Problemen met schoonmoeder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minime2, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    hallo allemaal
    Mijn vriend en ik werken in de horeca en mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden.
    Ze gaat op zaterdag naar mijn moeder en op zondag naar me schoonmoeder afhankelijk van onze diensten ligt het eraan Hoelaat we haar brengen.
    De ene keer is het om 11u en de andere keer om 15u of 16u
    Mijn schoonmoeder maakt hier een beetje een probleem van en eist zowat op om haar vroeg te krijgen.
    Mijn vriend en ik liggen ook met dit totaal niet op 1 lijn ik vind dat wij bepalen hoelaat mijn dochtertje komt en als je een keertje wat leuks wil gaan doen snap ik het helemaal dat je der vroeg wil hebben maar ook dit kan in overleg . Om maar even een voorbeeld te noemen nu wilde ze haar vroeg hebben omdat ze bij iemand koffie ging drinken dan denk ik wat een onzin en wat heeft mijn dochtertje eraan, ja zegt me schoonmoeder dan die mensen willen haar ook zo graag zien. Maar als mensen graag mijn dochtertje willen zien kunnen ze mij bellen denk ik dan Oké ben ik nou echt zo'n zeikerd ??
     
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Ach je schoonmoeder is waarschijnlijk trots en wil met haar kleinkind pronken!
    Was bij mijn moeder net zo hoor, dan vroeg ze speciaal od ik dochter wilde brengen want dr vriendin kwam langs. Vond het wel leuk maar deed het niet elke week.
     
    Sophie221 vindt dit leuk.
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Mijn ouders/schoonouders pronken ook erg graag met hun kleinkind. Ga gewoon in gesprek, zeg dat je begrijpt dat ze kleinkind graag showen, maar dat jr zelf ook graag tijd met kind door brengt. En zoek een compromis!
     
    MaMa en Sophie221 vinden dit leuk.
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap jou maar jouw schoonmoeder ook, die vind het ook leuk als ze iets kan doen met haar kleinkind en haar kan showen. Bovendien zijn jullie natuurlijk gebaat aan haar als oppas, dus ik vind dat het een beetje geven en nemen is.
    Praat er met haar over dat jullie dit past zo nu en dan willen doen, maar jullie het ook fijn vinden nog even tijd met jullie dochter te hebben voordat jullie moeten werken.
     
  5. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Naast het feit dat ze waarschijnlijk graag pronkt met haar kleinkind, denk ik dat het ook fijn is voor beide ouders dat jullie dochtertje gewoon met hun meedraait. Ik vind niet dat schoonmoeder steeds haar planning om moet gooien, omdat ze op jullie dochter past. Dus als het haar een keer beter uitkomt als je dochtertje eerder komt, waarom niet?
    Dit moet inderdaad wel in overleg gaan en je hoeft haar niet standaard vroeg te brengen. Want het is natuurlijk ook fijn om zelf tijd met haar door te brengen. Dus ik zou met schoonmoeder afspreken dat jullie de tijden van te voren bespreken.
     
  6. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ik snap jou volkomen.
    Leuk dat ze willen pronken maar m'n kind moet daar wel wat aan hebben. Ten tweede als jij nog een halve dag zelf wat met je kind kan en wil doen dan heeft (schoon)moeder niets te willen.
     
  7. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Hè gelukkig is er iemand die mij begrijpt
    We hebben nu afspraken gemaakt dat we van te voren even appen en dat het in overleg kan gaan
     
    Me26 vindt dit leuk.
  8. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik snap je schoonmoeder ook wel hoor. Ik zou het ook niet fijn vinden om pas in de middag een kind te krijgen. Als je haar 's ochtend brengt kan ze gewoon mee in de planning van de dag.

    En wat is er eigenlijk mis met ergens koffie drinken? Je dochter heeft er niks aan zeg je maar ga je zelf dan nooit ergens op visite met haar? Dat is toch hetzelfde?
    Ik lees gewoon een trotse oma die graag tijd met je dochter doorbrengt. Hoe fijn is dat! Ze past elke zondag op...dat is ook wat geven en nemen natuurlijk. Ik zou dan zelf wel bereid zijn om haar af en toe vroeger te brengen.
     
    Kolibrie vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nou niets te willen?? Schoonmoeder moet toch ook steeds rekening met hun planning houden?? Ik vind dit heel hard gezegd over een oma die elk weekend beschikbaar is als oppas.

    Daarbij weet ik niet welke verplichtingen oma heeft. Maar snap ik dat degenen waarbij ze op visite wellicht niet doordeweek kunnen en logisch dat ze dan op de oppasdag gaat. Natuurlijk is het dan leuk als ze haar kleindochter kan meenemen om "te showen".

    Ik vind dat ts nogal wat noten op haar zang heeft voor iemand die onregelmatig oppas nodig heeft. Zie het maar eens met een go of kdv te regelen dit.
     
