Problemen dochter 7 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lady26, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Op dit moment ben ik een beetje radeloos, en zit ik in twijfel om naar de huisarts te gaan met mijn dochter van 7 jaar.

    Ze is een meisje die erg bang is om ziek te worden, raakt helemaal in paniek als ze een keer diaree heeft of moet overgeven.
    Ze verzint thuis en op school dingen waar ze last van heeft zodat ze de aandacht krijgt.
    Zodra er gereageerd wordt, en we er even over praten is de pijn weg.

    Ook zoekt ze erg veel ruzie met haar broertje van 4 jaar.
    Daagt hem veel uit zodat hij boos word, en zei de aandacht weer krijgt.
    Ik word er inmiddels radeloos van.

    Hun vader en ik zijn 1.5 jaar geleden uit elkaar gegaan, maar het contact met mij en hem is heel goed.
    Ik heb weer een nieuwe vriend, en ook dat gaat erg goed gelukkig.

    Toen de jongste geboren is moesten we een week in het ziekenhuis blijven.
    En in 1 jaar tijd ben ik 2x geopereerd, ik denk zelf dat haar gedrag hier ook iets mee te maken heeft.

    Herkennen jullie hier iets in?
    Ik zou graag tips krijgen wat ik kan doen met de situatie, want zo is het thuis niet echt gezellig.

    Liefs lady
     
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    1 op 1 positief aandacht geven. neem haar mee om leuke dingen te doen. opstap gaan. dan kun je op rustige momenten met haar praten. vertellen waar je mee zit. wat je graag zou willen. misschien vertelt ze wat ze voelt wat ze wilt etc.
     
    Lady26 vindt dit leuk.
  3. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Schrijf haar briefjes...

    Ik houdt van je...
    Ik ben trots op je...
    Wat heb je dat werkje goed gedaan...
    Ik was verdrietig vandaag omdat we weer ruzie hadden maar ik ben toch trots op je dat je na 5 min afkoelde...
    Ik vind het niet fijn dat papa en mama niet meer verliefd zijn maar ik ben niet boos op papa.
    Mama vond het niet fijn in het ziekenhuis maar moest altijd lachen als jij er was

    Briefjes in de trant met alles wat jullie meemaken.

    Praat vanuit je eigen gevoel over die dag en geef op deze manier aan dat je niet altijd iets hardop hoeft uit te spreken maar dat dit ook een manier is van praten.

    Niet aankondigen maar haar eerst een paar lieve briefjes in de hand geven voordat ze naar bed gaat of op staat en wanneer ze er zelf aan toe is schrijft ze misschien jou wel een briefje terug.

    Jullie geheimpje, niemand hoeft het te weten. Dit is echt iets tussen jullie.

    Succes!
     
    owly, MotherPrincess, Roanna en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    er is best wat gebeurd in korte tijd. papa en mama uit elkaar en een nieuwe vriend, allemaal binnen 1.5 jaar. Misschien dat ze daar toch wel last van heeft?
    Je schrijft, dat toen de jongste geboren is dat je een week in het zks moest blijven? Dan heb je het over haar broertje van vier? want dat lijkt me zolang geleden dat het dat niet zal zijn.
    En je nieuwe vriend, woont die al bij jullie in huis? En heeft hij al kinderen?
     
  5. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Heb haar gisteren verteld dat we vanavond iets samen gaan doen als haar broertje op bed ligt. Zij mag kiezen wat we gaan doen, ze was helemaal blij, erg leuk om te zien.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  6. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Bedankt voor je antwoord! Hier ga ik iets mee doen. Eerlijk gezegd doe ik dat ook te weinig, het is elke dag druk druk. Zorgen dat de kinderen op school komen, en daarnaast werk ik 32 uur. Meer positiviteit gaat er zeker komen!
     
    birds86 vindt dit leuk.
  7. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Klopt haar broertje is 4 jaar, hij moest een week in het ziekenhuis blijven omdat hij geel was.
    Mijn vriend woont hier niet, en heeft geen kinderen.
    Het contact tussen hem en mijn kinderen gaat erg goed, dus ik verwacht niet dat het daarvan komt.
     
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ze klinkt onzeker, wat extra aandacht kan nooit kwaad natuurlijk.
    Qua angst om ziek te worden, zou je misschien wat aandacht kunnen geven aan gezondheid in het algemeen. Je hebt daar zelf invloed op door gezond te eten etc.
    Mijn dochter is dol op lichamelijke verzorging (huidolie, blauwe plekken zalf, lipbalsem, etc.).
     
  9. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Dat zegt natuurlijk niet alles. Misschien voelt ze zich schuldig tov haar vader, omdat ze je nieuwe vriend leuk vind.
    Kinderen denken soms dieper na over dingen dan je verwacht.
     

Deel Deze Pagina