geen boer.
    Wat betreft water uit de kraan, dat is hier heel zacht en we roeren zowiezo de fles.

    Ik ben sinds gisteren gestart met probiotica en dat moeten we even een paar dagen de tijd geven. Maandag hebben we een afspraak bij een osteopaat. Want naast de overduidelijke darmkrampjes wil ze ook absoluut niet overdag slapen, al helemaal niet in haar eigen bed, box of kinderwagen. Zodra ik haar neerleg begint ze oorverdovend te huilen. De draagzak geeft verlichting bij krampen maar het is ook de enige plek waar dochterlief in slaapt..
     
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Op de smalle variant heeft dr browns een prematuur speen, deze gaat nog langzamer. 10 minuten is eigenlijk wel echt te snel.

    Als er geen boer komt en ze er ook geen last van zou hebben is het niet erg, dan zit er gewoon weinig lucht in de maag.


    Ik vraag mij wel af of dit geen reflux is ipv darmkrampen, of combi van beide. Juist bij reflux is neerleggen vaak een ramp.
     
  19. JackyiRo

    JackyiRo Actief lid

    23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    O dat wist ik niet, ik ga morgen gelijk even bij de drogist op zoek naar die speen! Goeie tip!
    Tsja wat betreft reflux, dat is ook door mijn hoofd gegaan (ken het heel goed van mijn zoon van inmiddels 5) maar 's nachts ligt/slaapt ze wel goed, tussen de voedingen door dan. Het probleem is overdag neerleggen/slapen. Maar ik neem het wel mee naar de osteopaat..
     
  20. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Die speen is volgens mij voornamelijk online verkrijgbaar. Prenatal verkoopt ze online, dus mogelijk ook in de winkel.


    Hier 2 kindjes met reflux en ze sliepen beide prima snachts. Vaak heeft dit ook te maken dat ze vaak minder voeding krijgen dan overdag en ook vermoeidheid kan een rol spelen.
    Bij vermoeden van reflux kan je al de leefregels voor reflux opvolgen.
     

Deel Deze Pagina