  10. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Nou ik vind een GO of opvang wel wat anders dan oma. Als het echt een keer beter uitkomt, nou dan kan dat, lijkt mij. Maar zoals ik het nu lees is het een eis van oma en dan heeft ze niets te willen, als ze met deze reden aankomt. Mogelijk andere redenen wel, maar vind dat oma moet begrijpen dat ts wel wat langer met haar eigen kind wil doorbrengen.
     
  11. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Maar volgens mij moeten we niet uit het oog verliezen dat SM hen een dienst bewijst he... ik vind dat je jezelf daar dan best een beetje in mag schikken. Het ook toch ook niet elke week lijkt mij?
     
    Meisje@12345 en RoosW87 vinden dit leuk.
  12. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Kijk mijn vriend werkt 5 dagen in de week en ook vaak van vroeg tot laat dus ziet hij onze dochter biet veel als hij dan op zondag laat heeft wil hij ook wel eens ff van onze dochter genieten.
    Dan gaat mijn vriend toch echt voor hoor en heeft oma niks te willen!!
    En idd ze eist het nu op terwijl ze ook netjes kan vragen of overleggen. Maargoed iedereen zijn eigen mening!!
     
  13. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar ze had dus plannen die dag. Namelijk bij iemand op bezoek. Zou je het dan oke vinden als zij dan zegt...helaas maar dan kan ik niet oppassen?
    Het is superlief natuurlijk dat ze elke zondag oppast maar zij heeft natuurlijk ook gewoon een weekend leven en kwam dit nu eenmaal beter uit. Is het dan erg om af en toe toe te geven? Uit je verhaal begrijp ik dat het niet elke week is.

    Als ik elke zondag zou oppassen op mijn nichtje bijv en iemand zou tegen mij of een ander zeggen "je hebt niks te willen" omdat ik die zondag graag iets wou ondernemen, dan had ik voortaan wel bedankt voor dat oppassen.
    Ik vind dat zo ondankbaar overkomen naar iemand die elke week voor jullie kind klaarstaat.
     
  14. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Nou Ze is met pensioen dus ze kan ook op andere dagen afspraken maken natuurlijk als die andere mensen dan kunnen natuurlijk.
    Zondag is haar standaard dag en ze kan al een maand van te voren me vriend zijn rooster zien dus je kan je afspraken wel een beetje erom heen plannen.
    Als ze dan ziet dat me vriend late dienst heeft dan weet je dat ze biet vroeg komt!
    En idd als het niet elke week is, is het niet erg.
    Maar de manier waarop vond ik wel erg alles kan inprecipe in overleg !!!
     
  15. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Je doet alsof oma blij mag zijn dat ze op mag passen. Komt op mij toch over als de omgekeerde wereld.

    Denk dat je beter voor een gastouder kan gaan. Dan betaal je en heb je wat te eisen. Maar houd er rekening mee dat het in het weekend duurder is en je wellicht verplicht bent een hele dag af te nemen. Maar misschien waardeer je oma meer zodra je daar achter komt...
     
    Meisje@12345, mausi, Cloud9 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik snap beide kanten van je verhaal. Van zowel jou als je schoonmoeder. Jij bent haar moeder en wilt ook van haar genieten. Bovendien breng je je kind ook naar een gastouder als het nodig is. Kinderdagverblijven zijn minder flexibel qua brengtijden. Opa en oma zijn niet hetzelfde als gastouder. Verre van zelfs.

    Andere kant, oma is trots op haar kleindochter. En je mag blij zijn dat ze op wilt passen ook als ze op visite gaat.

    Ik zou gewoon met haar in gesprek gaan. Maar wees dankbaar dat je (schoon)ouders op wilden passen. Niet iedere (schoon)ouder wilt dit!
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als de tijd met je dochter zeldzaam is, snap ik dat die zondagochtenden kostbaar voor jullie zijn.
    Aan de andere kant... "Ze heeft niks te willen." over iemand die vrijwillig elke week op jullie dochter past :confused: Dan snap je het zelf ook niet helemaal, geloof ik. Wat een vreselijk egocentristische opmerking. Echt heel arrogant.
     
    RoosW87 en Do1981 vinden dit leuk.
  18. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bah, wees blij dat ze wilt en kan oppassen op jouw momenten ! Beetje geven en nemen he.
     
    Loesje86 vindt dit leuk.
  19. Twingia

    Twingia Fanatiek lid

    7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wees blij dat ze op wil passen.
    Genoeg grootouders die dat niet willen.

    Ga en gesprek met je schoonmoeder aan. En zeg dat het voor een keer geen probleem is. Maar niet elke week. En hoe ze het vraagt. Misschien kan je man dit beter doen. Aangeziien het zijn moeder is.
     
  20. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Wees blij dat ze op wil passen. Is geen vanzelfsprekendheid hoor. En dat ze haar dan wat eerder wil, zodat het beter past in haar plannen/ wensen, zul jij je daar ook in moeten inleven. Anders een betaalde oppas zoeken.
     
    Loesje86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina